معایب دوش هوشمند

اتصال ارائه شده توسط دوش‌های هوشمند به آن‌ها اجازه می‌دهد تا بخشی از خانه هوشمند شما و هر اتوماسیونی که برای آن ایجاد کرده‌اید باشد.
دوش هوشمند نه تنها دستورات شما را اجرا می‌کند (یعنی تنظیمات دما و جریان آب)، بلکه می‌تواند میزان مصرف آب و مدت زمان مصرف را نیز اندازه گیری کند. این نوع داده‌ها به شما امکان می‌دهد بسیار آگاهانه دوش بگیرید.
در قلب هر خانه هوشمند دستیار خانگی قرار دارد که بسیاری از آن‌ها اکنون با دوش‌های هوشمند سازگار هستند. این بدان معناست که می‌توانید دوش خود را با استفاده از صدایتان، در کنار کنترل‌های دیجیتال و برنامه‌های موبایل کنترل کنید.

مزایا و معایب دوش هوشمند

قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا باید دوش هوشمند بگیرید، برخی از بزرگ‌ترین مزایا و معایب دوش هوشمند را در نظر بگیرید:
مزایای دوش هوشمند عبارت است از:

  1. سازگار با محیط زیست
  2. ایمن‌تر برای کودکان و سالمندان
  3. تنظیمات پیش‌ تنظیمی سفارشی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

دوش هوشمند

1. سازگار با محیط زیست

از مزایای دوش هوشمند سازگاری با محیط زیست است، دوش‌های هوشمند راه حلی عالی برای کاربران آگاه به محیط زیست هستند. این به این دلیل است که تنظیمات آن به شما امکان می‌دهد میزان آب مصرفی برای حمام خود را کنترل کنید. به علاوه، شما همچنین می‌توانید مدت زمان دوش گرفتن خود را برای استفاده حتی کمتر از آب محدود کنید.

2. ایمن‌تر برای کودکان و سالمندان

دوش‌های هوشمند همچنین دارای ویژگی‌های ایمنی برای کودکان و سالمندان هستند. برای مثال، این حالت‌های ایمنی میزان تنظیم دمای آب را محدود می‌کنند. با انجام این کار، کودکان و سالمندانی که ممکن است پوست حساس‌تری داشته باشند، از سوختن تصادفی خود با آب گرم جلوگیری می‌کنند.
فعال‌سازی صوتی و کنترل از راه دور: خانه‌های هوشمند دیگر علمی تخیلی نیستند. از آنجایی که آن‌ها به طور فزاینده‌ای رایج می‌شوند، مردم می‌خواهند دوش‌هایشان نیز در سرگرمی گنجانده شود. دوش‌های هوشمند این کار را انجام می‌دهند. آن‌ها با دستیارهای خانگی فعال با صدا مانند گوگل سازگار هستند.

3. تنظیمات پیش‌ تنظیمی سفارشی

با تنظیمات و پروفایل‌های قابل تنظیم، هر عضو خانه شما می‌تواند تجربه دوش گرفتن کاملا منحصربه‌فردی را با وجود به اشتراک گذاشتن یک واحد دوش داشته باشد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک بار تنظیمات را تغییر دهید، آن‌ها را ذخیره کنید و با هر دوش گرفتن مجدد از آن‌ها استفاده کنید.

دوش هوشمند

معایب دوش هوشمند عبارت است از:

  1. هزینه بالاتر
  2. نصب و تعمیر تخصصی
  3. نقاط شکست بیشتر

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. هزینه بالاتر

از معایب دوش هوشمند بالا بودن هزینه است، یک دوش معمولی فقط به یک میکسر، یک سر دوش و چند شیلنگ نیاز دارد. اما دوش هوشمند دارای جعبه کنترل، فرستنده بی‌سیم و کنترل پنل است. علاوه بر این، باید برای هر قطعه یک منبع تغذیه قرار دهید. همه اینها به یک برچسب قیمت بزرگتر اضافه می‌کند.

2. نصب و تعمیر تخصصی

دوش‌های هوشمند فقط شامل قطعات لوله کشی معمولی نیستند، بلکه شامل لوازم الکترونیکی پیچیده نیز می‌شوند. به این ترتیب، شما نمی‌توانید یک لوله کش معمولی برای نصب یا تعمیر آن‌ها از خود دریافت کنید. در عوض، برای انجام این کار به کمک یک تکنسین ماهر نیاز دارید و این ممکن است هزینه بیشتری نسبت به تعمیر یک دوش معمولی داشته باشد.

3. نقاط شکست بیشتر

بدترین چیزی که ممکن است برای یک دوش معمولی بیفتد چیست؟ در بدترین حالت، شما نشتی یا یک شیر آب خواهید داشت. بدترین سناریوها برای دوش‌های هوشمند، مانند خرابی‌های الکتریکی یا الکترونیکی، شما را از راه اندازی دوش باز می‌دارد.

هزینه دوش‌های هوشمند چقدر است؟

با فرض اینکه در حال خرید یک ست دوش جدید و کامل هستید، می‌توانید انتظار داشته باشید که از ارقام متنوعی برای خرید و نصب یک سیستم دوش هوشمند در خانه خود بپردازید. این محدوده قیمت بسیار گسترده است، بنابراین اجازه دهید آن را کمی بیشتر تجزیه کنیم:

  • سیستم‌های دوش هوشمند سطح ورودی
  • سیستم‌های دوش هوشمند سطح متوسط
  • سیستم‌های دوش هوشمند پیشرفته

اگر این اعداد برای میل شما کمی زیاد به نظر می‌رسند، نگران نباشید. نکته‌ای که در مورد دوش‌های هوشمند وجود دارد این است: فقط برای اینکه آن را به یک دوش هوشمند تبدیل کنید، لازم نیست همه قطعات دوش را تعویض کنید.

به جای اینکه از ابتدا شروع کنید، می‌توانید اجزای هوشمند خاصی را بخرید (مانند کنترلر هوشمند دوش یا سر دوش هوشمند) و به این ترتیب دوش معمولی خود را در خانه به یک دوش هوشمند تبدیل کنید.

دوش هوشمند

بهترین دوش‌های هوشمند با قیمت‌های مقرون به صرفه

بازار دوش‌های هوشمند بسیار سریع در حال رشد است. با این حال، برخی از نام‌ها با وجود در دسترس بودن همه تولیدکنندگان و محصولات جدید، همچنان پیشرو هستند.

در این بخش، ما انتخاب برتر خود را برای بهترین دوش‌های هوشمند به شما نشان خواهیم داد. همانطور که خواهید دید، راه‌های مختلفی برای تبدیل دوش موجود خود به یک دوش هوشمند وجود دارد.

رابط دوش دیجیتال شما را قادر می‌سازد تا خروجی‌های دوش حمام، خروجی‌های صدا، بخار و حتی نور را از این رابط کنترل کنید. شما می‌توانید کل محیط دوش و حمام خود را به طور کلی تنظیم کنید، همه در حین دوش گرفتن.

چیزهای زیادی برای دوست داشتن این دوش هوشمند وجود دارد. اولا طراحی کنترلر ساده و براق است. بنابراین، مهم نیست که دکوراسیون حمام شما چگونه است، کنترلر ظاهری نامناسب نخواهد داشت.

به علاوه، این محصول با تمام گزینه‌های کنترلی که می‌خواهید ارائه می‌شود. می‌توانید از صدای خود، برنامه گوشی هوشمند یا دکمه‌های روی کنترلر استفاده کنید. بهتر از این، می‌توانید آن را با دستیار خانگی مانند گوگل به عنوان بخشی از راه‌اندازی کلی خانه هوشمند خود وصل کنید.

آیا هنوز در این فکر هستید که «آیا باید دوش هوشمند بگیرم؟» خوب، اگر اکنون در حال انجام بازسازی حمام هستید، زمان بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاری در فناوری حمام هوشمند است. اگرچه ممکن است بیشتر از قبل سرمایه‌گذاری کنید، اما می‌توانید با نظارت بر طول دوش‌های خود و همیشه نگه داشتن دما در سطح از پیش تعیین شده در هزینه‌ها صرفه جویی کنید.

در حالی که در حال انجام آن هستید، ممکن است بخواهید سایر ایده‌های حمام هوشمند مانند شیرهای آب بدون لمس، آینه‌های حمام بدون بخار، توالت‌های هوشمند، چراغ‌های هوشمند حمام و فن‌های حمام هوشمند را در نظر بگیرید. مقاله‌های ما در مورد همه اینها را بررسی کنید تا بتوانید بهترین محصولات را برای حمام و سبک زندگی خود دریافت کنید.

و اگر آواز خواندن زیر دوش هوشمند برای شما مهم است، پس باید یک سر دوش LED با تغییر رنگ و یک آینه حمام بلوتوث تهیه کنید. با این افزودنی‌های هوشمند، به راحتی زمان دوش گرفتن را به زمان مهمانی تبدیل خواهید کرد!

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *