مزایای کاشی‌های سرامیکی

کاشی‌های سرامیکی ممکن است به اندازه کاشی‌های شیشه‌ای عمق و شفافیت براقی نداشته باشند، اما آن‌ها را نادیده نگیرید، زیرا مزایای کاشی‌های سرامیکی فوق‌‌العاده است.

مزایای کاشی‌های سرامیکی

مهم‌ترین مزایای کاشی‌های سرامیکی عبارت است از:

  1. مقرون به صرفه بودن
  2. کاشی‌های سرامیکی بی انتها و ماندگار هستند
  3. کاشی‌های سرامیکی بادوام هستند
  4. کاشی‌های سرامیکی به راحتی تمیز می‌شوند
  5. کاشی‌های سرامیکی به راحتی نصب می‌شوند

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. مقرون به صرفه بودن

جذاب‌ترین مزایای کاشی‌های سرامیکی قیمت آن‌ها در مراکز فروش کاشی و سرامیک می‌باشد، آن‌ها به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر از کاشی‌های شیشه‌ای هستند و در طیف وسیعی از قیمت‌ها متناسب با بودجه همه در دسترس هستند.

2. کاشی‌های سرامیکی بی انتها و ماندگار هستند

ممکن است آن‌ها به حمام شما جذابیت کاشی‌های شیشه‌ای را ندهند، اما کاشی‌های سرامیکی تاریخچه و بی‌زمانی در موردشان مطرح است. انتخاب کاشی‌های سرامیکی به معنای اجتناب از ترندها و در عوض انتخاب یک ظاهر کلاسیک با ماندگاری طولانی است.

کاشی شیشه ای

3. کاشی‌های سرامیکی بادوام هستند

از مزایای کاشی‌های سرامیکی بادوام بودن آن‌ها می‌باشد، کاشی‌های سرامیکی مانند کاشی‌های شیشه‌ای بادوام هستند و با مراقبت و نگهداری مناسب می‌توانند تا آخر عمر باقی بمانند. وقتی صحبت از سرامیک می‌شود، احتمال اینکه دوغاب خود را از دست بدهید بیشتر از کاشی است.

کاشی‌های سرامیکی دارای درجه سختی ۰ تا ۵ هستند. کاشی‌های با رتبه پایین‌تر برای دیوارها و پاشش‌های پشتی در نظر گرفته شده‌اند، در حالی که کاشی‌های دارای رتبه ۳ می‌توانند برای کف استفاده شوند. هر چیزی که دارای رتبه ۴-۵ باشد برای استفاده تجاری است.

کاشی‌های سرامیکی نیز در برابر آب مقاوم هستند، اگرچه به اندازه شیشه غیر قابل نفوذ هستند. با این حال، می‌توانید آن‌ها را با یک درزگیر ضد آب ببندید، که آن‌ها را مانند کاشی‌های شیشه‌ای در برابر آب مقاوم می‌کند.

4. کاشی‌های سرامیکی به راحتی تمیز می‌شوند

با کاشی‌های سرامیکی، نیازی نیست که آن‌ها را در یک برنامه روزانه تمیز کنید. تمیز نگه داشتن آن‌ها با مواد شوینده استاندارد و یک برس نرم ساده است و کثیفی و رد انگشت را به راحتی شیشه نشان نمی‌دهند.

با این حال، هنگامی که کاشی‌های سرامیکی خود را تمیز می‌کنید، به جای اینکه اجازه دهید در هوا خشک شوند، آن‌ها را با یک پارچه نرم خشک کنید. اگر اجازه دهید کاشی‌ها در هوا خشک شوند، ممکن است واترمارک روی کاشی‌ها مشاهده کنید. علاوه بر استفاده از مواد شوینده استاندارد می‌توانید تمیز کردن کاشی‌ با سرکه را هم امتحان کنید.

5. کاشی‌های سرامیکی به راحتی نصب می‌شوند

جنبه قابل توجه کاشی و سرامیک این است که نصب آن‌ها آسان است و با کمی دانش می‌توانید خودتان این کار را انجام دهید و در هزینه کاشی کاری حرفه‌ای صرفه جویی کنید.

کاشی شیشه ای

مضرات کاشی و سرامیک برای حمام چیست؟

متأسفانه کاشی‌های سرامیکی با معایبی همراه هستند، البته فقط معدودی. اینها ممکن است لزوما عامل تعیین کننده در تصمیم گیری شما نباشند، اما جمع آوری تمام حقایق قبل از رسیدن به نتیجه ضروری است.

مگر اینکه کاشی‌های اصلاح شده را از فروشگاه کاشی و سرامیک خریداری کنید، کاشی‌های سرامیکی از یکی به دیگری متفاوت هستند. این تغییرات از نظر رنگ و اندازه خواهد بود. اگرچه تفاوت‌ها ناچیز است، اما با چشم غیرمسلح زمانی که در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند، آشکار می‌شود.

به دلیل این بی‌نظمی‌ها، می‌خواهید از خط دوغاب ضخیم‌تری بین کاشی‌های سرامیکی استفاده کنید. همه چیز در مورد نحوه دوغاب زدن و اینکه چرا خطوط بسیار نازک دوغاب برای کاشی‌های اصلاح شده بهترین هستند را بخوانید.

با این حال، بسیاری از مردم بی‌نظمی کاشی‌های سرامیکی و ظاهر ارگانیک آن‌ها را دوست دارند، اما اگر به دنبال خطوط تمیز، صاف و کمال باشید، با کاشی‌های سرامیکی به نتیجه دلخواه خود نخواهید رسید.

کاشی شیشه ای

لکه کاشی و سرامیک

با آن میزان جذب ۰.۵٪ -۳٪، لعاب‌های خاصی روی کاشی‌های سرامیکی می‌توانند لکه دار شوند. با گذشت زمان، هنگامی که آب روی آن‌ها می‌نشیند، می‌تواند به داخل نفوذ کند و باعث آسیب شود که به صورت لکه ظاهر می‌شود.

برای جلوگیری از این امر، از یک درزگیر ضد آب استفاده کنید یا از سازنده بپرسید که آیا برای محصولات خود درزگیر ارائه می‌دهد یا خیر. کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب متخلخل هستند، بنابراین از پاک کننده‌های اسیدی استفاده نکنید.

بسیاری از مردم دوست دارند کاشی‌های حمام خود را با محلول سرکه و آب خانگی تمیز کنند. در حالی که این برای اکثر کاشی‌ها از جمله شیشه مناسب است، اگر کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب دارید، باید از پاک‌کننده‌های سرکه خودداری کنید. همچنین کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب باید آب‌بندی شوند.

 کدام بهتر است کاشی دوش شیشه‌ای یا سرامیکی؟

هر دو کاشی دوش شیشه‌ای و سرامیکی دارای عناصر خوب و بد هستند. هنگامی که جوانب مثبت و منفی را بررسی می‌کنید، تصمیم گیری برای حمام کردن شما باید آسان‌تر باشد.

اما اگر نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام را انتخاب کنید، هر دو را مخلوط کنید. هیچ دلیلی وجود ندارد که کاشی‌های سرامیکی و شیشه‌ای نتوانند در یک دوش با هم هماهنگ زندگی کنند.

برای صرفه‌جویی در بودجه، از کاشی‌های سرامیکی برای سطوح وسیع‌تر استفاده کنید و سپس از کاشی‌های شیشه‌ای برای زیبایی قسمت‌هایی استفاده کنید. شما حتی می‌توانید این مفهوم را برای کاشی کاری اطراف وان حمام مستقل اعمال کنید.

چه شیشه، چه سرامیک یا هر دو را انتخاب کنید، کاشی‌هایی را انتخاب کنید که به شما کمک می‌کنند فضایی برای حمام ایجاد کنید که شادی شما را به ارمغان می‌آورد.

اندازه کاشی حمام که انتخاب می‌کنید به اندازه حمام شما و جایی که در حمام خود کاشی می‌کنید، بستگی دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *