ساخت خطوط نازک بندکشی

استفاده از دوغاب روی خطوط نازک مانند هر عرض دیگری است، اما استفاده از کاشی‌های رکتیفای شده، فاصله مناسب و دوغاب بدون سنباده است که نتیجه دلخواه شما را به دست می‌آورد.

نحوه ساخت خطوط نازک بندکشی

نحوه ساخت خطوط نازک بندکشی شامل مراحل زیر است:

مرحله 1

کاشی‌های رکتیفای شده خود را بچینید. برای دستورالعمل‌های دقیق در مورد نحوه کاشی کاری اطراف وان، حتما از کارشناسانی که در این زمینه مهارت دارند، کمک بگیرید.

مرحله 2

از جداکننده‌های کاشی 1/16 اینچی خود برای ایجاد فاصله یکنواخت و نازک بین کاشی‌ها استفاده کنید. برای بهترین نتیجه آنها را در گوشه‌های کاشی‌های خود قرار دهید.

مرحله 3

دستورالعمل‌های روی جعبه دوغاب سمباده نشده را دنبال کنید تا تعیین کنید چه مقدار آب باید اضافه کنید. سپس دوغاب و آب را در یک سطل مخلوط کنید تا قوامی شبیه کره بادام زمینی به دست آورید. (اگر دوغاب خیلی روان باشد، پس از سفت شدن می‌تواند ترک بخورد.)

دوغاب بعد از حدود نیم ساعت شروع به خشک شدن می‌کند، بنابراین فقط دسته‌هایی از مقداری که می‌توانید در این مدت استفاده کنید مخلوط کنید.

مرحله 4

قبل از شروع استفاده از دوغاب، ابتدا بگذارید بنشیند. این مدت زمان را بر اساس راهنمای سازنده قرار دهید. این فرآیند به عنوان slaking شناخته می‌شود.

مرحله 5

هنگامی که دوغاب استراحت کرد، یک گلوله را روی یک سطح کار دوغاب (با پشت فوم) بریزید. شناور دوغاب پارویی با پشتی فوم انعطاف پذیر است که از خراشیدگی کاشی‌های شما جلوگیری می‌کند. دوغاب را روی کاشی‌های خود بمالید، اما هر بار فقط در یک منطقه کوچک.

مرحله 6

شناور دوغاب خود را روی کاشی‌ها در جهت‌های مختلف بکشید، و مطمئن شوید که دوغاب را به تمام شکاف‌ها فشار می‌دهید.

مرحله 7

هر دوغاب باقیمانده را از قسمتی از کاشی‌هایی که به تازگی دوغاب‌کاری کرده‌اید، با استفاده از قسمت صاف شناور خود جدا کنید. پس از اتمام، به دوغاب زدن ناحیه بعدی ادامه دهید.

مرحله 8

استفاده از دوغاب خود را ادامه دهید و آن را به عمق اتصالات فشار دهید تا کل پروژه شما کامل شود.

بندکشی

مرحله 9

دوغاب را به مدت 10 دقیقه بگذارید تا ته نشین شود.

مرحله 10

با استفاده از یک اسفنج مرطوب، بقایای دوغاب را پاک کنید، اما دوغاب را در اتصالات لمس نکنید. مطمئن شوید که اسفنج شما مرطوب است اما خیس نیست.

مرحله 11

هنگامی که دوغاب به رنگ روشن درآمد یا پودری روی سطح کاشی‌ها تشکیل شد، دوغاب شما شروع به سفت شدن کرده است. می‌توانید باقی مانده را با یک پارچه خشک پاک کنید. با این حال، توجه داشته باشید که دوغاب شما در این مرحله کاملا خشک نشده است، بنابراین مراقب باشید که در حین پاک کردن، به هیچ‌ یک از خطوط تزریق آسیب نرسانید. معمولا چند روز طول می‌کشد تا دوغاب کاملا سفت شود.

مرحله 12

پس از سفت شدن کامل، می‌توانید از یک پاک‌کننده مه دوغاب استفاده کنید تا بقایای باقی‌مانده را بردارید.

مرحله 13

برای جلوگیری از نفوذ آب به دیوارها، از دوغاب بند استفاده کنید. این به عنوان آخرین مرحله برای کمک به شما برای دوری از قالب حمام توصیه می‌شود.

اگر تمیز کردن مقداری از دوغاب را از دست دادید و روی چند کاشی شما خشک شده است، ناامید نشوید. ابزارهایی برای از بین بردن دوغاب ناخواسته از کاشی‌های شما وجود دارد. وسوسه نشوید که از یک لیسه فلزی استفاده کنید، که می‌تواند به کاشی‌های شما آسیب برساند. در عوض، یک محلول ساده آب قند و کمی صبر و شکیبایی کار را انجام می‌دهد.

۱ فنجان شکر را در یک لیتر آب داغ حل کنید. آب شکر را روی نواحی دارای دوغاب ناخواسته بریزید یا اسفنج کنید. سعی کنید دوغاب را با آب شکر خیس کنید و بگذارید حدود ۲ ساعت بماند. محلول باید به حل شدن دوغاب کمک کند. سپس از یک چوب برای جدا کردن دوغاب شل شده استفاده کنید و باقیمانده را با یک اسفنج نایلونی بشویید.

بندکشی

اگر بندکشی شما خیلی نازک باشد چه اتفاقی می‌افتد؟

در نهایت باید به خاطر داشته باشید که دوغاب برای انجام یک هدف وجود دارد. این فضاهای بین کاشی‌های شما را می‌بندد و از ورود کثیفی و آب ناخواسته جلوگیری می‌کند. بندکشی همچنین به جذب حرکت طبیعی کاشی‌های دوش شما کمک می‌کند، زیرا آن‌ها با دمای مختلف حمام منبسط و منقبض می‌شوند.

اگر خط دوغاب شما خیلی نازک باشد، نصب آن پیچیده خواهد بود. شما یا پیمانکارتان برای اعمال دوغاب در فضاهای باریک مبارزه می‌کنید و این می‌تواند منجر به سوراخ‌ها و حباب‌های هوا در دوغاب شود. این نشتی‌ها اجازه ورود رطوبت را می‌دهد و می‌تواند منجر به فرو ریختن دوغاب در این مناطق شود.

خطوط بندکشی که خیلی نازک هستند نیز بر انبساط و انقباض کاشی تاثیر می‌گذارد. از آنجایی که کاشی‌ها فرصت زیادی برای حرکت ندارند، ممکن است در اثر فشار بر روی هم ترک بخورند یا بریده شوند، یا کمانش کنند و از دیوار دوش شما بیفتند.

بنابراین سعی کنید از خطوط دوغاب با اندازه مناسب برای اندازه کاشی‌های حمام خود استفاده کنید. اما اگر دوغاب شما در جاهایی خرد شد، ناامید نشوید. تعمیر آن با یک محصول تعمیر دوغاب امکان‌پذیر است.

معایب خطوط نازک بندکشی

نقطه ضعف اصلی خطوط نازک دوغاب، تمیز کردن آن‌هاست. از آنجایی که آن‌ها بسیار نازک هستند، به راحتی می‌توان کثیفی را در شکاف‌های باریک به دام انداخت، اما دسترسی به آن‌ها بسیار دشوار است.

بهترین وسیله برای تمیز کردن دوغاب، استفاده از یک پاک کننده دوغاب با رتبه بالا است. این یک پاک کننده سازگار با محیط زیست است که استفاده از آن را ایمن‌تر از برخی محصولات دیگر می‌کند. استفاده از آن بر روی کاشی‌های چینی و پرسلان ایمن است اما برای سنگ‌های طبیعی توصیه نمی‌شود. این مورد خاص حتی با برس‌هایی همراه است که به شما کمک می‌کند تا به همه آن مکان‌های صعب العبور خطوط دوغاب نازک زیبای خود برسید.

بندکشی

نحوه انتخاب کاشی و دوغاب حمام

در حالی که پهنای خطوط دوغاب شما یک تصمیم مهم است، رنگ دوغابی که انتخاب می‌کنید نیز همین است. کاتلین فینلی، طراح حمام، توصیه می‌کند رنگی از دوغاب را انتخاب کنید که مشابه رنگ کاشی شما باشد. در اینجا چیزی است که او می‌گوید:

«برای اینکه بخواهید دوغاب شما یک ویژگی داشته باشد راه‌های زیادی وجود دارد. عرضی‌های رنگی و تعداد گزینه‌ها برای دوغاب تعجب‌آور است. وقتی دوغاب یک ویژگی می‌شود، تبدیل شدن الگوی چیدمان انتخابی شما هم دور از انتظار نیست.»

به خاطر داشته باشید که اگر دوغاب تیره را انتخاب کنید، ممکن است به مرور زمان شکوفا شود (لکه‌های سفید یا خاکستری از نمک ها) و یک کلمه در مورد دوغاب سفید: کثیفی را بیشتر نشان می‌دهد – واقعا این کار را خواهد کرد. بنابراین اگر حتما باید دوغاب سفید داشته باشید، از خطوط نازک استفاده کنید و حتما از دوغاب بند استفاده کنید.

ساده‌ترین چیدمان کاشی برای خطوط نازک بندکشی

اگر خودتان کاشی را می‌چینید و تجربه زیادی ندارید، ممکن است بخواهید طرحی را انتخاب کنید که با خطوط نازک دوغاب، بخشنده‌تر باشد.

کریس پاول توصیه می‌کند: «انجام کاشی‌های مترو بسیار بخشنده‌تر از چیدن کاشی‌ها است. وقتی کاشی‌ها را روی هم می‌چینید، به همه چیز نیاز دارید که از پایین به بالا ردیف شوند، اما با چیدمان مترو، هر ردیف شروع دیگری است.

اگر با چیدمان کاشی‌های مترو آشنایی ندارید، کاشی‌ها از یک ردیف به ردیف دیگر تکه تکه می‌شوند. به عبارت دیگر، خطوط کاشی و دوغاب در یک ردیف با خطوط دوغاب در ردیف بالا یا زیر آن همخوانی ندارند.

خطوط نازک بندکشی در حمام

برای ایجاد خطوط نازک دوغاب در حمام باید در برابر کاشی‌های دست ساز مقاومت کنید و با کاشی‌های رکتیفای شده کار کنید که می‌توانند خطوط دقیق و یکنواختی به شما بدهند. جداکننده‌های کاشی به شما کمک می‌کنند مطمئن شوید که تمام شکاف‌های بین کاشی‌های شما نازک و یکنواخت هستند و استفاده از دوغاب سمباده نشده است که به بهترین وجه در آن فضاهای تنگ فشرده می‌شود.

به هر حال، اگر در حال کاشی کاری یک حمام کوچک هستید، می‌توانید از روش‌های بزرگ‌تر نشان دادن حمام کوچک استفاده کنید و با به کار بردم چند تکنیک کاری کنید که فضای حمام شما بزرگ‌تر نشان داده شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *