نکات انتخاب کاشی حمام

اطلاع داشتن از نکات انتخاب کاشی حمام از مراکز فروش کاشی و سرامیک همواره دغدغه بسیاری از خریداران می‌باشد. با استفاده از نکات ارائه شده در این مقاله تا حد زیادی می‌توانید در انتخاب کاشی حمام با خیال آسوده عمل کنید و انتخاب‌های بسیار بهتری داشته باشید.

مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی حمام

از مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی حمام عبارت است از:

  1. تنظیم بودجه
  2. جنس کاشی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. تنظیم بودجه

تنظیم بودجه به شما کمک می‌کند تا پارامترهایی را برای کل پروژه تنظیم کنید. حالا اگر منحرف شوید، یک چراغ هشدار قرمز چشمک زن در سرتان خواهید داشت. و اگر آن چراغ هشدار را نادیده بگیرید، خوب… ممکن است حمام زیباتری داشته باشید. اما به چه قیمتی؟ هنگامی که تصمیم گرفتید چقدر می‌توانید خرج کنید، قدم بعدی شما این است که کل متراژ ی را که می‌خواهید با کاشی بپوشانید، پیدا کنید.

کاشی حمام

کاشی برای کف

یکی از راهکارهای انتخاب کاشی کف تعیین متراژ است، من عاشق استفاده از یک کاشی خاص هستم. کاشی در کف شما ضروری است. (لطفاً به من قول دهید که کف حمام خود را فرش پهن نکنید) کل متراژ مربع کف حمام خود را پیدا کنید و بدانید که حداقل باید این مقدار کاشی داشته باشید.

بعد، در مورد دوش و وان اطراف فکر کنید. مطمئناً کاشی در حمام می‌خواهید. تصمیم بگیرید که می‌خواهید کاشی چقدر از دیوار بالا برود. قطعاً باید ۲ متر یا بیشتر از بالای سر دوش بالاتر برود.

کاشی برای دوش

ایده‌های زیادی برای کاشی دوش حمام وجود دارد. امتداد دادن کاشی تا سقف بهترین گزینه است و می‌تواند فضای حمام شما را بلندتر کند، اما نیازی به این کار نیست. کاشی باید تا بالای دوش را به طور کامل احاطه کند (تا ارتفاع انتخابی شما)

کاشی برای وان

اگر وان حمام جدا از دوش خود دارید، این مکان بعدی است که باید کاشی اضافه کنید. اگر وان مستقل دارید، ارتفاع وان تا حدودی به ارتفاع وان شما بستگی دارد. حداقل ۵۰ سانتی متر از طبقه شما محل خوبی برای شروع است. اگر وان شما در کنار دیوار قرار دارد، کاشی به عنوان پشتی عمل می‌کند و باید حداقل ۲۰ سانتی متر از لبه وان به سمت بالا دیوار کشیده شود.
شما حتی می‌توانید کمی دیوانه شوید و تمام راه را تا دیوار کاشی کنید! کاشی‌های کف تا سقف در حمام حال و هوای آبگرم مانندی به من می‌دهد که دوستش دارم. مثلا می‌توانید از کاشی مرجان طرح اینکانتو آبی پولیش برای این قسمت استفاده کنید.

کاشی حمام

 

2. جنس کاشی حمام

هنگام انتخاب کاشی، این مواد محبوب را در نظر بگیرید، من عاشق کاشی‌های شیشه‌ای در حمام هستم! هنرمندان و طراحان کاشی کاری‌های شگفت‌انگیزی با کاشی شیشه‌ای انجام داده‌اند. شیشه معمولاً برای کاشی‌های برجسته مورد استفاده من است، زیرا بسیار زیبا و وسیله‌ای عالی برای مشتریان برای بیان شخصیت خود است.

به خرید کاشی شیشه‌ای بروید! خیلی سرگرم کننده است! آنلاین کار می‌کند، اما اگر شخصاً به دیدن آن بروید، درک بسیار دقیق‌تری از جزئیات، ظرافت و درخشش خواهید داشت. احتمالاً از کاشی‌های شیشه‌ای خود در طاقچه دوش یا روی دیوار روشویی استفاده می‌کنید، شاید به شکل راه راه یا شکل برجسته.

به همان اندازه که دوستش دارید، بهتر است در استفاده از شیشه‌ها زیاده روی نکنید زیرا در عین اینکه جنس خوبی است اما برای همه جا مناسب نیست. به خاطر داشته باشید که شیشه به طور کلی خیلی لغزنده است و به اندازه کافی برای پوشش کف دوام ندارد.
اگر در بحث بین کاشی‌های سرامیکی و شیشه‌ای گیر کرده‌اید، این مقاله در مورد مزایا و معایب این دو کاشی محبوب حمام به شما کمک می‌کند تا تصمیم‌گیری را برای شما آسان‌تر کنید.

کاشی حمام

 کاشی پرسلان

پرسلان گران‌تر از شیشه یا سرامیک است. علیرغم هزینه زیاد، پرسلان به دلیل دوام و ترکیب متراکم آن یک انتخاب محبوب است. همچنین، رنگ فقط در قسمت رویی و سطح بالایی لعاب نیست و در کل سطح کاشی گسترش می‌یابد.

به این دلایل، اگر سطح کاشی پرسلان بدون لعاب خرد شود، مشکلی نیست زیرا رنگ مواد در تمام جنس این نوع ماده یکسان است و همچنان در برابر رطوبت مقاوم خواهد بود. اگر شما هرگز نمی‌خواهید حمام خود را دوباره تغییر دهید، دوباره مجبور نیستید زیرا پرسلان برای همیشه ماندگار است!

سنگ طبیعی

من همیشه عاشق آوردن طبیعت به داخل حمام هستم. سنگ زیبا است و مانند یک گیاه یا فواره، فوراً فضای شما را آرام می‌کند. با این حال، سنگ طبیعی در انتهای گزینه‌های گران قیمت کاشی حمام قرار دارد. قیمت آن از برخی کاشی‌ها بیشتر است، اما چیزی شبیه به آن وجود ندارد.

به خاطر داشته باشید که سنگ طبیعی، که شامل سنگ مرمر است، نسبت به سایر انتخاب‌ها کمی از نگهداری بالایی برخوردار است. باید خوب آب‌بندی شود، خراش‌ها و لکه‌ها را نشان می‌دهد و احتمال ترک خوردن آن بیشتر است.

سنگ مصنوعی کوارتز

کوارتز یک محصول تولید شده است که اغلب برای کانترها یا سطح کابینت آشپزخانه استفاده می‌شود. در حالی که ممکن است گران باشد، کوارتز یک جایگزین عالی برای کاشی است. این ماده غیر متخلخل، مقاوم در برابر رطوبت است و تمیز کردن آسان است و بدون خطوط دوغاب نصب می‌شود. کوارتز در رنگ‌ها و بافت‌های بسیاری وجود دارد و می‌تواند سبک حمام را که به دنبال خطوط تمیز است، گسترش دهد. کوارتز همچنین انتخاب خوبی برای پوشش پشت روشویی است اما انتخاب مناسبی برای پوشش کف حمام نیست.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *