کاشی دوش شیشه‌ای

تغییر حمام و بازسازی آن می‌تواند فضای حمام شما را تغییر داده و مدرن کند، اما با همه گزینه‌های موجود، دانستن اینکه کدام محصول برای شما مناسب است، همیشه ساده نیست. شیشه، کاشی و سرامیک هر دو جای خود را برای پروژه‌ها و فضاهای خاص دارند.
کاشی دوش شیشه‌ای بادوام است، به راحتی تمیز می‌شود و در رنگ‌ها، شکل‌ها و اندازه‌های متعددی وجود دارد. با این حال، کاشی‌های شیشه‌ای گران‌تر از کاشی‌های سرامیکی هستند و نیاز به نصب حرفه‌ای دارند.
کاشی‌های سرامیکی نیز تنوع زیادی دارند، اما نصب آن‌ها آسان‌تر است. با این حال، کاشی‌های سرامیکی مستعد لکه‌ها و بی‌نظمی‌ها هستند. کاشی‌های شیشه‌ای و سرامیکی را می‌توان برای کاشی‌های اصلی یا کاشی‌های برجسته استفاده کرد تا طراحی حمام شما جذاب شود.

هر دو کاشی شیشه‌ای و سرامیکی مزایا و معایب خود را دارند. با این حال، اگر نقاط قوت و محدودیت‌های این دو نوع کاشی را درک کنید، می‌توانید خرید خوبی از مراکز فروش کاشی و سرامیک داشته باشید.

کاشی شیشه‌ای سرامیک
مقاوم در برابر آب بله، غیر قابل نفوذ بله، اما با جذب 0.5-3٪
اشکال، اندازه‌ها و رنگ‌های متنوع بله بله
یکنواخت از یک کاشی تا بعدی بله خیر
بادوام بله بله
تمیز کردن آسان بله بله
نیاز به تمیز کردن مکرر دارد بله خیر
مقاوم در برابر لکه بله خیر
نصب آسان خیر بله
بودجه مناسب خیر بله
سازگار با محیط زیست بله خیر

مزایای کاشی‌های شیشه‌ای برای حمام چیست؟

بسیاری می‌گویند که انتخاب بین کاشی‌های شیشه‌ای و سرامیکی به زیبایی و سبک شخصی بستگی دارد. کاشی‌های شیشه‌ای مطمئناً در بخش ظاهر کوتاه نمی‌آیند، اما چیزی بیشتر از یک چهره زیبا وجود دارد.

مزایای کاشی‌های شیشه‌ای عبارت است از:

  1. کاشی‌های شیشه‌ای بادوام هستند
  2. کاشی‌های شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شوند
  3. کاشی‌های شیشه‌ای تنوع خوبی دارند
  4. کاشی‌های شیشه‌ای عمق و زیبایی را پیشنهاد می‌کنند
  5. کاشی‌های شیشه‌ای در برابر آب مقاوم هستند
  6. کاشی‌های شیشه‌ای برای آلرژی خوب هستند
  7. کاشی‌های شیشه‌ای گزینه سازگار با محیط زیست هستند
  8. کاشی‌های شیشه‌ای گران هستند
  9. کاشی‌های شیشه‌ای نیاز به نصب حرفه‌ای دارند

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کاشی شیشه ای

1. کاشی‌های شیشه‌ای بادوام هستند

وقتی به شیشه فکر می‌کنید لزوما به استحکام فکر نمی‌کنید، اما کاشی‌های شیشه‌ای فوق العاده بادوام هستند و می‌توانند نیروی معقولی را تحمل کنند. ممکن است برای شما تعجب‌آور باشد که بدانید آن‌ها به راحتی تحت فشار نمی‌شکنند و بنابراین می‌توانند گزینه مناسبی برای کف دوش شما باشند.

می‌توانید کاشی‌های شیشه‌ای را به عنوان یک سرمایه‌گذاری بلندمدت در نظر بگیرید، زیرا با مراقبت مناسب، به ظاهر جدید خود ادامه می‌دهند و یک راه‌حل طراحی دوش بادوام را به شما ارائه می‌دهند.

2. کاشی‌های شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شوند

بعد از ساعت‌ها کار با کاشی‌های شیشه‌ای پاک نخواهند شد. در عوض، با مقداری آب گرم صابون یا پاک کننده همه منظوره و یک پارچه نرم، می‌توانید به سرعت کثیفی را پاک کنید.

برای ساخت صابون قوی‌تر، می‌توانید از یک محلول سرکه ساده استفاده کنید تا کاشی‌هایتان به شما لبخند بزنند.

3. کاشی‌های شیشه‌ای تنوع خوبی دارند

کاشی‌های شیشه‌ای را تقریبا در هر رنگی که قابل تصور است پیدا خواهید کرد. آن‌ها همچنین در اندازه‌ها، شکل‌ها و الگوهای مختلف با انواع روکش‌های مختلف، از جمله براق، مرواریدی، یا مات عرضه می‌شوند.

رنگ لطیف و خنثی است که می‌تواند با طرح‌های متعدد سایه بیاندازد. این کاشی که از مروارید مادر، نوعی شیشه ساخته شده است، جلوه انعکاسی اضافی برای بالا بردن هر فضایی ایجاد می‌کند.

4. کاشی‌های شیشه‌ای عمق و زیبایی را پیشنهاد می‌کنند

کاشی شیشه‌ای با لعاب نیمه شفاف ساخته می‌شود که روی پشت کاشی شلیک می‌شود. می‌توانید ببینید که رنگ‌های فوق‌العاده در کل کاشی دیده می‌شوند، زیرا رنگ فقط مانند کاشی‌های سرامیکی روی سطح نمی‌نشیند.

این شفافیت به نور اجازه می‌دهد تا مستقیما از طریق کاشی نفوذ کند و کاشی‌های شیشه‌ای را بسیار بازتابنده می‌کند. نتیجه عمق بصری است. کاشی‌های شیشه‌ای با انعکاس مقادیر فراوان نور، دوش را بزرگتر و روشن‌تر نشان می‌دهند.

این کاشی‌های شیشه‌ای دقیقا این جلوه عمقی را ارائه می‌دهند، به‌ ویژه در رنگ طلایی زیبای خود که گرما را اضافه می‌کند و در عین حال اجازه می‌دهد فضا بزرگ‌تر شود. علاوه بر این، براقیت بالای آن‌ها فوق العاده بازتابنده است، بنابراین کاشی‌های دوش شما نور را از هر زاویه‌ای منعکس می‌کنند.

زمانی که با اصول انتخاب کاشی آشنا باشید می‌دانید که اگر یک حمام کوچک را کاشی کاری می‌کنید، استفاده از کاشی‌های شیشه‌ای می‌تواند آن را بزرگتر نشان دهد.

کاشی شیشه ای

5. کاشی‌های شیشه‌ای در برابر آب مقاوم هستند

هیچ آبی در کاشی‌های شیشه‌ای خود نخواهید داشت. نسبت به آب نفوذ ناپذیرند. میزان جذب کاشی شیشه‌ای ۰٪ است در حالی که کاشی سرامیک بین ۰.۵٪ تا ۳٪ است. بنابراین، آن‌ها گزینه مناسبی برای دوش گرفتن هستند زیرا هیچ آبی در کاشی‌های شما نفوذ نمی‌کند و باعث ایجاد رطوبت نمی‌شود.

بدیهی است که می‌خواهید از رطوبت در حمام خود جلوگیری کنید زیرا می‌تواند منجر به کپک و میکروب حمام و همچنین آسیب ساختاری شود.
از آنجایی که کاشی‌های شیشه‌ای دارای نرخ جذب ۰٪ هستند، در برابر لکه نیز مقاوم هستند، بنابراین در طول زمان شاهد ظاهر شدن واترمارک‌های زشت روی آن‌ها نخواهید بود.

6. کاشی‌های شیشه‌ای برای آلرژی خوب هستند

به دلیل ماهیت غیرقابل نفوذ کاشی‌های شیشه‌ای و توانایی آن‌ها در جلوگیری از رطوبت، آن‌ها انتخاب عاقلانه‌ای برای کسانی هستند که با آلرژی‌های کپک مبارزه می‌کنند. کاشی شیشه‌ای بهترین گزینه برای جلوگیری از کپک است و انتخاب واضحی برای کسانی است که آلرژی دارند.

7. کاشی‌های شیشه‌ای گزینه سازگار با محیط زیست هستند

بسیاری از کاشی‌های شیشه‌ای از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند. با این حال، حتی برای آن‌هایی که از شیشه بازیافتی ساخته نشده اند، نکته مهم در مورد شیشه این است که پس از اتمام کار در خانه به خدمت شما می‌آید و شما آماده تعویض آن هستید، کاشی‌های تمام شیشه‌ای

ممکن است براق و رنگین‌کمان‌های کوچکی از شادی در حمام شما باشند، اما بدون برخی از نکات منفی هستند. این نقص‌ها ممکن است شما را در تصمیم‌گیری کاشی دوش تحت تاثیر قرار دهد.

8. کاشی‌های شیشه‌ای گران هستند

هیچ بحثی وجود ندارد که کاشی‌های شیشه‌ای انتخابی گران قیمت برای حمام شما هستند. اگر در حال کار بر روی بودجه بازسازی محدود هستید، اینها گزینه مناسبی نیستند. اما از بعضی مراکز فروش کاشی و سرامیک اقساطی می‌توانید خرید کنید.

کاشی شیشه ای

9. کاشی‌های شیشه‌ای نیاز به نصب حرفه‌ای دارند

با شفاف بودن کاشی‌های شیشه ای، می‌توانید چسب را از طریق کاشی‌ها مشاهده کنید. اگر از رنگ نامناسبی استفاده کنید یا کاملا به آن نچسبید، ممکن است نامرتب به نظر برسد.

از آنجایی که کاشی‌های شیشه‌ای محصول گران قیمتی هستند، مطمئناً نمی‌خواهید به هم ریخته و به دلیل نصب ضعیف، پروژه را دوباره انجام دهید. اگر از شما خواسته می‌شود کاشی‌ها را طوری برش دهید که در فضای دوش شما قرار بگیرند، باز هم، بهتر است این کار را به کاشی کار‌های حرفه‌ای واگذار کنید، زیرا شکستن کاشی‌های شیشه‌ای در فرآیند برش آسان است و برای انجام کار به ابزار خاصی نیاز دارید.

البته، استخدام یک متخصص برای نصب، هزینه دیگری را به پروژه کاشی کاری دوش شما اضافه می‌کند.

کاشی‌های شیشه‌ای علیرغم بادوام و زیبا بودن، به راحتی خراشیده می‌شوند. هنگام انتخاب کاشی‌های شیشه ای، خط و خش بزرگترین مشکل نگهداری شما خواهد بود متأسفانه، از آنجایی که کاشی‌های شیشه‌ای بسیار بازتابنده هستند، هرگونه نقص بسیار قابل توجه است.
بنابراین، بهتر است از کاشی‌های شیشه‌ای روی دیوار دوش خود استفاده کنید تا روی زمین، جایی که احتمال خراشیدگی آن‌ها بیشتر است و زودتر نیاز به تعویض دارند.

اگرچه کاشی‌های شیشه‌ای به راحتی تمیز می‌شوند، اما باید آن‌ها را خیلی بیشتر از تمیز کردن کاشی‌های سرامیکی تمیز کنید. کاشی‌های شیشه‌ای کثیفی را به‌راحتی نشان می‌دهند، مخصوصا از نظر اثر انگشت و تجمع کف صابون. بنابراین اگر طرفدار نظافت مکرر نیستید، کاشی‌های شیشه‌ای دوش ممکن است بهترین دوست شما نباشند.

کاشی‌های شیشه‌ای وقتی خیس می‌شوند لغزنده می‌شوند، کاشی‌های شیشه‌ای، به‌ویژه نمونه‌های براق، هنگام خیس شدن می‌توانند لیز شوند. اگر ترجیح می‌دهید از کاشی‌های شیشه‌ای در کف دوش خود استفاده کنید، بهتر است از کاشی‌های مات و کاشی‌های کوچک استفاده کنید که در نتیجه دوغاب بیشتر و چسبندگی بهتری ایجاد می‌شود.

کاشی‌های شیشه‌ای وقتی می‌شکنند خطرناک هستند، در حالی که کاشی‌های شیشه‌ای جامد هستند و می‌توانند وزن زیادی را تحمل کنند، اگر چیزی با زاویه نامناسب روی آن‌ها بیفتد، می‌توانند بشکنند. کاشی شیشه‌ای شکسته می‌تواند بسیار تیز باشد و باعث آسیب شود، بنابراین باید به آن توجه داشت، به خصوص اگر بچه‌های کوچک یا حیوانات خانگی دارید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *