تمیز کردن کاشی‌ با سرکه

قبل از تمیز کردن کاشی‌ با سرکه باید نکات زیر را در نظر گرفت. ممکن است فرآیند ساده‌ای به نظر برسد، اما تمیز کردن کاشی‌های حمام نکات بسیار زیادی دارد.

ممکن است سوال احمقانه‌ای به نظر برسد، اما نوع برس مورد استفاده شما می‌تواند تفاوت زیادی در طول عمر کاشی‌های حمام شما ایجاد کند. برس‌های فلزی بیش از حد ساینده هستند و می‌توانند خراش‌های بدی را در شیشه، سرامیک و پرسلان ایجاد کنند. اگر از برس فلزی استفاده کرده‌اید، کاشی‌های شما احتمالا آسیب دیده‌اند و ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند که برای خرید می‌توانید از سایت‌های معتبر فروش کاشی و سرامیک خرید خود را انجام دهید.

علاوه بر این، برس‌های فلزی می‌توانند دوغاب را از بین ببرند و حمام شما را بیشتر در معرض آسیب آب و قالب قرار دهند. به جای استفاده از یک برس فلزی یا پشم فولادی، از یک برس نایلونی با موهای نرم یا یک مسواک معمولی استفاده کنید. این مواد به اندازه کافی سخت هستند که قالب و کپک را از کاشی بدون خراشیدگی تمیز کنند.

کاشی حمام

هر چند وقت یک بار کاشی‌های خود را تمیز می‌کنید؟

اگر حمام شما بیشتر مستعد رطوبت است، باید تا حد امکان کاشی‌های خود را تمیز کنید. اگر کاشی‌ها در حوضچه‌های آب بنشینند، به سرعت با لجن کثیف می‌شوند. پس از هر بار استفاده از یک اسکاج دسته بلند برای بیرون راندن آب یا شستن زمین استفاده کنید.

هر چه زودتر عادت تمیز کردن منظم را ایجاد کنید، کاشی‌های شما براق‌تر و سالم‌تر به نظر می‌رسند. حتی می‌توانید با دادن سرکه به کاشی‌های خود هر آخر هفته و مالش سریع آن‌ها با پارچه، روی آن بمانید.

تمیز کردن دوغاب را فراموش نکنید!

فقط به این دلیل که کاشی‌های شما تمیز و براق به نظر می‌رسند به این معنی نیست که دوغاب شما نیز تمیز خواهد بود. گاهی اوقات برای از بین بردن کثیفی از دوغاب به مقدار کمی گریس نیاز دارید. اگر از آخرین باری که با دوغاب برخورد کرده‌اید مدتی می‌گذرد، توصیه می‌کنیم از یک پاک کننده دوغاب سخت استفاده کنید.

این محصولات به طور ویژه برای تمیز کردن دوغاب بدون آسیب رساندن به کاشی‌های شما فرموله شده‌اند. به سادگی محلول را روی دوغاب اسپری کنید، اجازه دهید حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس مواد شیمیایی را پاک کنید تا کف و دیوارها کاملا تمیز شوند.

چگونه کاشی‌های حمام را با سرکه تمیز کنیم؟

اکنون که می‌دانید چه چیزی را باید در نظر بگیرید، بیایید بررسی کنیم که چگونه می‌توانید از سرکه برای تمیز کردن کاشی‌های حمام خود استفاده کنید. به یاد داشته باشید، حداقل یک بار در هفته باید حمام خود را با استفاده از سرکه تمیز کنید تا از ایجاد کپک در حمام و سینک خود جلوگیری کنید. از یک برس نایلونی یا یک مسواک برای تمیز کردن کاشی‌ها بدون آسیب رساندن به آن‌ها استفاده کنید.

کاشی حمام

محلول آب سرکه را مخلوط کنید. سرکه سفید مقطر خالص احتمالا برای استفاده مستقیم روی پرسلان بدون رقیق کردن آن در آب بسیار خشن است، بنابراین سعی کنید از این فرمول برای ایجاد پاک کننده کاشی و دوغاب خانگی عالی استفاده کنید:

سرکه بخرید، سرکه سفید مقطر موثرترین است، اما می‌توانید از سرکه سیب یا سرکه برنج نیز به عنوان پاک کننده موثر استفاده کنید.
محلول را درست کنید، سرکه را با آب به نسبت ۱ قسمت سرکه با ۱ قسمت آب مخلوط کنید. توصیه می‌کنیم با ۱ فنجان سرکه تا ۱ فنجان آب شروع کنید. این باید محلول کافی برای تمیز کردن تمام حمام شما ایجاد کند.

آن را مخلوط کنید، محلول را در یک بطری اسپری بریزید و آن را به شدت تکان دهید تا مخلوط به طور یکنواخت مخلوط شود.

محلول را بمالید، محلول سرکه و آب را روی کاشی‌های حمام خود اسپری کنید و با استفاده از یک برس نایلونی کاشی‌ها را بشویید.

کاشی‌ها را بشویید، کاشی‌ها را با آب تازه بشویید و با یک پارچه تمیز آن‌ها را خشک کنید.

صبر کنید و قبل از دوش گرفتن یا استفاده از سینک، اجازه دهید کاشی‌های شما در هوا خشک شوند. اگر قسمت‌هایی از کاشی وجود دارد که به شدت لکه‌دار شده یا در قالب پوشانده شده است، سرکه سفید تقطیر نشده را مستقیما روی آن محل اسپری کنید. بگذارید حداقل ۳۰ دقیقه بماند قبل از اینکه سرکه را پاک کنید. سرکه یک درمان موثر برای کپک است زیرا می‌تواند در هاگ‌های زیرین نفوذ کند و از رشد مجدد کپک جلوگیری کند. اگر دوغاب‌تان به‌ شدت لکه‌دار است، از یک پاک‌کننده دوغاب با مقاومت صنعتی استفاده کنید.

کاشی حمام

برای بوی سرکه چه کنیم؟

اگر از بوی سرکه متنفر هستید، اجازه ندهید بوی تند آن مانع از استفاده از آن به عنوان یک پاک کننده ارگانیک و غیر سمی شود. با افزودن کمی آب لیمو به محلول خود می‌توانید بوی سرکه را به راحتی بپوشانید.

به سادگی 1 لیمو را از وسط نصف کرده و آب آن را در بطری اسپری خود فشار دهید. آب لیمو به طور طبیعی اسیدی است، بنابراین ممکن است PH محلول پاک کننده شما را افزایش دهد. اگر در مورد اسید اضافه شده نگران هستید، می‌توانید محلول را با اضافه کردن کمی آب رقیق کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید چند قطره روغن ضروری را به محلول اضافه کنید تا بوی تند سرکه را خنثی کنید. ممکن است مجبور شوید با روغن‌های مختلف بازی کنید تا روغنی را پیدا کنید که به طور مساوی با سرکه ترکیب شود، اما توصیه می‌کنیم از اسطوخودوس یا علف لیمو استفاده کنید.

این دو دلپذیر و در عین حال به اندازه کافی قوی هستند که بر عطر تند سرکه غلبه کنند. به علاوه هر دوی این اسانس‌ها دارای خواص کاهش استرس هستند. بنابراین می‌توانید هنگام تمیز کردن حمام استراحت کنید. کی می‌دونست؟!

در نهایت اگر پنکه برقی دارید، می‌توانید با تهویه حمام خود به سرعت از شر بوی سرکه خلاص شوید. سرکه نسبتا فرار است، بنابراین نباید زیاد طول بکشد تا بخار آن دفع شود. فقط صبور باشید و در حالی که سرکه خشک می‌شود به اتاق دیگری بروید.

سرکه برای اکثر کاشی‌های حمام بی خطر است. سرکه یک پاک کننده ایمن و غیر سمی است که برای تمیز کردن بیشتر کاشی‌های حمام مناسب است. تنها زمانی که نباید از آن استفاده کنید این است که کاشی‌های حمام شما از مواد متخلخل ساخته شده باشد یا اگر دوغاب شما نیاز به آب‌بندی مجدد دارد.

حداقل سالی یکبار دوغاب خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حمام شما از آسیب آب در امان است و حتما سرکه را با آب رقیق کنید تا اثرات آن نرم شود. اگر بوی سرکه را دوست ندارید، می‌توانید آب لیمو یا روغن‌های ضروری را نیز به آن اضافه کنید تا خوشایندتر شود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *