بزرگ نشان دادن فضای حمام

روش‌های بسیار سودمند در راستای بزرگ نشان دادن فضای حمام وجود دارد که قصد داریم آن‌ها را بررسی کنیم.

روش‌های بزرگ نشان دادن فضای حمام

بزرگ‌تر نشان دادن حمام کوچک روش‌های مختلفی دارد که عبارت است از:

  1. با برجسته کردن کاشی کاری در اطراف منحنی‌ها، جریان بصری ایجاد کنید
  2. از کاشی‌های آینه‌ای برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام کوچک خود استفاده کنید
  3. کاشی‌های براق را به یک حمام کوچک اضافه کنید
  4. تا سقف کاشی کنید تا حمام بزرگ‌تر به نظر برسد
  5. هنگام کاشی کاری حمام از خطوط بندکشی آگاه باشید
  6. کاشی‌کاری را در سرتاسر حمام ثابت نگه دارید
  7. فقط مناطق انتخاب شده از یک حمام کوچک را کاشی کنید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. با برجسته کردن کاشی کاری در اطراف منحنی‌ها، جریان بصری ایجاد کنید

حمام شما فورا بزرگتر به نظر می‌رسد اگر جریان بصری با برجسته کردن هر ویژگی گرد در اتاق وجود داشته باشد. حمام‌ها اغلب لبه‌های گرد زیادی ندارند، اما اگر یک حوض منحنی یا یک وان حمام فرورفته دارید، می‌توانید کاشی‌های برجسته را در اطراف قسمت‌های منحنی اضافه کنید، که چشم را در اطراف شکل هدایت می‌کند.

اگر بقیه قسمت‌های حمام را خنثی نگه دارید و منحنی‌ها را با یک کاشی رنگ پررنگ مکمل برجسته کنید، شکل روان ابتدا توجه را به خود جلب می‌کند. وان‌های ایستاده دارای منحنی‌های دیدنی هستند که می‌توان با کاشی کاری هوشمندانه اطراف شکل منحنی خود را برجسته کرد.

اگر نگران این هستید که بلافاصله به منحنی‌های برجسته در حمام خود متعهد شوید، می‌توانید این ترفند کاشی کاری زیبا را روی یک سطل بزرگ گرد حمام امتحان کنید. البته توجه داشته باشید که هر کاشی کاری برای برجسته کردن اشکال گرد برای درک فاصله باید به صورت افقی جریان داشته باشد و چشم را به اطراف منحنی هدایت کند، نه بالا و پایین.

حمام بزرگ

2. از کاشی‌های آینه‌ای برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام کوچک خود استفاده کنید

در فروشگاه‌های فروش کاشی و سرامیک انواع مدل‌های کاشی وجود دارد که یکی از آن‌ها مدل کاشی‌های آینه‌ای است، استفاده از کاشی‌های آینه‌ای یکی از موثرترین راه‌ها برای بزرگتر نشان دادن حمام با استفاده از کاشی است.
کاشی‌های آینه‌ای بزرگ را می‌توان روی یک دیوار خاص برای بازتاب نور استفاده کرد. این به ویژه اگر آن‌ها را در مقابل یک پنجره قرار دهید خوب کار می‌کند. این انعکاس باعث می‌شود به نظر برسد که حمام شما به جای یک پنجره دو پنجره دارد. بلافاصله اتاق را باز می‌کند و آن را بزرگتر نشان می‌دهد.

کاشی آینه‌ای ممکن است برای استفاده مستقیم در مقابل توالت یا بیرون از حمام مناسب نباشد، جایی که ممکن است زیاد بخار شود.
با این حال، استفاده جسورانه از آن به عنوان یک منطقه ویژگی می‌تواند باعث شود یک حمام کوچک بسیار بزرگتر به نظر برسد. می‌توانید کاشی‌های آینه دار حمام را در کلینیک ساختمانی رجبیان ببینید.

حمام بزرگ

3. کاشی‌های براق را به یک حمام کوچک اضافه کنید

کاشی‌های سفید نباید خسته کننده باشند و در رنگ‌ها و بافت‌های مختلف در فروشگاه کاشی و سرامیک موجود هستند. هر زمان که بتوانید نور را در یک اتاق منعکس کنید، بزرگتر احساس می‌شود. بنابراین هنگامی که کاشی مات معقول و همه کاره را برای کف یا دیوارهای حمام انتخاب می‌کنید، به اضافه کردن کاشی‌های براق برای یک منطقه خاص فکر کنید.

برخی می‌گویند کاشی‌های براق سفید قدیمی است، اما من می‌گویم کلاسیک است و دیواری از کاشی‌های براق در دریایی از مات مطمئنا یک نقطه کانونی است. این لمس ظریف نور بازتابنده را، چه طبیعی و چه مصنوعی، اضافه می‌کند.

افزودن کاشی براق در اطراف منبع نور نیز ایده خوبی برای بزرگ نشان دادن فضای حمام است. من توصیه نمی‌کنم کل حمام را با براق بودن کاشی کاری کنید، زیرا ممکن است بسیار زیاد باشد، اما می‌تواند یک ویژگی مفید برای انعکاس نور باشد و باعث می‌شود حمام کوچک بزرگ‌تر به نظر برسد.

حمام بزرگ

4. تا سقف کاشی کنید تا حمام بزرگ‌تر به نظر برسد

بزرگتر جلوه دادن یک حمام کوچک تنها به این نیست که آن را بلندتر یا عریض‌تر جلوه دهید. اگر سقف بلندتر به نظر برسد، کل اتاق جادارتر به نظر می‌رسد و با کاشی کاری روی دیوار به راحتی می‌توان به آن دست یافت.

بسیاری از افراد هنگام انجام تغییرات حمام، ردیف بالایی کاشی‌ها را با قسمت بالای کابین دوش می‌چینند. در حالی که هیچ روش اشتباه یا درستی وجود ندارد، گسترش کاشی تا سقف باعث می‌شود که دیوار بلندتر و سقف بلندتر به نظر برسد.

اگر با تکنیک‌ها و نکات انتخاب کاشی حمام آشنا باشید، خیلی راحت می‌توانید فضای حمام را بزرگ‌تر از آن چیزی که هست نشان دهید. استفاده از کاشی‌های رنگی مشابه در کف و دیوارها و امتداد آن‌ها تا سقف، حسی یکپارچه ایجاد می‌کند. رنگ سقف را با کاشی‌ها مطابقت دهید تا دیوارها با سقف ادغام شوند.

5. هنگام کاشی کاری حمام از خطوط بندکشی آگاه باشید

در بیشتر موارد، توصیه می‌شود که ظاهر خطوط دوغاب را به حداقل برسانید تا یک حمام کوچک بزرگتر به نظر برسد. ساخت خطوط نازک بندکشی در هنگام استفاده از کاشی با فرمت بزرگ یا دوغاب رنگی، که با کاشی ترکیب می‌شود، سطح کاشی را کمتر تلخ به نظر می‌رساند و توهم فضا را ایجاد می‌کند.

اما اگر چند قانون اساسی را ندانید، استفاده از خطوط نازک دوغاب می‌تواند مشکل باشد. اما نگران نباشید مقاله ما در مورد نحوه ساخت خطوط نازک بندکشی همه چیز را توضیح می‌دهد و حتی شامل چندین آموزش ویدیویی است.

حمام بزرگ

6. کاشی‌کاری را در سرتاسر حمام ثابت نگه دارید

اگر یک کابین دوش شیشه‌ای دارید، یک راه زیبا برای بزرگتر نشان دادن حمام کوچکتر این است که از همان کاشی‌ها روی کف داخل دوش استفاده کنید. از کاشی کاری‌های خاصی که گاهی اوقات ورودی دوش یا کاشی کاری‌های کف دوش با طرح‌های بالا را مشخص می‌کند که می‌تواند فضای حمام شما را تقسیم‌بندی کند، اجتناب کنید.

7. فقط مناطق انتخاب شده از یک حمام کوچک را کاشی کنید

کاشی زیبا، بادوام و به راحتی تمیز می‌شود، به همین دلیل است که ماده انتخابی برای حمام است. با این حال، اگر حمام کوچکی دارید، پوشاندن هر قسمت از فضای موجود با کاشی‌ها ممکن است طاقت‌فرسا باشد، هر چقدر هم که آن‌ها زیبا باشند.

استفاده بیشتر از کاشی معمولا کمتر است، به خصوص زمانی که فضا محدود است. اگر می‌خواهید فضایی بزرگ‌تر از آنچه هست به نظر برسد، فقط کف و قسمت‌های مشخصی مانند داخل کابین دوش و پشت حمام را کاشی کاری کنید. چیزها را خنثی و سبک نگه دارید. به یاد داشته باشید، می‌توانید با افزودن گیاهان، حوله‌ها و تشک حمام، پاشیده شدن رنگ به فضا را اضافه کنید.

برای راهنمایی در مورد استفاده از کاشی‌های برجسته در حمام، پیشنهاد می‌کنیم مقاله ما در مورد نحوه انتخاب کاشی برجسته برای حمام را بخوانید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *