اصول انتخاب کاشی

اگر می‌خواهید در انتخاب کاشی از مراکز فروش کاشی و سرامیک برای فضای خود تصمیمی آگاهانه بگیرید، در اینجا اصول انتخاب کاشی را برای شما فراهم کرده‌ایم. با انبوهی از گزینه‌های موجود در بازار، انتخاب کاشی مناسب برای فضای مناسب یک چالش است.
برندهای معروف کاشی در بازار عبارتند از: کاشی مرجان، کاشی آبادیس، کاشی البرز، کاشی عقیق، کاشی تکسرام و کاشی الوند است که هر کدام از این‌ها هزاران گزینه در دسته‌بندی‌های مختلف برای کاشی‌های دیوار و کف دارند. کاشی‌های براق، کاشی‌های سرامیکی، کاشی‌های پرسلان، کاشی‌های سیمانی، کوارتز، سنگ و حتی کاشی‌های پولیش در دسترس هستند که تصمیم‌گیری را به چالش بزرگی تبدیل می‌کند.

اصول انتخاب کاشی

اصول انتخاب کاشی عبارت است از:

  1. اصول اولیه
  2. کاشی‌های سایز بزرگتر انتخاب کنید
  3. نتیجه نهایی کار را انتخاب کنید
  4. رنگ مناسب برای کفپوش
  5. از قبل برنامه ریزی کنید
  6. کاشی‌ها را اصولی دوغاب دهید
  7. کاشی‌ها را مخلوط وبا هم مطابقت دهید
  8. قابلیت جذب آب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. اصول اولیه

اولین قدم این است که تصمیم بگیرید به چه نوع کاشی نیاز دارید. برای کفپوش، کاشی‌های پرسلان بهترین گزینه هستند زیرا بادوام هستند و می‌توانند ترافیک سنگین را تحمل کنند. برای دیوارها می‌توانید کاشی‌های سرامیکی یا پولیش را انتخاب کنید زیرا متخلخل نیستند یا لکه‌ها را جذب نمی‌کنند. برای بیرون از منزل، بهتر است کاشی‌های مات یا ضد لغزش را انتخاب کنید تا از لغزش جلوگیری شود.

کاشی مرجان طرح هارمون

2. کاشی‌های سایز بزرگتر انتخاب کنید

اندازه و ضخامت کاشی تنوع بسیار زیادی دارد، یکی از نکات انتخاب کاشی این است که سایز مناسب داشته باشند. کاشی‌ها امروزه در طیف وسیعی از اندازه‌ها در دسترس هستند. برخی از اندازه‌های محبوب برای کف‌ها عبارتنداز: 600×600 میلی متر، 800×800 میلی‌متر، 1000×1000 میلی‌متر و 900×900 میلی‌متر، در حالی که کاشی‌های دیوار معمولاً در اندازه‌های 600×300 میلی‌متر، 900×300 میلی‌متر و 1200×600 میلی‌متر هستند. به گفته کارشناسان، کاشی‌های با فرمت بزرگ جلوه‌ای جادارتر به فضا می‌دهند.
با این حال، توصیه می‌شود کاشی‌ها را با اندازه اتاق هماهنگ کنید. اگر اتاق کوچک است و از کاشی‌های بزرگ در کف استفاده می‌کنید، اتاق حتی کوچک‌تر به نظر می‌رسد. برای چنین اتاقی، توصیه می‌شود به کاشی‌هایی با اندازه متوسط ​​مانند: 600×600 میلی‌متر بروید. همچنین، ایده خوبی است که اندازه‌ای را انتخاب کنید که حداقل برش و هدر رفتن را به همراه داشته باشد. مثال: اگر اتاقی با ابعاد 6×5 متر دارید، کاشی‌هایی را انتخاب کنید که مضربی از اندازه اتاق است.

3. نتیجه نهایی کار را انتخاب کنید

با چاپ دیجیتال، اکنون امکان بازآفرینی هر الگویی روی کاشی وجود دارد. با این حال، الگو و طرح نباید تنها عامل تعیین کننده باشد. شناسایی پوشش مناسب نیز مهم است.
کاشی‌های براق روی دیوارها عالی به نظر می‌رسند، در حالی که کاشی‌های سنگی برای نمای بیرونی ایده‌آل هستند. برای اتاق خواب، روکش‌های چوبی توصیه می‌شود زیرا حس گرمی را به شما القا می‌کند، در حالی که برای دیوارهای حمام و آشپزخانه می‌توانید با فلزات و موزاییک‌ها در ترکیب با کاشی‌های ساده آزمایش کنید. برای اتاق‌های نشیمن، پوشش‌ها و طرح‌های طبیعی توصیه می‌شود، در حالی که برای رستوران‌ها توصیه می‌شود که به دنبال کاشی‌های شیشه‌ای ضد لغزش و مقاومت بالا با طرح یا طرحی متناسب با دکور باشند.

4. رنگ مناسب برای کفپوش

معمولاً توصیه می‌شود از رنگ‌های روشن استفاده کنید تا ظاهری صمیمی در داخل خانه ایجاد کنید. برای بیرون از منزل می‌توان با رنگ‌های تیره تر آزمایش کرد. رنگ‌های روشن باعث می‌شوند اتاق بزرگ‌تر و دلبازتر به نظر برسد در حالی که نگهداری از رنگ‌های تیره آسان‌تر است.

کاشی مرجان طرح هارمون

5. از قبل برنامه ریزی کنید

از اصول انتخاب کاشی این است که همیشه 5 تا 10 درصد بیشتر از آنچه واقعاً نیاز دارید، کاشی خریداری کنید. این از بریدگی‌ها و شکستگی‌ها در صورت وجود مراقبت می‌کند. بعضی از فروشگاه‌ها مانند: کلینیک ساختمانی رحبیان برای کارتن‌های کاشی‌های استفاده نشده و سالم شرایط برگشت  را دارند و شما می توانید کاشی‌های اضافی خود را مرجوع نموده و مبلغ آن‌ها را دریافت کنید.

6. کاشی‌ها را اصولی دوغاب دهید

مهم‌ترین نکات دوغاب بین کاشی را اصولی اجرا کنید، در حالی که گرایش استفاده از دوغاب کنتراست در یک نقطه وجود داشت، همیشه توصیه می‌شود از دوغابی استفاده کنید که با رنگ کاشی شما مطابقت داشته باشد. تمرکز باید بر روی داشتن خطوط دوغاب نازک باشد و تا حد امکان کمتر دیده شود.

7. کاشی‌ها را مخلوط و با هم مطابقت دهید

در حالی که یک کاشی تکی بر روی یک سطح قرار داده شده است، احساس یکنواخت و جادارتر به شما می‌دهد، ایده خوبی است که با 2 تا 3 کاشی آزمایش کنید تا به فضای خود حس شخصی بدهید. در طبقات، می‎‌توان با حاشیه‌ها و ترکیبی از دو کاشی مکمل آزمایش کرد. برای دیوارها، می‌توان از سه کاشی برای ایجاد یک دکوراسیون منحصر به فرد و جالب استفاده کرد.
می‌توان کاشی‌های معرق را با کاشی‌های فرمت متوسط، کاشی‌های متالیک با کاشی‌های ساده، با نقش‌های یک دیوار بازی کرد و از کاشی‌های ساده روی بقیه استفاده کرد و حتی از رنگ‌های متضاد برای یک الگوی بیانی استفاده کرد. بسیاری از تولیدکنندگان کاشی، مفاهیم کاشی را می‌فروشند که ترکیبی از کاشی‌های از پیش تعیین شده هستند.

8. قابلیت جذب آب

این یکی از جزئیات فنی بسیار مهمی است که برای درک استحکام کاشی باید بدانیم. کاشی‌هایی که جذب آب کمتری دارند، عمر طولانی‌تری دارند، زیرا دوام بیشتری دارند. کاشی‌ها سرمایه‌گذاری برای نگهداری آسان و زندگی بهداشتی محسوب می‌شوند. انتخاب خود را با دقت انجام دهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *