نکات انتخاب کاشی

حمام با تصمیمات بی‌شماری که هنگام تصمیم گیری برای بازسازی یا ایجاد حمام در خانه خود با آن روبرو هستید. تصمیمی که انتظار دارید لذت بخش‌ترین قسمت کار باشد، انتخاب کاشی است. کاشی‌ها سبک فضا را برای کل ظاهر مکان و احساس فضای تکمیل شده تعیین می‌کنند و احتمالاً اولین چیزی است که متوجه آن می‌شوید.
البته نکات انتخاب کاشی بیشمار است که با توجه به انتخاب‌های بسیار زیاد، ناگهان ممکن است هنگام خرید از مراکز فروش کاشی و سرامیک به بلاتکلیفی تبدیل شود. کاشی باید روشن باشد یا تاریک؟ بزرگ یا کوچک؟ براق یا مات؟ شیک و امروزی یا بافت دار و طبیعی؟ کافی است این لذت را تبدیل به استرس کنید و نگران باشید که آیا درست انتخاب می‌کنید یا خیر.
خوب، نترسید! اکنون، ما 9 نکته را برای انتخاب کاشی‌های‌تان به اشتراک می‌گذاریم، که انتخاب کردن آنچه واقعاً می‌خواهید برای تحقق و ایجاد یک حمام رویایی برای‌تان میسر شود.

کاشی مرجان طرح ورونا

مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی

مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی را در ادامه برای شما توضیح می‌دهیم.

ویژگی Wow-Factor خود را انتخاب کنید

تصور می‌کنید وقتی وارد حمام می‌شوید اولین چیزی که توجه شما را جلب می‌کند چیست؟
آیا یک کابین دوش زرق و برق دار خواهد بود؟ شاید در نظر داشته باشید که از کاشی اصلی خود در این قسمت استفاده کنید.
آیا پشت این وان ایستاده آزاد خواهد بود؟
سپس کاشی دیواری با ویژگی عالی را انتخاب کنید تا به پس زمینه این وان تبدیل شود. شاید یک عتیقه خیره کننده باشد که از آن به عنوان روشویی استفاده می‌کنید؟
به این فکر کنید که می‌خواهید از چه کاشی‌هایی برای پس زمینه‌ی خود استفاده کنید. اگر از همان ابتدا تصمیم بگیرید که نقطه کانونی حمام شما چیست، می‌توانید کاشی‌هایی را انتخاب کنید که ویژگی انتخابی شما را تکمیل و تقویت کنند.

کاشی برجسته و شاخص را انتخاب کنید

یکی از راه‌های آسان برای شروع انتخاب کاشی‌های حمام، یافتن طرحی است که واقعاً دوست دارید. شاید شما عاشق یک الگوی خاص، رنگ پررنگ یا شکل جالبی شده باشید. این کاشی ویژگی احساسی شما در اتاق خواهد بود که می‌تواند به عنوان یک تأکید بر روی دیوارها یا شاید برای افزودن کمی حس و تجربه به کف یا محوطه دوش شما استفاده شود.
سپس کاشی برجسته شما باید برای تعیین کاشی‌های تاکیدی شما استفاده شود.
هنگامی که کاشی ویژه‌ی خود را انتخاب کردید، فقط یک یا دو کاشی دیگر را برای تمجید از آن در نظر بگیرید. شما باید مطمئن شوید که کاشی‌های مکمل دقیقاً این کار را انجام می‌دهند.
انتخاب کاشی‌های بیش از حد پررنگ در یک اتاق، نقاط کانونی زیادی ایجاد می‌کند، بنابراین چیزی خنثی، ساده یا سبک بافتی ساده باید استفاده شود و این به شما اجازه می‌دهد از کاشی ویژه‌ی خود برای قرار گرفتن در مرکز صحنه استفاده کنید.
بسیاری از طرح‌های ما شامل تعدادی الگو و سبک کاشی هستند که برای یک راه آسان برای داشتن ظاهری منسجم، یکدیگر را کاملاً همپوشانی می‌کنند.

کاشی مرجان طرح هارمون

کاشی‌های کف خود را انتخاب کنید

اگر قبلاً کاشی خاصی را برای فضای خود انتخاب کرده اید، ممکن است بخواهید کاشی‌های کف حمام خود را صرفاً به عنوان کاشی‌های مکمل در نظر بگیرید. با این حال، اگر چیزی کمی ساده‌تر را برای دیوارها انتخاب کرده‌اید، آخرین روند این است که با یک کفپوش طرح‌دار، کمی سبک شگفت‌انگیز ایجاد کنید. شما می‌توانید ظاهری غیرمتعارف یا چیزی کمی جسورانه‌تر ایجاد کنید، یا حتی می‌توانید با کاشی‌های کف با استفاده از جلوه‌های چوبی، ظاهری شبیه چوب واقعی به‌دست آورید تا پوشش روستایی یا اسکاندی عالی داشته باشید.

اندازه کاشی در مقابل اندازه اتاق

از نکات انتخاب کاشی توجه به اندازه کاشی حمام است. به طور کلی، اگر اندازه اتاق شما کوچک است (به اندازه بسیاری از حمام‌ها)، ممکن است بخواهید از کاشی‌های بزرگ در فضا خودداری کنید. کاشی‌هایی را انتخاب کنید که مکمل اندازه اتاق شما باشد، بنابراین کاشی‌هایی با اندازه متوسط ​​برای حمام متوسط ​​یا کاشی‌های موزاییکی برای رختکن بسیار کوچک مناسب هستند. اگر به کمکی در این زمینه نیاز دارید، مقاله نحوه انتخاب اندازه کاشی مناسب ما را بخوانید، واقعاً بسیار مفید است!

با طرح کاشی خلاقیت ایجاد کنید

اگر با اصول انتخاب کاشی آشنا باشید، بهترین کاشی‌ها را انتخاب خواهید کرد. البته، حتی انتخاب یک کاشی ساده به این معنی نیست که باید خسته کننده باشد! الگوهای زیادی وجود دارد که می‌توان با استفاده از کاشی‌های سبک مترو یا کاشی‌های مستطیلی در یک چیدمان جالب ایجاد کرد تا کمی الگوی خاص به طراحی شما اضافه کند.

کاشی مرجان طرح هارمون

اضافه کردن بافت

اگر به دنبال ایجاد حسی شبیه آبگرم برای حمام خود هستید، ممکن است بخواهید یک کاشی الهام گرفته از طبیعت را در نظر بگیرید. کاشی‌های افکت سنگ، تخته سنگ، تراورتن، کاشی‌های سنگ طبیعی و کاشی‌های طرح مرمر همگی به شما ظاهری محکم و ریشه دار در طبیعت می‌دهند. این بافت‌ها را با رنگ‌های چوب طبیعی تکمیل کنید تا پایانی آرامش بخش و جوان کننده داشته باشید.

فاکتور احساس را در نظر بگیرید

به خاطر داشته باشید که اگر از کاشی در کف دوش استفاده می‌کنید، چیزی می‌خواهید که هم روی پاهای برهنه راحت باشد، اما همچنان چسبندگی کافی داشته باشد تا شما سر نخورید.
استفاده از کاشی‌های کوچک یا کاشی‌های موزاییک در اینجا معمولاً ایده خوبی است زیرا خطوط اضافی دوغاب باعث افزایش مقاومت در برابر لغزش می‌شوند بدون اینکه باعث تحریک کف پای شما شوند. اگر به دنبال ایجاد یک اتاق مرطوب هستید، کلینیک ساختمانی رجبیان مجموعه زیادی از کاشی‌ها را دارد که برای نصب کفپوش اتاق مرطوب نیز مناسب هستند.

عملی بودن پایان کارها را در نظر بگیرید

شکی نیست که تمیز کردن کاشی صاف همیشه راحت‌تر خواهد بود. آب ممکن است تمایل بیشتری به نشستن روی کاشی‌های برجسته، کاشی‌های طبیعی با شیب‌ها و شکاف‌ها، و کاشی‌های سنگ‌ریزه‌ای و مانند آن داشته باشد، بنابراین به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم باشد در برنامه تمیز کردن کمی سرسخت‌تر باشید. هنگام انتخاب کاشی‌های خود، از خود بپرسید که چقدر مایلید که مراقب باشید تا کاشی‌های خود را در طول عمر حمام خود به بهترین شکل حفظ کنید.
درپایان امیدواریم این نکات انتخابی را که می‌تواند کمک کننده باشد کمی انتخاب شما را آسان‌تر کرده باشد! به یاد داشته باشید، اینجا در کلینیک ساختمانی رجبیان، ما یک سرویس نمونه برش رایگان ارائه می‌کنیم تا تصمیم شما را آسان‌تر کنیم، پس چرا امروز برخی از آن‌ها را سفارش ندهید؟

1 پاسخ دادن

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *