نکات دوغاب بین کاشی

هدف از دوغاب، پر کردن درز بین کاشی‌ها و ایجاد فضایی برای خم شدن کاشی است که شکستگی کاشی را کاهش می‌دهد و به یک جزء دائمی و جدایی ناپذیر نصب نهایی تبدیل می‌شود. دوغاب یکی از سخت‌ترین بخش‌های نگهداری کاشی پرسلان است. تمایل به جذب کثیفی دارد و با گذشت زمان تیره می‌شود و لذا نیاز به تمیز کردن و نگهداری تخصصی بیشتری نسبت به سطح کاشی دارد.
یکی از مهم‌ترین نکات دوغاب بین کاشی این است که بلافاصله پس از نصب کاشی و دوغاب درزهای دوغاب را باید هر روز با آب زلال و با استفاده از یک اسفنج تمیز یا پاک کن در طول هفت روز اول مرطوب نمود. این روش اجرا دوغاب را مقاوم می‌کند و به آن کمک می‌کند رنگ خود را بهتر حفظ کند.

مهم‌ترین نکات دوغاب بین کاشی

نکات دوغاب بین کاشی بسیار زیاد است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

آب‌بندی

دوغاب‌های سیمانی پس از نصب باید آب‌بندی شوند. یک سیلر نافذ آبگیر که حاوی سیلیکون نیست در مقاومت دوغاب در برابر ریختن، لکه‌ها و جذب رطوبت موثر است و می‌تواند به حفظ بهتر رنگ اولیه و کاهش نگهداری کمک کند. سیلرها باید به طور مرتب روی دوغاب اعمال شوند (کاشی لعاب دار نیازی به آب‌بندی ندارد). برخی از دوغاب‌ها چندین سال عمر می‌کنند اما تعداد دفعات آن نیز به الگوهای ترافیک و روال نگهداری بستگی دارد. دوغاب باید ۷۲ ساعت پس از نصب آب‌بندی شود. دوغاب اپوکسی از نظر شیمیایی عمل آوری می‌شود و به سیلرهایی مانند گروت‌های سیمانی نیاز ندارد. آن‌ها به طور طبیعی در برابر نشت، لکه و رطوبت مقاوم هستند.

کاشی مرجان طرح ایما

تمیز کردن

دوغاب باید به صورت دوره‌ای تمیز شود تا هرگونه تجمع سطحی از بین برود. تمیز کردن روتین دوغاب را می‌توان با یک پاک کننده خانگی یا تجاری، روزانه بسته به کاربرد انجام داد. هنگامی که نیاز به تمیز کردن دوغاب است، باید از یک تمیز کننده کاشی و دوغاب با استحکام حرفه‌ای استفاده کنید که بتواند چربی، کف صابون، روغن ها، لکه‌های کپک، جلبک‌ها و موم‌های مصنوعی یا اکریلیک را از درزهای دوغاب پاک کند. محصولی را از مراکز فروش کاشی و سرامیک انتخاب کنید که حاوی مواد شیمیایی آلاینده نباشد و VOC پایینی داشته باشد. این نوع محصول را می‌توان از اکثر مراکز خرید تهیه کرد.

ترمیم بندکشی

زمانی که دوغاب به حدی لکه دار شد که قابل نگهداری یا بازگشت به رنگ طبیعی خود نباشد، می‌توانید از «لکه بردوغاب» استفاده کنید. لکه برها محصولاتی بر پایه اپوکسی هستند که به طور خاص برای نفوذ به دوغاب و مهر و موم کردن سطح با رنگ دائمی طراحی شده اند. پس از رنگ‌آمیزی دوغاب، دیگر نیازی به مهر و موم کردن آن با یک درزگیر نافذ اشباع کننده نیست. قبل از رنگ آمیزی، محل اتصال دوغاب باید به طور کامل تمیز شود تا هرگونه کثیفی، روغن، گریس یا درزگیرها با یک تمیز کننده کاشی و دوغاب پاک شود.

جلوه بصری

از مهم‌ترین نکات دوغاب بین کاشی مبحث جلوه بصری است، بحث در مورد رنگ و فاصله واقعاً مهمترین عامل در مورد جلوه بصری است. اینکه چگونه می‌خواهید کاشی شما ظاهر شود و نمایشی که می‌خواهید ایجاد کند، تصمیمات شما را هدایت می‌کند. ترکیب کاشی و دوغابی که انتخاب می‌کنید این قدرت را دارد که فضای شما را بزرگ‌تر یا راحت‌تر نشان دهد و می تواند به ویژگی اصلی اتاق یا پس زمینه تبدیل شود.اما جلوه بصری چیزی فراتر از طراحی است.
به عنوان مثال، یک اتاق تک رنگ گاهی اوقات ممکن است کمی گم شود و اتاق‌های بیش از حد تحریک کننده در واقع می‌توانند شما را خسته و بدخلق کنند. این ایده خوبی است که قبل از شروع به استفاده از دوغاب، ببینید چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.
کاشی مرجان طرح ایما

فاصله بند کشی

فاصله بندکشی نازک‌تر برای کاشی جلوه ظریف‌تری ایجاد می‌کند و خطوط دوغاب گسترده تر، جلوه چشمگیرتری ایجاد می‌کند. اگر به دنبال کنتراست بالا یا سبک یکپارچه‌سازی با سیستم عامل هستید، فاصله دوغاب‌های گسترده‌تر این فرصت را به شما می‌دهد که با دوغاب خود نمایش بهتری ارائه دهید.    خطوط باریک‌تر دوغاب کمتر نشان داده می‌شوند، اما همچنان می‌توانید از دوغاب با کنتراست بالا برای جداسازی کاشی‌ها استفاده کنید. یک فاصله دوغاب باریک حتی با دوغابی که تا حدودی تیره‌تر از کاشی شماست می‌تواند جلوه تک رنگ بیشتری داشته باشد.

رنگ بندکشی

اگرچه رنگ‌های زیادی برای دوغاب وجود دارد، اما محبوب‌ترین آن‌ها سفید و خاکستری است. صدها رنگ سفید و خاکستری برای انتخاب وجود دارد که هر کدام ظاهر متفاوتی را ایجاد می‌کنند. کار با دوغاب سفید روشن دشوار است زیرا اگر از کاشی شما روشن‌تر باشد، کاشی می‌تواند قدیمی یا کثیف به نظر برسد. همچنین تمیز کردن آن دشوار است. همه دوغاب‌ها با گذشت زمان مقداری تیره می‌شوند بنابراین درخشندگی رنگ سفید ممکن است کمرنگ شود. از سوی دیگر رنگ سفید ظاهری تمیز و تک رنگ ایجاد می‌کند که کلاسیک است. سفیدهای ملایم‌تر به کاشی اجازه می‌دهند بهتر نمایش داده شود و حتی کنتراست ظریفی را ایجاد می‌کند که الگوها و اشکال کاشی شما را برجسته می‌کند.
خاکستری روشن تأثیری مشابه با سفیدهای ملایم دارد چرا که کاشی را مشخص می‌کند و کنتراست ظریفی می‌دهد.
همچنین بیشتر مورد پسند است. زیرا تمیز نگه داشتن آن آسان‌تر است. هرچه رنگ خاکستری تیره‌تر باشد، کنتراست بیشتری خواهید داشت و خط دوغاب بیشتر جلب توجه می‌کند تا کاشی. کنتراست بالا یک انتخاب طراحی است که باید برای آن آماده باشید. عالی به نظر می‌رسد، اما حضور قدرتمندی دارد و در مرکز توجه قرار خواهد. گرفت. دوغاب خاکستری تیره یا دوغاب رنگ روشن را با دکوراسیون و طرح‌های رنگی خنثی احاطه کنید تا مجبور نباشد با سایر عناصر اتاق رقابت کند.

اقدامات احتیاطی ایمنی برای مشتریان

محصولات توضیح داده شده در این نوشته ممکن است دارای مواد شیمیایی باشند که در افراد خاصی باعث واکنش می‌شوند. اکیدا استفاده از عینک ایمنی، ماسک تنفسی (ماسک) و دستکش را برای دست زدن به هرگونه مواد حاوی مواد شیمیایی توصیه می‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *