انتخاب بهترین شیر وان

در این راهنمای جامع، ما شما را با تمام ملاحظاتی که باید هنگام انتخاب بهترین شیر وان در نظر داشته باشید، آشنا خواهیم کرد.

شیرهای وان در شکل‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها، مواد و پرداخت‌های مختلف تولید می‌شوند. وان حمام شما شیری را که انتخاب می‌کنید دیکته می‌کند، زیرا باید نصب و سبک صحیح را برای تکمیل وان خود انتخاب کنید. طراحی حمام شما نیز باید مطابق با تصمیم شما و  همراه با بودجه شما باشد.

همه شیرآلات یکسان ساخته نمی‌شوند و انتخاب بهترین گزینه برای خانه شما به همان اندازه به ظاهر بیرونی بستگی دارد. در این مقاله، اطلاعاتی را که برای تعیین اینکه کدام شیر آب وان برای شما مناسب است، به شما ارائه خواهم داد.

شیر وان حمام

نحوه انتخاب شیر آب وان

انتخاب بهترین شیر آب وان به معنای ارزیابی موارد زیر است:
از چه پایه‌ای استفاده می‌کنید – دیوار، لبه یا کف؟
شیر آب را کجا روی وان خود قرار می‌دهید؟
اندازه وان شما چقدر است؟
آیا وان شما طاقچه‌ای است یا مستقل؟
آیا از قبل سوراخ‌هایی وجود دارد و اگر نه، می‌خواهید چند سوراخ در وان، دیوار یا کف خود ایجاد کنید؟

شیرهای وان حمام در اندازه‌های استاندارد عرضه می‌شوند، اما اندازه‌های منحصر به فرد و تخصصی بسیاری نیز وجود دارد. هنگام انتخاب اندازه شیر مناسب برای وان حمام از مراکز فروش کاشی و سرامیک چند سوال وجود دارد که باید بپرسید.

برای درک بیشتر اینکه چگونه هر یک از این جنبه‌ها بر انتخاب شیر شما تأثیر می‌گذارد، انواع مختلف پایه‌ها و نحوه تأثیر آن‌ها بر موقعیت شیرهای شما را نشان می‌دهیم، همچنین توضیح می‌دهیم که چه شیرهایی به سوراخ‌های بیشتر یا کمتری نیاز دارند.

به سبک، شکل، طراحی و موقعیت وان خود خوب نگاه کنید. این بیشترین تاثیر را در انتخاب شیر آب شما خواهد داشت. وان حمام شما دیکته می‌کند که چه شیر آب از نظر عملکرد و جذابیت بصری بهترین عملکرد را دارد.

به عنوان مثال، اگر یک وان مستقل در مرکز حمام خود دارید، شیر آب دیواری کار نخواهد کرد. به همین ترتیب، یک توپ و وان پنجه‌ای طرح ویکتوریایی با سبک شیک مدرن و زاویه دار در تضاد است.

هنگام جستجوی شیر آب جدید خود، باید لوله کشی، سوراخ‌ها و فاصله وان خود را در نظر بگیرید و در این پارامترها کار کنید. به وان خود اجازه دهید تا در کنار شما به سمت یافتن شیرآلات، نیروی راهنما باشد. اگر می‌خواهید در مورد انواع مختلف وان بیشتر بدانید از کارشناسان ما در کلینیک ساختمانی رجبیان کمک بگیرید.

شیر وان حمام

انواع پایه شیر آب وان

سه پایه شیر آب برای وان حمام وجود دارد که هر کدام مزایا و معایبی دارند. برخی از پایه‌ها برای وان‌ها و چیدمان‌های حمام خاص بیشتر از سایرین کاربرد دارند.

شیرهای دیواری همانطور که در توضیحات گفته شد شیرهایی هستند که به دیوار نصب می‌شوند. به طور کلی، اینها رایج‌ترین پایه‌های شیر آب هستند زیرا همه کاره هستند و می‌توانند با وان‌های مختلف استفاده شوند.
بزرگترین مزیت یک شیر آب دیواری این است که می‌توانید از آن با هر وان حمام استفاده کنید، و اگر می‌خواهید در فضا صرفه جویی کنید، انتخاب بسیار خوبی است.

فضای عمودی در حمام به مراتب بیشتر از فضای افقی در دسترس است، و اگر از شیرهای دیواری استفاده می‌کنید می‌توانید از فضای عمودی به جای فضای گرانبها برای کف استفاده کنید. در واقع، با این گزینه شیر وان، می‌توانید حمام بزرگ‌تری داشته باشید، زیرا هیچ ناحیه‌ای را برای شیر از دست نمی‌دهید.

تنها مشکلی که باید در مورد شیرهای دیواری در نظر گرفت این است که ممکن است هم نصب و هم تعمیر آن دشوارتر باشد زیرا لوله‌ها پشت دیوار پنهان شده اند.

برای اندازه گیری اندازه شیر وان حمام برای یک شیر ۳ سوراخه دیواری، باید سخت‌افزار را بردارید و فاصله بین سوراخ‌ها را اندازه بگیرید. به طور معمول، این اندازه استاندارد است، اما می‌تواند متفاوت باشد، به خصوص در وان‌های قدیمی. یک شیر آب دیواری را چند سانتی متر بالاتر از لبه وان نصب کنید.

شیر وان حمام

اگر هنوز اطلاعات عمیق‌تری در مورد شیرهای دیواری می‌خواهید، می‌توانید همه چیز در مورد مزایا و معایب را از کارشناسان ما بخواهید. یک شیر آب روی وان روی یک لبه کوچک چینی یا چوبی تعبیه شده است که سپس به لبه وان شما بسته می‌شود. مزیت این سبک این است که در صورت نشتی، نیازی به کندن دیوار یا کف برای تعمیر آن نخواهید داشت.

متأسفانه، از آنجایی که این سبک در برابر آب جمع آوری حساس است، به احتمال زیاد نیاز به تعمیر و تعویض منظم دارد. اگر در مورد کاشی‌های حمام خود ارزشمند هستید، این پایه شیر آب انتخاب مناسبی است. با یک شیر آب نصب شده روی وان، باید فضای اطراف وان خود را برای ساختن سیستم وان در نظر بگیرید.

شیر آب پایه که در غیر این صورت شیر ​​مستقل نامیده می‌شود، تنها در صورتی قابل استفاده است که وان حمام مستقل داشته باشید. شیرهای روی زمین با وان‌های طاقچه به خوبی کار نمی‌کنند. شما دائماً خود را در نبرد با آن‌ها برای دسترسی خواهید یافت. اما، در فضای مناسب، این واحدها جسورانه و نفس گیر هستند.

اگر ایده لوله‌های اکسپوز را دوست ندارید، این پایه شیر انتخاب مناسبی برای شما نیست، اما اگر استعداد دراماتیک دارید، دیگر به دنبال آن نباشید.
با استفاده از شیر آب نصب شده روی زمین، باید توجه داشته باشید که برای برخی از انواع کف مناسب نیستند و در صورت نشتی، تعمیر آن یک پروژه گران قیمت و با حفاری کف خواهد بود.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *