مزایای دوش هوشمند

به لطف اینترنت اشیا (IoT)، خانه‌های ما این روزها به‌طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به فناوری پیشرفته و اتصال هستند. اما با وجود این همه پیشرفت‌های فناوری، آیا ما به دوش‌های هوشمند با فناوری پیشرفته نیز نیاز داریم؟
مزایای دوش هوشمند نسبت به دوش‌های معمولی بیشتر است. جدای از راحتی، مصرف آب را کاهش می‌دهند و می‌توانند دوش گرفتن را برای کودکان و سالمندان ایمن‌تر کنند. شما می‌توانید انتخاب کنید که یک سیستم دوش هوشمند از ابتدا بسازید یا با خرید ارتقاء دوش هوشمند، دوش موجود خود را تبدیل کنید.

از لوازم جانبی حمام هوشمند دوش هوشمند است، قبل از اینکه تصمیم بگیرید که آیا باید دوش هوشمند بگیرید، بیایید مطمئن شویم که دوش هوشمند چیست، چگونه کار می‌کند، تفاوت بین دوش دیجیتال و هوشمند، قیمت آن‌ها و بهترین مدل‌های موجود را پیدا کنیم.

دوش هوشمند

دوش هوشمند چیست؟

دوش هوشمند دارای فناوری داخلی برای کنترل، اتصال و اتوماسیون بیشتر است.

مزایای دوش هوشمند

مزایای دوش هوشمند عبارت است از:

  1. کنترل و شخصی سازی بیشتر
  2. اتصال و اینترنت اشیا (IoT)
  3. مجهز به اتوماسیون

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کنترل و شخصی سازی بیشتر

کنترل و شخصی سازی از مزایای دوش هوشمند می‌باشد، دوش‌های هوشمند دارای پنل‌های کنترلی هستند که به شما امکان می‌دهند همه چیز را در مورد دوش خود تنظیم کنید، مانند دمای دقیق آب و سرعت جریان آب.
هنگامی که در جای خود قرار گرفتید، فقط باید یک دکمه را فشار دهید تا هر بار که دوش می‌گیرید، از تنظیمات قبلی استفاده مجدد کنید.

با گسترش تکنولوژی، هر کسی در خانه شما نیز می‌تواند پیش‌ تنظیمی برای خود داشته باشد. بنابراین، چه آن‌ها یک دوش آب گرم با مقدار زیادی آب را ترجیح دهند یا یک دوش سردتر که باعث صرفه جویی در مصرف آب می‌شود، تجربه حمام سفارشی آن‌ها فقط با فشار دادن یک دکمه است.

2. اتصال و اینترنت اشیا (IoT)

البته، یک دوش هوشمند اگر به اینترنت متصل نباشد، «هوشمند» نخواهد بود. اما چرا دوشی می‌خواهید که بتواند به وای فای منزل شما متصل شود؟
خوب، به شما امکان می‌دهد با دوش به صورت آنلاین یا از طریق یک برنامه تلفن هوشمند تعامل داشته باشید. بنابراین، برای مثال، می‌توانید میزان مصرف آب خود را ردیابی کنید و از آن اطلاعات برای آگاهی بیشتر از محیط زیست استفاده کنید یا می‌توانید موسیقی را برای پخش جریانی از طریق دوش هوشمند با بلندگوی بلوتوث داخلی تنظیم کنید.

3. مجهز به اتوماسیون

همانند سایر دستگاه‌های هوشمند و متصل، دوش هوشمند شما ممکن است دارای ویژگی‌های خود تمیز شونده خودکار باشد که تمام سر و صدا را از تعمیر و نگهداری شما خارج می‌کند.

دوش هوشمند

دوش هوشمند چگونه کار می‌کند؟

هر چقدر که یک دوش هوشمند پیچیده به نظر برسد، عملکرد آن بسیار ساده است.  سه جزء اصلی حمام هوشمند عبارت است از:

  1. یک کنترل پنل
  2. یک جعبه کنترل
  3. یک فرستنده بی‌سیم

چیدمان این قطعات می‌تواند بین برندها متفاوت باشد. به عنوان مثال، کنترل پنل، کنترل کننده و فرستنده می‌توانند بخشی از یک واحد باشند. مارک‌های دیگر آن‌ها را به سه جزء مستقل تقسیم می‌کنند.

بیایید ببینیم هر قسمت برای انجام چه کاری طراحی شده است.

1. صفحه کنترل

کنترل پنل یا رابط، نقطه‌ای است که در آن با سیستم دوش هوشمند خود تعامل دارید. با دوش‌های معمولی، دستگیره‌ها را می‌چرخانید یا اهرم‌ها را برای تنظیم دمای آب حرکت می‌دهید. با این حال، در یک دوش هوشمند، از یک پنل کنترلی استفاده خواهید کرد که بصری و ساده طراحی شده است.

بنابراین، به جای اتلاف وقت برای تنظیم جریان آب و دما، تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات برگزیده خود را در کنترل پنل انتخاب کنید.

به طور طبیعی، کنترل پنل ضد آب است بنابراین لازم نیست نگران لمس آن با انگشتان خیس باشید. هنگامی که تنظیمات خود را وارد کردید، کنترل پنل سپس با بقیه سیستم ارتباط برقرار می‌کند تا تجربه دوش هوشمند مورد نظر را به شما ارائه دهد.

دوش هوشمند

2. جعبه کنترل

جعبه کنترل قلب و مغز سیستم دوش هوشمند شماست. پس از نصب دوش هوشمند، احتمالا جعبه کنترل را در هیچ کجا نخواهید دید. این به این دلیل است که معمولا پشت یک دیوار یا پانل پنهان می‌شود.

جعبه کنترل مستقیما به خطوط آب گرم و سرد شما و همچنین منبع تغذیه مورد نیاز برای عملکرد صحیح آن متصل می‌شود. در داخل، سوپاپ‌ها و قطعات الکترونیکی وجود دارد که جریان آب را کنترل می‌کنند.

جعبه کنترل بر اساس تنظیماتی که به کنترل پنل وارد می‌کنید واکنش نشان می‌دهد. به عنوان مثال، هنگامی که دما و جریان آب مورد نظر خود را تنظیم کردید، جعبه کنترل شده دریچه‌ها را تنظیم می‌کند تا اطمینان حاصل شود که دوش سفارشی مورد نظر خود را دریافت می‌کنید.

3. فرستنده بی سیم

یک سیستم دوش هوشمند یک فرستنده بی سیم نیز به آن متصل است. این فرستنده به جعبه کنترلر اجازه می‌دهد تا از طریق شبکه وای فای خانگی با اپلیکیشن گوشی هوشمند شما ارتباط برقرار کند.

دوش‌های هوشمند در مقابل دوش‌های دیجیتال

بسیاری از تولیدکنندگان ممکن است از اصطلاحات «هوشمند» و «دیجیتال» به جای یکدیگر استفاده کنند، حتی اگر از نظر فنی به معنای دو نوع مختلف فناوری دوش باشند.

همانطور که از نام آن پیداست، دوش دیجیتال دارای یک ترموستات دیجیتال داخلی است. آن ترموستات به یک کنترل پنل یا کنترل از راه دور در حمام متصل می‌شود، جایی که می‌توانید دما و جریان آب مورد نظر خود را دقیقا همانطور که دوست دارید تنظیم کنید.
با این حال، در حالی که دوش دیجیتال فقط کنترل دما و سرعت جریان را به شما می‌دهد، دوش هوشمند دارای ویژگی‌های قابل برنامه ریزی بسیار بیشتری است.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *