خطوط نازک دوغاب در حمام

ایجاد خطوط نازک دوغاب در حمام یک روند مدرن است که تنها با پیشرفت فناوری کاشی امکان‌پذیر شده است. در گذشته کاشی‌ها نامنظم بودند و بر عرض خط دوغاب تأثیر می‌گذاشتند. در نتیجه، خطوط دوغاب باید ضخیم‌تر باشد تا اختلاف بین کاشی‌ها پنهان شود.

برای دستیابی به خطوط نازک دوغاب در حمام باید از کاشی‌های اصلاح شده استفاده کنید که دقیقا برش خورده و متقارن هستند. یک فاصله‌دهنده کاشی کوچک، شکاف‌های یکنواختی بین کاشی‌های شما ایجاد می‌کند و عرض خط دوغاب شما را مشخص می‌کند. بندکشی بدون سنباده بهترین انتخاب برای خطوط نازک دوغاب است.

کریس پاول، یک صنعتگر می‌گوید:

“ساخت خطوط نازک دوغاب ده برابر سخت‌تر است، زیرا شما هیچ فرصتی برای اشتباه ندارید. وقتی کاشی‌ها خیلی نزدیک هستند و نیاز به تنظیم مجدد دارید، فضای زیادی برای انجام آن ندارید.”

اما اگر همچنان می‌خواهید از خطوط نازک دوغاب استفاده کنید (همانطور که من در بازسازی اخیر حمام خود انجام دادم)، چند قانون وجود دارد که می‌تواند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کند. بخوانید تا بفهمید آن‌ها چه هستند!

اگر نکات دوغاب بین کاشی به درستی اجرا شود نتیجه‌ی نهایی عالی می‌شود. ضخامت خطوط دوغاب توسط کاشی‌ها، فاصله‌ها و نوع دوغابی که انتخاب می‌کنید تعیین می‌شود. خطوط نازک‌تر دوغاب به طور فزاینده‌ای محبوب شده اند، اما شما باید اندازه کاشی حمام خود را قبل از اینکه به یک خط دوغاب نازک اختصاص دهید، در نظر بگیرید. اگر دوغاب خیلی باریک باشد، کاشی‌های بزرگ‌تر می‌توانند نامتناسب به نظر برسند.

بندکشی

کاشی مناسب به شما در دستیابی به حداقل خطوط بندکشی کمک می‌کند.

انتخاب کاشی مناسب از مراکز فروش کاشی و سرامیک ضخامت خط دوغاب شما را تعیین می‌کند. هر چه کاشی بزرگتر باشد، خط دوغاب شما باید ضخیم‌تر باشد. کاشی‌های بزرگتر به خطوط دوغاب ضخیم‌تری نیاز دارند تا اثرات انبساط و انقباض خود را در دماهای مختلف خنثی کنند.

با این حال، یک حمام کوچک و حمام بزرگ می‌توانند کاشی‌های با اندازه‌های مختلف را مدیریت کنند. برای جزئیات، با راهنمای اندازه کاشی حمام من مشورت کنید. کاشی‌های اندازه مناسب برای فضای خود را کشف خواهید کرد.

تنها اندازه کاشی شما نیست که ضخامت خط دوغاب شما را تعیین می‌کند. برای داشتن نازک‌ترین خط دوغاب، باید از کاشی‌های رکتیفای شده استفاده کنید.

کاشی‌های رکتیفای شده کاشی‌های سرامیکی یا پرسلان هستند که با لبه‌های کاملا مستقیم توسط اره الماسی بریده شده اند. این کاشی‌ها یکسان هستند و وقتی زیر دوش گذاشته می‌شوند، تقارن ایده‌آل و خطوط مستقیم ایجاد می‌کنند تا یک خط دوغاب نازک ایجاد شود.

کاشی‌های رکتیفای نشده و کاشی‌های دست ساز دارای عیوب جزئی و تفاوت در اندازه خواهند بود. این واریانس‌ها زمانی که نزدیک‌تر به هم قرار می‌گیرند تقویت می‌شوند و می‌توانند ظاهری نامرتب و غیرحرفه‌ای ایجاد کنند.

خط دوغاب پهن‌تر، چشم را فریب می‌دهد که کاشی‌ها یکسان هستند. اگر عاشق کاشی‌های دست ساز هستید، ممکن است لازم باشد از خطوط نازک دوغاب چشم پوشی کنید، مگر اینکه ظاهر تصادفی آن را دوست داشته باشید.

برای دستیابی به خط دوغاب نازک کامل و طراحی یکنواخت کاشی، باید کاشی رکتیفای شده را انتخاب کنید. با این حال، انتخاب‌های متعددی وجود دارد، بنابراین این شما را از دستیابی به کاشی عالی برای طراحی دوش خود محدود نمی‌کند.

اگر در انتخاب کاشی‌های خود به کمک بیشتری نیاز دارید، نکات انتخاب کاشی حمام را بخوانید یا از یک طراح حمام مشاوره بگیرید.

بندکشی

برای به دست آوردن یک خط دوغاب نازک از صلیب‌های جداکننده‌های کاشی کوچک استفاده کنید.

اگرچه کاشی‌های رکتیفای شده شما تنها گزینه‌ای است که به خطوط نازک دوغاب شما اجازه می‌دهد یکنواخت به نظر برسند، دستیابی به این خطوط نازک دقیق بدون فاصله دهنده کاشی مناسب امکان‌پذیر نخواهد بود.

جدا کننده کاشی ابزارهای ساده‌ای هستند که برای ایجاد فاصله یکنواخت بین کاشی‌ها قرار می‌گیرند. اسپیسرها بسته به ضخامت خط دوغاب مورد نظر شما در اندازه‌های متفاوتی هستند. این ابزار‌های کوچک بهترین دوستان شما برای رسیدن به فاصله مساوی برای خطوط نازک دوغاب هستند.

با این حال، برخی از کاشی‌ها دارای فاصله از یکدیگر هستند و دارای بند یا اریب داخلی هستند که خط دوغاب را ایجاد می‌کنند. اگر کاشی‌هایی مانند این را انتخاب کنید، ضخامت خط دوغاب شما را تعیین می‌کنند، بنابراین مطمئن شوید که کاشی‌هایی را انتخاب کنید که فاصله متناسبی را داشته باشند، در غیر این صورت به ظاهر دلخواه خود نخواهید رسید.

برای نازک‌ترین خط دوغاب، باید به دنبال جداکننده کاشی با اندازه ۱ میملیمتر باشید. یک گزینه فوق العاده، صلیب‌های نعلی شکل است. این اسپیسرهای نعل اسبی نسبت به اسپیسرهای متداول صلیبی، سطح و چسبندگی بیشتری دارند. علاوه بر این، آن‌ها می‌توانند با شکاف دادن یکی زیر دیگری در گوشه‌ها به شکل ضربدری دست پیدا کنند. برخلاف اسپیسرهای متقاطع، این شکل‌دهنده‌ها می‌توانند یک اتصال T ایجاد کنند و آن‌ها را نسبت به سایر موارد موجود در بازار تطبیق‌پذیرتر کند.

استفاده از فضاهای کاشی ساده است. هنگام قرار دادن کاشی‌ها، فاصله‌های کاشی را بین کاشی‌های مجاور قرار می‌دهید. بهتر است فاصله‌ها را در گوشه‌های کاشی‌های خود قرار دهید و سپس کاشی‌ها را فشار دهید تا به هم برسند و فاصله‌ای یکسان ایجاد کنید.

پس از اتمام کاشی کاری، می‌توانید جداکننده‌ها را بردارید و دوباره از آن‌ها برای پروژه دیگری استفاده کنید.

بندکشی

بهترین نوع بندکشی برای نازک‌ترین خطوط بندکشی

برخی از دست اندرکاران پیشنهاد می‌کنند که دوغاب سمباده شده همیشه بهترین گزینه است، به شرطی که قدرت آن را داشته باشید که آن را در شکاف بین کاشی‌ها بکوبید. با این حال، وارد کردن دوغاب سمباده‌شده به خطوط ریز برای خطوط نازک دوغاب سخت است و تلاش‌های شما ممکن است منجر به تزریق ضعیف شود.

همانطور که از نام آن پیداست، دوغاب سنباده حاوی ماسه سیلیس همراه با سنگدانه‌های معدنی و مواد شیمیایی است. به دلیل دوام، دوغاب سنباده برای اکثر کارهای کاشی کاری انتخابی است، اما افزودن ماسه به این معنی است که شامل ذرات بزرگتر است.

از آنجایی که برای وارد کردن دوغاب سنباده‌شده و ذرات بزرگ‌تر به فضاهای کوچک به استحکام بیشتری نیاز دارد، انجام یک کار ضعیف و حباب‌های هوا در دوغاب آسان است. این حباب‌ها باعث ترک خوردن و خرد شدن دوغاب می‌شوند.

هنگامی که صحبت از خطوط نازک دوغاب می‌شود، بهتر است از دوغاب بدون سنباده استفاده کنید که به آن دوغاب غیر سمباده نیز می‌گویند. این نوع دوغاب شامل شن و ماسه نمی‌شود اما به جای آن از پلیمرها استفاده می‌شود. کمبود ماسه کار با دوغاب سمباده نشده را آسان می‌کند. دوغاب سمباده نخورده همچنین بهترین گزینه برای کاشی‌های شیشه ای، سرامیکی یا مرمری است زیرا مانند دوغاب سمباده شده، کاشی‌ها را خراش نمی‌دهد.

دوغاب سفید بدون سنباده کاستوم بیلدینگ محصولی عالی برای خطوط نازک دوغاب شماست. استفاده از آن آسان است، در حین کار خیلی سریع خشک نمی‌شود، و سطح صافی ارائه می‌دهد که شکننده نیست. همچنین پس از اتمام کار، کاشی‌های شما را بدون زحمت پاک می‌کند و باعث ایجاد خراش روی کاشی‌های ظریف نمی‌شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *