تعیین اندازه روشویی

مطمئن نیستید که روشویی حمام شما چقدر باید باشد؟ آیا در تلاش برای یافتن آینه‌ای هستید که کاملا با آن مطابقت داشته باشد؟
ممکن است تعیین اندازه روشویی چندان مشکل به نظر نرسد، اما داشتن تناسبات مناسب، طراحی شما را ارتقا می‌دهد، از نور طبیعی استقبال می‌کند و این توهم را ایجاد می‌کند که حمام شما بزرگ‌تر و بازتر از چیزی است که واقعا هست. با این حال، پیدا کردن اندازه‌های استاندارد روشویی حمام چندان هم آسان نیست.

اگرچه ارتفاعات استانداردی برای روشویی‌های حمام وجود دارد، اما می‌توانید انواع مختلفی از عرض، عمق و اندازه‌های قابل تنظیم را پیدا کنید. روشویی‌های راحتی، روشویی‌های بدون پایه و روشویی‌های دو نفره ابعاد متفاوتی دارند و در اندازه گیری روشویی حمام، آینه‌ها، وسایل روشنایی و کابینت به ملاحظات مختلفی نیاز دارند.

این راهنما همه چیزهایی را که باید برای پیدا کردن روشویی مناسب برای بازسازی حمام خود بدانید را توضیح می‌دهد. ممکن است مقرراتی وجود نداشته باشد که انتخاب شما را الزامی کند، اما برخی از دستورالعمل‌های ساده وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

تعیین اندازه روشویی

وقتی صحبت از روشویی حمام می‌شود، برچسب «استاندارد» به اندازه روشویی اشاره دارد، نه یک سبک خاص. روشویی‌های استاندارد به سادگی در اندازه‌های استاندارد صنعتی ساخته می‌شوند.

اکثر روشویی‌های حمام با سنگ ساخته شده از کوارتز، مرمر، گرانیت، چوب، چینی، بتن و لمینت عرضه می‌شوند. برخی از روشویی‌های حمام نیز دارای سینک هستند. اگر به دنبال روشویی‌های استانداردی هستید، کلینیک ساختمانی رجبیان روشویی‌های استانداردی را عرضه می‌کند.

سایز روشویی حمام

ارتفاع روشویی استاندارد

سنگ‌های روشویی استاندارد بین ۷۶-۸۱ سانتی‌متر ارتفاع دارند. اگر بلندتر از حد متوسط ​​هستید، این سایز ممکن است خیلی کوتاه باشد. به عنوان مثال، اگر قد شما بیش از ۱۸۳ سانتی‌متر است، روشویی ۷۶ سانتی‌متری زیر کمر شما قرار می‌گیرد و شما را مجبور می‌کند برای استفاده از سینک خم شوید.

با این حال، اگر قد متوسطی دارید یا بچه دارید، روشویی استاندارد اندازه مناسبی خواهد بود که از فروشگاه‌های فروش کاشی و سرامیک می‌توانید انواع مختلف روشوی استاندارد را تهیه کنید.

عمق روشویی استاندارد

سنگ‌های استاندارد ۵۰.۸-۵۳.۴ سانتی‌متر عمق دارند. عمق به منطقه‌ای از درب کابینت تا پشت روشویی اشاره دارد. اگر حمام شما کوچکتر است، باید روشویی پیدا کنید که خیلی عمیق نباشد یا اینکه درهای کابینت می‌توانند راهرو را مسدود کنند. اگر حمام شما نسبتا باریک است، می‌توانید روشویی‌های باریک‌تری پیدا کنید که اندازه آن‌ها حدود ۴۵.۷ سانتی متر است.

عرض روشویی استاندارد

حتی روشویی‌های اندازه استاندارد نیز دارای عرض‌های مختلفی هستند. عرض بیشتر روشویی‌های استاندارد ۷۰ تا ۱۸۳ سانتی‌متر است و اندازه‌های مشخص آن به ترتیب ۷۰.۷۶. ۲.۸۲. ۴.۹۶. ۵.۱۵۲. ۴.۱۸۳ سانتی‌متر. عرض به فاصله از چپ به راست اشاره دارد، بنابراین حتما حمام خود را اندازه بگیرید تا اندازه مناسب را پیدا کنید.

اندازه‌های روشویی پایه‌دار بلند

روشویی‌های پایه دار بلند یا روشویی‌های قد راحتی برای افراد بلند قد ساخته شده‌اند که برای استفاده راحت از میزهای با اندازه استاندارد تلاش می‌کنند. این روشویی‌های حمام کمی بلندتر و بزرگتر هستند تا ارتفاع بیشتری را در خود جای دهند. ممکن است مجبور شوید یک روشویی راحتی سفارش دهید.

ارتفاع روشویی پایه‌دار بلند

سنگ‌های روشویی پایه دار بلند کمی بلندتر از روشویی‌های استاندارد هستند و معمولا ۹۴.۴ سانتی‌متر از سطح زمین بلند می‌شوند. آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که متوسط ​​قد افراد کمی بلندتر در مقایسه با قد استاندارد ۱۰۰ سال پیش باشد. با این حال، روشویی‌های پایه دار بلند ممکن است برای کودکان مناسب نباشند.

عمق روشویی پایه دار بلند

سنگ روشویی پایه‌دار بلند معمولا عمیق‌تر یا کم عمق‌تر از سنگ‌های استاندارد نیستند و معمولا بین ۵۰.۸ تا ۵۳.۴ سانتی‌متر عمق دارند. اگر حمام شما به اندازه کافی عریض نباشد که یک روشویی عمیق را در خود جای دهد، می‌توانید گزینه‌های باریک‌تری پیدا کنید.

عرض روشویی پایه‌دار بلند

به همین ترتیب، روشویی پایه‌دار بلند معمولا  بیشتر از روشویی‌های استاندارد نیستند. بسته به اندازه حمام خود، می‌توانید روشویی‌هایی با عرض به ترتیب 70، 76.2، 82.4، 96.5، 152.4، 183 سانتی‌متر پیدا کنید.
سایز روشویی حمام

اندازه‌های روشویی حمام بدون پایه

روشویی‌های بدون پایه سبک  روشویی‌های نسبتا جدیدی هستند و این توهم را ایجاد می‌کنند که روشویی شما در هوا شناور است. با نصب روشویی روی دیوار، از نظر تئوری می‌توانید آن را تا جایی که دوست دارید از سطح زمین بلند کنید. برخی از روشویی‌های بدون پایه دارای یک کابینت توکار هستند، در حالی که برخی دیگر به سادگی از یک کانتر و لگن شناور تشکیل شده‌اند.

ارتفاع روشویی بدون پایه

همانطور که روشویی‌های بدون پایه روی دیوار نصب می‌شوند، از نظر تئوری می‌توانید آن‌ها را تا جایی که دوست دارید از سطح زمین بلند یا پایین قرار دهید. با این حال، اکثر پیمانکاران یک روشویی بدون پایه را در حدود ۸۰ سانتی متر بالاتر از سطح زمین نصب می‌کنند، همانطور که از بالای پیشخوان اندازه گیری می‌شود. اگر می‌خواهید روشویی بدون پایه‌تان در بالاترین سطح نصب شود، با پیمانکار خود صحبت کنید یا خودتان آن را نصب کنید.

عمق روشویی بدون پایه

درست مانند روشویی‌های پایه‌دار و استاندارد، سنگ‌های بدون پایه معمولا بین 45.7-53.4 سانتی‌متر عمق دارند. هر چند همه روشویی‌های بدون پایه کابینت ندارند، بنابراین این اندازه‌گیری به عمق فضای پیشخوانی که روی میز روشویی خود دارید اشاره دارد.

عرض روشویی بدون پایه

سنگ‌های بدون پایه معمولا به همان عرض استاندارد صنعت می‌چسبند، از 70 تا 183 سانتی‌متر عرض دارند. برای گزینه‌های وسیع‌تر، باید روشویی سفارشی سفارش دهید که مطابق با مشخصات شما ساخته شده است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *