اشتباه خرید کاشی

وقتی در حال کاشی کاری فضایی هستید چه باید کرد؟ و چه کاری نباید انجام داد؟
انتخاب کاشی‌ها از مراکز فروش کاشی و سرامیک یک کار هیجان‌ انگیز است، اما همچنین کاری است که در آن به برنامه‌ریزی دقیقی نیاز دارید تا مطمئن شوید که آن را درست انجام می‌دهید.

اشتباه خرید کاشی

پوشش‌های کف و دیوار می‌توانند اتاق را خراب کنند و اشتباه کردن آن می‌تواند یک اشتباه پر هزینه‌ای باشد که باید اصلاح شود.
برای کمک به شما در تصمیم‌گیری درباره کاشی و انتخاب از بین انبوهی از ایده‌های کاشی حمام و کاشی‌های آشپزخانه، 5 اشتباه خرید کاشی را که باید هنگام تهیه کاشی از آن‌ها اجتناب کنید را با نکات مهم کارشناسان، گردآوری کرده‌ایم.

  1. عدم خرید کاشی‌های به مقدار موردنیاز
  2. دورانداختن کاشی‌های ذخیره
  3. انتخاب نامناسب سایز کاشی
  4. ابتدا نمونه کاشی را سفارش ندهید
  5. انتخاب قیمت به جای کیفیت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کاشی مرجان مدل آیان

1. عدم خرید کاشی‌های به مقدار موردنیاز

شما برای انجام محاسبات و اطمینان از اینکه تعداد دقیق کاشی‌هایی را که سفارش داده‌اید، زمان صرف کرده‌اید تا به پایان بازسازی حمام یا آشپزخانه خود برسید و متوجه شوید که چند کاشی برای تکمیل آن کم دارید و این قطعاً یکی از نا امیدکننده‌ترین احساسات در جهان است.
یک اشتباه رایج و گاهی پرهزینه هنگام سفارش آنلاین کاشی، در نظر نگرفتن ضایعات و شکستگی‌ها است، به همین دلیل است که توصیه می‌کنیم 10 درصد اضافی را برای پوشش دادن کسری کار سفارش دهید که هزینه کمی برای اطمینان از داشتن مقدار مناسب کاشی برای تکمیل پروژه خود می‌باشد. لطفاً توجه داشته باشید، وقتی نوبت به چیدن کاشی‌ها در شکل‌های شاه ماهی می‌رسد، توصیه می‌کنیم 15 درصد اضافی سفارش دهید تا تمام آن برش‌های بی‌نقصی که باید انجام شوند، امکان پذیر باشد.
همچنین شایان ذکر است که دسته‌های مختلف کاشی‌ها نیز می‌توانند رنگ‌های متفاوتی داشته باشند، به همین دلیل مهم‌تر است که از همان ابتدا آن را چیدمان کنید تا از ایجاد
فیس‌های ترکیبی و تکراری در طراحی خود جلوگیری کنید.

2. دورانداختن کاشی‌های ذخیره

صرفه جویی در لوازم یدکی به همان اندازه مهم است که از سفارش کاشی خود به اندازه کافی اطمینان حاصل کنید. پس از اتمام پروژه، کاشی‌های یدکی را در صورت نیاز در آینده نگهدارید.
حتی اگر یک جعبه کامل برای شما باقیمانده است، به جای بازگرداندن آن‌ها به فروشگاه، آن‌ها را در جایی امن نگه دارید. کاشی‌ها به‌ صورت متغیر چاپ می‌شوند و سبک‌های جدید هر سال منتشر می‌شوند، بنابراین اگر در آینده به کاشی اضافی نیاز دارید، این احتمال وجود دارد که برای یافتن کاشی قبلی خود با مشکل مواجه شوید!
حتی اگر همان کاشی هنوز در دسترس باشد، نوانس رنگی آن متفاوت خواهد بود و ممکن است دقیقاً با رنگ کاشی شما مطابقت نداشته باشد. به یاد داشته باشید، اگر ظرف چند سال یک شی ء سنگین را روی کاشی‌ها رها کردید و یک کاشی شکست، ممکن است بخواهید فقط یک کاشی را عوض کنید تا کل کف را دوباره انجام دهید.

اگر در زیرزمین یا اتاق زیر شیروانی خود چند عدد یدکی دارید، این کار بسیار آسان خواهد بود. در اختیار داشتن لوازم یدکی، شما را برای هر گونه تعمیرات غیرمنتظره یا تعویض مورد نیاز در آینده پوشش می‌دهد، و از نیاز به تغییر مجدد کل اتاق خود جلوگیری می‌کند.

کاشی مرجان مدل آیان

3. انتخاب نامناسب سایز کاشی

اندازه و ضخامت کاشی طیف وسیعی دارد. از آجرهای مترو 7.5 در 15 سانتی‌متر تا کاشی‌های بزرگ 60 در 120 سانتی‌متر  و سایزهای اسلب هستند. در حالی که این‌ها به این معنی است که شما آزادی انتخاب جهت ایجاد خانه عالی خود را دارید. انتخاب اندازه اشتباه می‌تواند به معنای تفاوت بین موفقیت یا شکست یک پروژه باشد.
یکی از رایج‌ترین انتخاب‌های طراحی هنگام کاشی‌کاری، انتخاب کاشی‌های کوچک در فضاهای کوچک است. اگر به دنبال ایده‌های کوچک برای کاشی‌های حمام هستید، ممکن است فکر کنید کاشی‌های بزرگ برای شما مناسب نیستند. اما اینطور نیست! هر چه خطوط دوغاب بیشتری داشته باشید، فضای شما کوچک‌تر خواهد بود.
هر چه خطوط دوغاب کمتر باشد، توهم فضای اضافی و پرداخت یکپارچه بیشتر خواهد بود.
بله، ممکن است برای تکمیل پروژه خود فقط به دو کاشی نیاز داشته باشید، اما اگر به دنبال ظاهری مدرن و براق هستید، این بهترین راه برای دستیابی به پایانی بدون درز مطابق با آخرین روند کاشی است. اگر الگوهای پررنگ یا رنگارنگ را انتخاب می‌کنید، فرمت کوچک راه پیش رو است. برای ایجاد فضایی جادار و سرگرم کننده، آن را با صفحات چوبی یا رنگ دیوار هماهنگ کنید.
یکی دیگر از مواردی که باید در نظر گرفت خطوط دوغاب است زیرا این خطوط بر نتیجه نهایی تأثیر می گذارد. هرچه کاشی کوچک‌تر باشد، خطوط دوغاب بیشتر می‌شود و این می‌تواند فضا را شلوغ نشان دهد. اگر تعداد زیادی خطوط دوغاب اجتناب ناپذیر است، استفاده از دوغاب رنگی در سایه‌ای مشابه با کاشی را در نظر بگیرید تا تقارن بیشتری داشته باشند.

4. ابتدا نمونه کاشی را سفارش ندهید

یکی دیگر از 5 اشتباه خرید کاشی این است که ابتدا نمونه‌ای از محصول انتخابی خود را سفارش دهید.
سفارش یک نمونه (برش کوچک از کاشی کامل) یا یک نمونه کاشی کامل (بهترین حالت برای کمک به شما در تجسم ظاهر آن در خانه)، به شما کمک می‌کند رنگ، بافت و رنگ واقعی را در فضای نهایی خود ببینید.
در مورد کاشی‌کاری، مهم است که از قبل برنامه‌ریزی کنید و کاشی را در اتاق ببینید و تصور کنید که وقتی کاشی‌کاری می‌شود چگونه به نظر می‌رسد. اغلب کاشی‌ها در یک نمایشگاه با آنچه در خانه انجام می‌دهند به دلیل نورپردازی بسیار متفاوت به نظر می‌رسند.
همچنین مهم است که کاشی را در اتاق خود از زاویه ای که کاشی می‌شود مشاهده کنید. به عنوان مثال، اگر به دنبال کاشی کف حمام هستید، مطمئن شوید که به کاشی صاف نگاه کنید. اگر دیوار است، مطمئن شوید که کاشی را ایستاده در مقابل دیواری که کاشی کاری می‌کنید، مشاهده کرده‌اید.

5. انتخاب قیمت به جای کیفیت

به قول معروف، «ارزان بخر، دوبار بخر». خرید یک محصول کم‌ هزینه ممکن است در ابتدا باعث صرفه‌جویی در هزینه شما شود، اما به ناچار باید سریع‌تر از محصولات با کیفیت بهتر جایگزین شود و این یکی از مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی است که بهتر است به آن توجه کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *