بزرگ‌تر نشان دادن حمام

حمام‌ها گاهی اوقات ممکن است کمی تنگ به نظر برسند. در بسیاری از خانه‌های قدیمی، حمام‌ها کوچک طراحی شده بودند تا اتاق‌های دیگر بزرگ‌تر شوند. بالاخره چه کسی می‌خواست زمان زیادی را در حمام بگذراند؟
خوب، چقدر زمان تغییر کرده است! خوشبختانه، برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام کوچک مجبور نیستید هیچ دیواری را خراب کنید. هنگامی که برای ظاهری جدید آماده هستید، استفاده هوشمندانه از کاشی‌ها می‌تواند فورا احساس عمق و فضا را حتی در کوچکترین حمام‌ها ایجاد کند! فقط کافی است با اصول انتخاب کاشی از مراکز و فروشگاه‌های معتبر فروش کاشی و سرامیک آشنا باشید.

چگونه حمام کوچک خود را کاشی کاری کنیم تا بزرگتر به نظر برسد؟

قبل از اینکه بتوانید در مورد کاشی‌هایی که حمام شما را بزرگتر نشان می‌دهند تصمیم بگیرید، باید با انواع کاشی‌های موجود آشنا باشید. کاشی‌ها همه یکسان ساخته نمی‌شوند و از مواد مختلفی ساخته می‌شوند. برخی از سبک‌ها، مانند کاشی‌های سنگ طبیعی، الزامات تمیز کردن خاصی نیز دارند، بنابراین مرحله ۱ در هر تغییر کاشی حمام، انتخاب کاشی حمام برای هر سطح است.

حمام بزرگ

روش‌های بزرگ‌تر نشان دادن حمام کوچک

روش‌های بزرگ‌تر نشان دادن حمام کوچک عبارت است از:

  1. از کاشی‌های ساده و زیبا استفاده کنید
  2. کف و کاشی‌های دیوار حمام را مطابق هم قرار دهید
  3. از رنگ‌های روشن استفاده کنید
  4. از کاشی‌های با فرمت بلند استفاده کنید
  5. از کاشی‌های با فرمت بزرگ برای افزودن توهم عمق استفاده کنید

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. از کاشی‌های ساده و زیبا استفاده کنید

وقتی شروع به جستجوی کاشی‌های جدید از فروشگاه کاشی و سرامیک می‌کنید، عاشق انواع مختلفی خواهید شد. طیف وسیعی برای انتخاب وجود دارد که آرزو می‌کنید‌ ای کاش ۱۰ حمام برای کاشی‌کاری داشتید تا بتوانید از همه آن‌ها استفاده کنید. تعویض کاشی‌های حمام خود آنقدرها هم که به نظر می‌رسد دلهره‌آور نیست و می‌تواند یک پروژه سرگرم کننده باشد.

شما می‌خواهید فضای حمام شما مطبوع، جادار و دلپذیر به نظر برسد، بنابراین باید تمیز و بی‌نظم به نظر برسد. اگر از الگوها و طرح‌های مختلف استفاده کنید، ممکن است دنج به نظر برسد، اما احتمالا حمام شما بزرگتر به نظر نمی‌رسد.

این بدان معنا نیست که وقتی شروع به بازسازی حمام خود می‌کنید باید خسته کننده باشد! این یک پروژه هیجان‌انگیز است، و شما باور نخواهید کرد که چگونه استفاده از کاشی‌های مناسب می‌تواند فضای شما را باز کند و آن را بسیار جادارتر نشان دهد.

اگر عاشق یک کاشی بسیار طرح‌دار هستید، از آن به‌عنوان قسمت برجسته استفاده کنید. بقیه انتخاب خود را بر روی کاشی‌های زیبا و ضروری خود قرار دهید، اما آن‌ها را به رنگ روشن و ساده نگه دارید.

2. کف و کاشی‌های دیوار حمام را مطابق هم قرار دهید

خراب کردن دیوارها برای بزرگتر کردن حمام یک پروژه عظیم است، اما فریب دادن چشمان خود با استفاده از کاشی‌های همسان، آسان است. استفاده از کاشی‌های رنگارنگ یکسان یا بسیار مشابه روی کف و دیوارها، تشخیص اینکه فضای کف به کجا ختم می‌شود و دیوارها از کجا شروع می‌شوند را دشوار می‌کند.

این باعث می‌شود یک اتاق کوچک فورا بزرگتر به نظر برسد. اگر می‌خواهید این روش را امتحان کنید، بررسی کنید کاشی‌هایی که انتخاب می‌کنید برای استفاده در کف حمام مناسب هستند. زمانی که خیس هستند نباید بیش از حد لغزنده شوند و ممکن است لازم باشد از یک درزگیر مخصوص استفاده کنید زیرا کاشی‌های کف بسیار بیشتر از کاشی‌های دیوار آب می‌گیرند.

حمام بزرگ

3. از رنگ‌های روشن استفاده کنید

شاید شنیده باشید که پوشیدن رنگ‌های تیره یا مشکی شما را لاغرتر نشان می‌دهد؟
زیرا رنگ‌های تیره نور بیشتری را جذب می‌کنند و رنگ‌های روشن نور را منعکس می‌کنند. اگر می‌خواهید حمام شما بزرگتر به نظر برسد، همین اصل صدق می‌کند.

استفاده از کاشی‌های سفید یا خنثی روشن فورا حمام شما را بزرگتر نشان می‌دهد و رنگ‌های روشن خنثی نباید خسته کننده باشند یا مانند حمام بیمارستان به نظر برسند. آن را با کاشی‌کاری بافت‌دار تغییر دهید یا کاشی‌های برجسته را در مناطق خاص اضافه کنید، کاشی‌های تمام سفید حمام می‌توانند شیک و جاودانه به نظر برسند.

اما آیا می‌دانید کدام رنگ کاشی برای تمیز کردن راحت‌تر است یا بهترین رنگ برای خرده فروشی؟
انتخاب یک کاشی رنگی بسیار بیشتر از توهمی است که در حمام شما ایجاد می‌کند. برای اطلاعات بیشتر، مقاله ترفندهایی برای انتخاب بهترین کاشی‌های رنگی را بررسی کنید یا از کارشناسان ما در کلینیک ساختمانی رجبیان کمک بگیرید.

حمام بزرگ

4. از کاشی‌های با فرمت بلند استفاده کنید

کاشی‌های با فرمت طولانی نحوه انجام کارها را تغییر داده‌اند. چیدن کاشی‌های بلند به طوری که به صورت افقی روی دیوارهای حمام جریان داشته باشند، ظاهر اتاق را افزایش می‌دهد.

به همین ترتیب، می‌توانید از کاشی‌های با فرمت بلند روی زمین استفاده کنید تا کف به سمت جلو جریان یابد. فقط مطمئن شوید که آن‌ها را در درازا بگذارید تا به حمام بروند. چشمان شما باید در طول کاشی‌ها به سمت جلو حرکت کنند تا عمق بیشتری به حمام ببخشند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد زمان استفاده از کاشی‌های با فرمت بزرگ و کاشی‌های متوسط ​​یا کوچک، باید اندازه کاشی حمام بررسی شود.

حمام بزرگ

5. از کاشی‌های با فرمت بزرگ برای افزودن توهم عمق استفاده کنید

یک راه ساده برای بزرگ‌تر نشان دادن حمام با اندازه متوسط ​​استفاده از کاشی‌های بزرگتر است. ممکن است این توصیه مخالف به نظر برسد زیرا فضا در حال حاضر کوچک است، اما استفاده از کاشی بزرگتر به معنای خطوط کمتری برای دوغاب خواهد بود. این بدان معنی است که دیوارها و کف ممکن است یک سطح به نظر برسند. به یاد داشته باشید که سادگی کلید بزرگتر نشان دادن یک حمام کوچک است.

دلیل دیگری که کاشی‌های بزرگ می‌توانند به طور موثر حمام را بزرگتر نشان دهند این است که مقیاس فریبنده است. ذهن شما به شما می‌گوید که اگر کاشی‌ها بزرگ هستند، پس اتاق باید بزرگ باشد و حمام شما فورا بزرگتر به نظر می‌رسد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *