ویژگی‌های شیر وان حمام

ویژگی‌های شیر وان حمام و روشویی یکسان نیستند، بنابراین مطمئن شوید که سعی نکنید یک شیر روشویی برای حمام خود نصب کنید، مهم نیست چقدر زیبا به نظر می‌رسد. در حالی که یک شیر روشویی با یک لوله ۳/۸ اینچی کار می‌کند، یک وان حمام به یک شیر ½ اینچ وصل می‌شود که جریان بهینه را امکان‌پذیر می‌کند.

هیچ محدودیتی برای انتخاب بهترین شیر وان وجود ندارد زیرا برای پر کردن سریع وان با سرعت ۱ تا ۲۰ لیتر در دقیقه طراحی شده است. اگر ترجیح می‌دهید منتظر پر شدن حمام خود نباشید، به دنبال شیری باشید که سرعت جریان بالاتری را ارائه می‌دهد.
یکی دیگر از جنبه‌های انتخاب شیر آب این است که چند دسته می‌خواهید و متعاقبا چند سوراخ در دیوار، کف یا وان خود ایجاد کنید. به طور معمول دو گزینه وجود دارد، یا یک شیر آب یک دستگیره یک سوراخ یا یک شیر آب دو دسته سه سوراخ. در حالی که گزینه یک سوراخ منجر به سوراخ‌های کمتری در محیط اطراف شما می‌شود، همچنین به معنای تنها یک دسته است که کنترل کمتری بر دمای آب به شما می‌دهد.
وقتی نوبت به شیرهای سه سوراخه می‌رسد، این شیرآلات با گزینه‌های بیشتری در مورد اینکه چقدر سخت‌افزار خود را می‌خواهید در بازار فروش کاشی و سرامیک ارائه می‌شوند.

شیر وان حمام

ویژگی‌های شیر وان حمام

ویژگی‌های شیر وان حمام با توجه به جنس و کاربردی که دارند با یکدیگر متفاوت هستند، انواع شیرهای وان حمام ویژگی‌های مختلفی دارند.

  • شیرهای وان برنج
  • شیرهای وان حمام استیل
  • شیرهای وان فلز روی
  • شیرهای وان پلاستیک

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. شیرهای وان برنجی

شیرهای وان ساخته شده از برنج قیمت بالایی نسبت به شیرهای آب دیگر دارند. شیرآلات برنجی نه تنها از نظر استحکام مکانیزم بلکه به این دلیل که برنج در برابر خوردگی مقاوم است، در بین تمام مواد مورد استفاده، بادوام‌ترین هستند. برنج همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است.

اگر بودجه دارید، پس برنج جواب می‌دهد. دوام آن بیشتر از مواد دیگر خواهد بود، به این معنی که سرمایه‌گذاری بزرگی است، اما زمانی که نیازی به تعویض مداوم سخت‌افزار خود نداشته باشید، در درازمدت جواب می‌دهد.

اگر قصد ندارید برای مدت طولانی در خانه فعلی خود بمانید یا اگر احتمالا حمام خود را مرتبا عوض و به روز می‌کنید، منطقی است که یک ماده شیر آب با دوام کمتر و گران قیمت را در نظر بگیرید.
اگر دوام برنج را می‌خواهید اما بودجه لازم را ندارید، ممکن است وسوسه شوید که به گزینه‌های دست دوم نگاه کنید. اما هنگام صرفه جویی در مصرف شیرهای برنجی باید بسیار محتاط باشید، زیرا این شیرآلات در طول تاریخ با سطوح سمی سرب قبل از کشف اثرات مضر استفاده از سرب تولید می‌شدند.

شیر وان حمام

2. شیرهای وان حمام استیل

مانند برنج، فولاد ضد زنگ نیز دارای خواص مقاوم در برابر خوردگی است و از آلیاژ فلزی آهن، کربن، کروم و نیکل ساخته شده است. این آلیاژ به فولاد ضد زنگ اجازه می‌دهد تا فلزی مقاوم و بادوام باشد، اگرچه کاملا مشابه برنج نیست.

از نظر هزینه، بسیار ارزان‌تر از برنج نیز نیست، بنابراین اگر می‌خواهید در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، فولاد ضد زنگ را انتخاب نمی‌کنید. فولاد ضد زنگ، به خصوص نسخه با جلا بالا، به راحتی خراشیده می‌شود و همچنین واترمارک‌ها را نشان می‌دهد. آیا خراشیدگی واقعا شما را آزار می‌دهد؟ پس شاید فولاد ضد زنگ بهترین انتخاب نباشد.
با این حال، اگر می‌خواهید به دنبال یک شیر آب دست دوم بگردید، فولاد ضد زنگ با ویژگی‌های بادوام وعدم وجود سرب راهی مناسب است. قبل از خرید، اطمینان حاصل کنید که شیر آب را شخصا ببینید تا مطمئن شوید که خراشیده نشده است.

3. شیرهای وان روی

روی رایج‌ترین ماده برای شیرهای حمام است. به علاوه کاملا مقرون به صرفه است. با وجود اینکه یک آلیاژ فلزی نیز می‌باشد، مقاومت در برابر خوردگی فولاد ضد زنگ یا برنج را ندارد و به مرور زمان از بین می‌رود و نیاز به تعویض دارد.

روی باید با فلز دیگری روکش شود که هم مزیت و هم منفی این ماده است. روی را نمی‌توان بدون روکش استفاده کرد. باید فلز دیگری به عنوان پایان اضافه شود. در سمت حرفه ای، این به این معنی است که هنگام انتخاب یک شیر آب روی می‌توانید از بین بسیاری از روکش‌ها انتخاب کنید.
اگر به دنبال چیزی شیک و ارزان هستید، شیر آب یک انتخاب عالی است، اما اگر می‌خواهید طول عمر داشته باشید، روی را انتخاب نکنید.

4. شیرهای وان پلاستیکی

راستش را بخواهید، بهترین کار این است که هرگز یک شیر آب پلاستیکی انتخاب نکنید، مگر اینکه این تنها گزینه‌ای باشد که می‌توانید بخرید. شیرآلات پلاستیکی ارزان و بی‌کیفیت‌ترین شیرهای موجود در بازار هستند.

شیرهای پلاستیکی برای استحکام بیشتر با فلز پوشیده شده‌اند، اما قطعات داخلی به سرعت فرسوده می‌شوند. با استفاده از این گزینه، به طور مرتب نیاز به تعویض شیرآلات خود خواهید داشت که در نهایت هزینه بیشتری نسبت به زمانی که در ابتدا روی یک شیر آب با کیفیت بهتر سرمایه‌گذاری کرده باشید، برای شما تمام می‌شود.

شیر وان حمام

روکش‌های مختلف شیر آب

گزینه‌های زیادی برای روکش شیرآلات وجود دارد و در نهایت، انتخاب شما به این بستگی دارد که چه چیزی از نظر بصری جذاب است و چه ظاهری با زیبایی حمام شما مطابقت دارد.
انواع روکش‌های مختلف شیر آب عبارت است از:

  1. فلز جلا
  2. فلز برس خورده
  3. فلز روغن ساییده شده

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. فلز جلا

ممکن است ظاهر فلزی براق را ترجیح دهید. فلز صیقلی ظاهری کلاسیک دارد اما به راحتی واترمارک‌ها و لکه‌ها را نشان می‌دهد. اگر نمی‌خواهید هر روز پولیش بزنید، ممکن است واترمارک‌های ثابت برایتان خسته کننده باشد.

2. فلز برس خورده

از طرف دیگر، فلز برس خورده، منجر به پوستی مات می‌شود که استفاده منظم را پنهان می‌کند. ظاهر برس‌خورده، حسی به‌روزتر و مدرن‌تر را به فضا می‌آورد.

3. فلز روغن ساییده شده

فلز ساییده شده با روغن یکی دیگر از پوشش‌های مورد استفاده برای شیرآلات است. با مالیدن روغن به فلز، رنگ آن تیره‌تر می‌شود. جلوه یک ظاهر واقعی روستایی است.

تنها مشکل فرآیند مالش روغن این است که بیشتر یک هنر است تا یک علم. در نتیجه، نگاه از یک تولید کننده به سازنده دیگر بسیار متفاوت است. به همین دلیل، بهتر است تمام شیرها و یراق آلات حمام خود را همزمان از یک محدوده و سازنده تهیه کنید تا ازعدم تطابق همه این عناصر جلوگیری شود.

برای آگاهی در مورد اینکه کدام پوشش به سبک حمام شما می‌آید با همکاران ما در کلینیک ساختمانی رجبیان تماس بگیرید.

قبل از خرید شیرآلات جدید، به کلینیک ساختمانی رجبیان مراجعه کنید و شیر‌های حمام را مرور کنید و به پیشنهادات مختلف نمایش داده شده نگاه کنید. تصمیم بگیرید که چه رنگ‌ها و رنگ‌هایی برای شما جذاب است و چه سبکی را دوست دارید.

تمام جنبه‌های عملی را نیز در نظر بگیرید، مانند موقعیت وان، طول عمری که از شیرهای خود نیاز دارید، چارچوب موجود و سرعت جریان کامل. با داشتن یک چک لیست از آنچه در شیر آب برای شما مهم است، مطمئنا راه خود را به بهترین شکل خود خواهید یافت.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *