اندازه و ضخامت کاشی

مانند سبک‌های کاشی، اندازه و ضخامت کاشی در طول سال‌ها تغییر کرده‌اند و اکنون انتخاب‌های زیادی در مراکز فروش کاشی و سرامیک وجود دارد که می‌تواند برای شما گیج کننده باشد. کارشناسان ما در کلینیک ساختمانی رجبیان تمامی گزینه‌های موردنظر شما را بررسی خواهند کرد. هنگام در نظر گرفتن اندازه، شما همچنین باید ضخامت کاشی را بدانید.

اندازه و ضخامت کاشی

نحوه انتخاب اندازه‌ کاشی مناسب و استاندارد اصول خاصی دارد که اگر با اصول انتخاب کاشی آشنا باشید انتخاب مناسبی خواهید داشت. کاشی‌ها در اندازه‌ها و اشکال متفاوتی برای هر سبک و هدفی وجود دارند، اما اندازه و ضخامت کاشی ایده‌آل برای فضای شما کدام است؟
شاید تعجب کنید اگر بشنوید که اندازه اتاق شما لزوماً اندازه کاشی شما را تعیین نمی‌کند. فضاهای کوچک‌تر واقعاً می‌توانند از کاشی‌های بزرگتر بهره ببرند، تا جایی که خطوط دوغاب کمتری در فضای کاشی شده ایجاد شده و فضا را به صورت بصری گسترش می‌دهد.
یا اگر به دنبال تزریق عمق و ابعاد به یک فضا هستید، کاشی‌های دیواری با اندازه‌ی کوچک از طریق الگوهای چیدمان منحصر به فرد جذابیت خاصی ایجاد می‌کنند.
همه اندازه‌های ذکر شده در زیر بر حسب میلی‌متر (۱۰۰۰ میلی‌متر = ۱ متر) است.

  1. کاشی سایز مترو
  2. کاشی سایز کوچک
  3. کاشی سایز متوسط
  4. کاشی سایز بزرگ
  5. کاشی اسلب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کاشی سایز مترو

۱۵۰*۷۵
۲۴۰*۶۰
۳۰۰*۷۵
۳۰۰*۱۰۰

2. کاشی سایز کوچک

۱۲۰*۱۲۰
۲۰۰*۲۰۰
۳۰۰*۳۰۰

3. کاشی سایز متوسط

۶۰۰*۳۰۰
۴۰۰*۴۰۰
۴۵۰*۴۵۰
۹۰۰*۴۵۰
۵۰۰*۵۰۰
۶۰۰*۶۰۰

4. کاشی سایز بزرگ

۱۲۰۰*۲۰۰
۱۲۰۰*۶۰۰
۸۰۰*۸۰۰
۱۰۰۰*۱۰۰۰
۱۲۰۰*۱۲۰۰

5. کاشی اسلب

۲۴۰۰*۸۰۰
۲۴۰۰*۱۲۰۰
۲۷۰۰*۱۲۰۰
۲۶۰۰*۱۵۰۰
۳۰۰۰*۱۰۰۰

کاشی مرجان

کاشی‌های مترو

کاشی‌های مترو نام خود را از کاشی‌های سرامیکی نمادینی که در اوایل قرن بیستم بر روی دیوارهای ایستگاه‌های متروی نیویورک استفاده می‌شد، گرفته‌اند. امروزه، کاشی‌های مترو به طور رایج برای دیوارهای برجسته استفاده می‌شوند و با سبک‌ها و ظاهرهای مختلف کاشی‌هایی که در اندازه مترو ایجاد می‌شوند، وقتی کاشی‌های مترو را انتخاب می‌کنید، ظاهر نهایی کار ممکن است بی‌پایان به نظر برسد! در اینجا خلاصه‌ای از سایزهای متروی برتر ما آمده است:

۷۵x۱۵۰

کاشی اصلی مترو! این کاشی مستطیلی کوچک برای اولین بار در سال ۱۹۰۴ در متروی نیویورک دیده شد. این کاشی به سرعت به دیوارهای آشپزخانه، حمام و خشکشویی‌ها در سراسر جهان راه یافت و هنوز هم به همان اندازه محبوب است!

کاشی‌های مترو آزادی زیادی به شما می‌دهند تا فضا را از طریق الگوهای چیدمان و رنگ دوغاب شخصی‌سازی کنید.

۶۰x۲۴۰

نزدیک به طول و ارتفاع آجرهای استاندارد، این اندازه کاشی مترو با کاشی‌های آجری که با خط دوغاب ضخیم‌تر در الگوهای باند آجری چیده شده‌اند، به طرز شگفت‌انگیزی کار می‌کند.

۷۵x۳۰۰

از آنجایی که کاشی مترو در طول سال‌ها تکامل یافته است، این اندازه که دو برابر اندازه اصلی مترو است، برای ایجاد خطوط کمتری متداول است و با طول آن، این اندازه کاشی کاملاً خود را به طیفی از الگوهای مختلف چیدمان می‌دهد.

۱۰۰x۳۰۰

متروی متواضع (به معنای واقعی کلمه!) با این سایز متروی بزرگ‌تر که مورد علاقه معمارها است. که به عنوان یک اندازه کاشی دیوار محبوب است، ممکن است کاشی‌های کف مناسب را نیز در این اندازه بیابید، مانند کاشی‌های طرح چوب.

کاشی مرجان

کاشی‌های کوچک اما پانچ دار و برجسته

ما می‌دانیم که تصور این که چه اندازه سایز کوچک در فضای شما بهتر عمل می‌کند دشوار است، بنابراین همیشه منطقی است که یک نمونه با اندازه کامل سفارش دهید و احساسی نسبت به توازن در اتاق خود داشته باشید. و البته، تیم‌های مشاوره  ما در کلینیک ساختمانی رجبیان تخصص زیادی دارند تا به شما در انتخاب درست کمک کنند.

۱۲۰x۱۲۰

خطوط ساده و زیبایی‌شناسی ناچیز به این کاشی با اندازه مربع جذابیت همیشگی به آن می‌بخشد. کاشی‌های دیوار ما را در این شکل مرسوم بررسی کنید.

۲۰۰x۲۰۰

کاشی‌های طرح‌دار در این اندازه در حال حاضر بسیار داغ هستند! این کاشی‌ها با اندازه‌ای که خواهند داشت تقریباً در هر جای خانه روی دیوارها و کف‌ها قابل استفاده هستند. یکی از محبوب‌ترین مکان‌هایی که آن‌ها را می‌بینید کف حمام و لباسشویی است.

۳۰۰x۳۰۰

این اندازه معمولاً در حمام‌هایی دیده می‌شود که برای شیب‌بندی ایده آل است. این سایز اغلب به عنوان بخشی از یک خانواده‌ی سایزی از کاشی‌ها می‌آید تا با اندازه‌های دیگر مانند  ۳۰۰x۶۰۰ مطابقت داشته باشد.

محدوده کاشی‌های سایز متوسط برای ​​شما الهام بخش خواهند بود.

کاشی مرجان

۳۰۰x۶۰۰

کاشی‌هایی با اندازه ۳۰۰x۶۰۰ همه کاره و عالی هستند. جابجایی، حمل و نقل و چیدن آسان، آن‌ها برای دیوارها و کف عالی هستند. این اندازه را برای دیوارهای حمام به صورت عمودی امتحان کنید تا چشم را به سمت بالا هدایت کند و سقف را بلندتر نشان دهد.

۴۰۰x۴۰۰

سازندگان و تعمیرکاران این اندازه را برای کف حمام و کف پارکینگ یا حیاط دوست دارند. بزرگ‌تر از ۳۰۰.۳۰۰و با دوغاب کمتر، اما به اندازه کافی کوچک برای دستیابی به شیب‌بندی مناسب برای فضاهای مذکور.

۴۵۰x۴۵۰

این اندازه کاشی نیز بسیار محبوب است. اندازه همه منظوره عالی و چیدمان مقرون به صرفه با شکل مربع که برای تمامی فضاها کاربرد دارد هم برای حمام و هم برای سالن و اتاق‌ها و فضاهای بیرونی عالی می‌باشد. هرچند امروزه به دلیل سایزهای جدیدتر کمتر کاربرد دارد.

۴۵۰x۹۰۰

برای فضاهای نشیمن کوچک، متوسط ​​و بزرگ عالی است. این یک اندازه یک کاشی متمایز در قالب مستطیل ساده است. ایده‌آل برای کف و دیوار که ظاهر را مستقیماً به آشپزخانه منتقل می‌کند.

۵۰۰x۵۰۰

به ۵۰۰x ۵۰۰ سلام کنید! روند بین‌المللی کاشی‌ها به این موضوع ادامه می‌دهد که کاشی‌های با فرمت بزرگ‌تر بهتر هستند، و ما نیز کاملاً موافقیم! مطابق با این روند و تقاضای فزاینده در بازار این سایز کم کم از رده خارج گردیده و مجموعه‌ی کلینیک ساختمانی رجبیان سایزهای جدیدتری را در این محدوده راه اندازی کرده است.

۶۰۰x۶۰۰

از این اندازه در کل خانه استفاده کنید و جابجایی بین نشیمن، راهرو و حمام را کنار بگذارید! این اندازه طراحی را با خطوط دوغاب کمتر نسبت به مربع‌های کوچک‌تر افزایش می‌دهد. انقدر ساده و پیچیده است که برای کاشی‌های فضای باز نیز یک اندازه محبوب است!

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *