تعیین ابعاد روشویی حمام

اندازه حمام شما تا حد زیادی در تعیین ابعاد روشویی حمام نقش دارد، اما به خاطر داشته باشید که روشویی تنها چیزی نیست که باید در نظر بگیرید.

تعیین ابعاد روشویی حمام

برای تعیین ابعاد روشویی حمام لازم است فاکتورهای زیر را در نظر بگیرید که عبارتند از:

  1. آینه حمام
  2. نورپردازی
  3. قفسه‌ها و کابینت‌های نصب شده
  4. فضای دیوار
  5. نحوه قرار دادن آینه و چراغ‌ها روی روشویی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. آینه حمام

حتما فاصله بین بالای روشویی خود و سقف را اندازه بگیرید. اگر حمام شما سقف کم دارد، فضای زیادی برای یک آینه بزرگ نخواهید داشت.

2. نورپردازی

اکثر صاحبان خانه‌ها چراغ‌ها را یا بالای آینه حمام یا اطراف آینه با استفاده از دیوارکوب نصب می‌کنند. هر سبکی که ترجیح می‌دهید، حتما فضای موجود را اندازه بگیرید و فضای کافی برای نورها بگذارید. این به این معنی است که عرض و ارتفاع روشویی خود را اندازه‌گیری کنید تا تضمین کنید که چراغ‌های مورد نظر شما در ناحیه روشویی قرار می‌گیرند.

3. قفسه‌ها و کابینت‌های نصب شده

به یاد داشته باشید که روشویی شما آینه‌ای در بالای آن آویزان خواهد داشت. آینه باید کمی باریک‌تر از عرض روشویی شما باشد، بنابراین، اگر قفسه‌ها یا کابینت‌ها را در دو طرف نصب کرده‌اید، آینه به فضای کافی برای قرار گرفتن بین کابینت‌ها نیاز دارد. در غیر این صورت، باید کابینت‌ها را بردارید و دوباره نصب کنید تا فضایی برای روشویی بزرگتر ایجاد کنید. به طور کلی تعیین اندازه روشویی نکات بسیار زیادی دارد که اگر به درستی آن را اجرا کنید، بهترین روشویی را انتخاب خواهید کرد.

4. فضای دیوار

اگر می‌خواهید روشویی خود را در یک طاقچه فرو کنید، باید قبل از انتخاب طرح، ابعاد دقیق فضا را اندازه بگیرید. فضای کافی را بگذارید تا به راحتی روشویی را در جای خود فشار دهید، در غیر این صورت، آن را در طاقچه‌گیر خواهید داد.

5. نحوه قرار دادن آینه و چراغ‌ها روی روشویی

اگرچه از نظر تئوری می‌توانید هر آینه اندازه‌ای را برای آویزان کردن بالای روشویی خود انتخاب کنید، اما اندازه روشویی و حمام شما تا حد زیادی تعیین می‌کند که چقدر به یک آینه نیاز دارید. از رو انتخاب روشویی حمام در تعیین ابعاد آینه‌ها و سایر المان‌‌ها تاثیر می‌گذارد.

انتخاب یک آینه خیلی بزرگ یا خیلی کوچک، اندازه حمام شما را تغییر می‌دهد و طرح کلی طراحی شما را خراب می‌کند. این دستورالعمل‌های استایل را دنبال کنید تا آینه و روشویی با اندازه مناسب را برای خود پیدا کنید.

چگونه روشویی دوگانه با هم مقایسه می‌شوند؟

روشویی‌های دو نفره روشویی‌هایی هستند که با دو لگن ساخته می‌شوند. آن‌ها معمولا در ارتفاع استاندارد ساخته می‌شوند، مگر اینکه شما به طور خاص درخواست یک روشویی دوبل با ارتفاع دلخواه را داشته باشید. در مورد عرض آنها، سنگ‌های دوبل معمولا بین 152.4-183 سانتی‌متر اندازه دارند. این آنها را در انتهای بالایی عرض روشویی استاندارد قرار می‌دهد.
در مورد عمق آنها، می‌توانید روشویی‌های دوتایی باریک را پیدا کنید اما عمق اکثر آنها حدود 40 سانتی‌متر است.

سایز روشویی حمام

نمای کلی اندازه روشویی

یک نمای کلی برای ابعاد بیشتر روشویی‌های حمام در اینجا بیابید:

تناسب روشویی حمام به آینه

به عنوان یک قانون استاندارد، آینه حمام شما نباید از روشویی عریض‌تر باشد.
آینه‌های بزرگ جلوه‌های شما را کم می‌کند و حمام شما را کوچکتر از آنچه هست نشان می‌دهد. در عوض، سعی کنید آینه‌ای پیدا کنید که ۱۰ سانتی‌متر باریک‌تر از میز روشویی شما باشد. اگر سنگ روشویی شما به خصوص باریک است، می‌توانید این فاصله را به ۵ سانتی‌متر کاهش دهید.

سایز روشویی حمام

ارتفاع آینه شما با این سه عامل محدود می‌شود:

1. سقف

آینه حمام نباید تا سقف امتداد داشته باشد، و همچنین نباید تا سقف شما امتداد داشته باشد. در حالت ایده‌آل، اگر سقف‌های کم دارید، فاصله‌ای ۱۲.۷ سانتی‌متری بین بالای آینه و سقف بگذارید. اگر سقف بلندی دارید، از نصب آینه تا سقف خودداری کنید زیرا نابه جا و عجیب به نظر می‌رسد.

چراغ‌ها و وسایل دیواری – بسیاری از صاحبان خانه‌ها تصمیم می‌گیرند چراغ‌هایی را بالای آینه حمام خود نصب کنند که به روشن‌تر شدن انعکاس آن‌ها کمک می‌کند. در صورت تمایل بین بالای آینه و سقف فضای کافی برای نصب چراغ‌ها بگذارید. اگر سقف‌های کم ارتفاعی دارید، اگر یک روشویی راحتی خریداری کرده‌اید، ممکن است به یک آینه کوچک‌تر نیاز داشته باشید. مقالات دیگر ما توصیه‌های یک طراح را در مورد نحوه قرار دادن آینه و دیوارکوب‌های حمام خود بر روی روشویی ارائه می‌دهد.

2. عرض آینه

عرض و ارتفاع آینه شما باید تا حد امکان متناسب باشد. آینه‌های باریک و بلند معمولا فقط با پایه‌های آرایش کار می‌کنند در حالی که آینه‌های پهن و کوتاه بهتر است به کارناوال‌ها بسپارند. البته این بدان معنا نیست که باید یک آینه مربع بخرید. آینه‌های دایره‌ای، آینه‌های مستطیلی و آینه‌هایی با شکل منحصربه‌فرد همگی تا زمانی کار می‌کنند که متناسب باشند.

این تناسبات آینه و روشویی شما را در تناسب با یکدیگر نگه می‌دارند و به ساده‌تر شدن طراحی و بازتر کردن فضا کمک می‌کنند. برای اطلاعات بیشتر، راهنمای عمیق من را بخوانید: چگونه آینه حمام را با اندازه مناسب برای روشویی خود انتخاب کنید. علاوه بر روشویی شما، آینه حمام نیز باید متناسب با روشویی باشد. هرگز آینه حمام باریک‌تر یا کوچک‌تر از روشویی نخرید. این کار غیر عملی است و باعث می‌شود حمام و روشویی شما بسیار کوچکتر از آنچه هستند به نظر برسند. چشم شما به سمت داخل کشیده می‌شود و توجه را از بقیه طرح شما دور می‌کند.سایز روشویی حمام

سنگ‌های دو نفره بسیار پهن‌تر از سنگ‌های تکی هستند و معمولا بین 152.4 تا 183 سانتی‌متر اندازه دارند. با این فضای زیاد، چند گزینه برای آینه دارید:

یک آینه – می‌توانید یک آینه منفرد نصب کنید که از چپ به راست در کل فضا باشد. این یک نمای پانوراما ایجاد می‌کند.

دو آینه – اگر می‌خواهید ظاهری کلاسیک داشته باشید، یک آینه را بالای هر یک از دو سینک قرار دهید. هر دو آینه باید یکسان باشند و کمی از عرض هر روشویی امتداد داشته باشند اما هرگز از عرض روشویی امتداد نکنند. سعی کنید بین هر دو آینه ۲۵ سانتی‌متر فاصله بگذارید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *