راهکارهای انتخاب کاشی کف

از بین تمام گزینه‌هایی که برای پوشش کف دارید، کاشی یکی از گزینه‌هایی است که می‌توانید با اطمینان انتخاب کنید. طول عمر و دوام آن به تنهایی کاشی‌های کف را بهترین انتخاب می‌کند که اگر با راهکارهای انتخاب کاشی کف آشنا باشید، بدون شک بهترین کاشی را تهیه خواهید کرد.
همچنین کاشی‌ها سبکی فوق العاده را ارائه می‌دهند و سالم‌ترین انتخاب برای خانواده‌ها و محیط پیرامون هستند. انتخاب کاشی‌های مناسب از مجموعه‌های فروش کاشی و سرامیک می‌تواند بسیار دشوار باشد، اما ما در مجموعه‌ی کلینیک ساختمانی رجبیان کنار شما هستیم تا به شما کمک کنیم. ما به عنوان مجموعه‌ای پیشرو در صنعت کاشی در طول بیش از ۲۰ سال، دانش زیادی را به دست آورده‌ایم و مایل به اشتراک‌گذاری آن با شما هستیم.

انتخاب کاشی

سرامیک یا پرسلان؟

سرامیک دسته وسیعی از کاشی‌های مبتنی بر خاک رس است. پرسلان نوعی سرامیک است که کاشی متراکم‌تری تولید می‌کند که آن را در برابر آب مقاوم‌تر می‌کند و می‌تواند قدرت شکنندگی بیشتری داشته باشد.
کاشی کف سرامیکی بهترین انتخاب برای مقرون به صرفه بودن و استفاده در مکان‌هایی است که به طور منظم در معرض مایعات قرار نمی‌گیرند. کاشی پرسلان بهترین انتخاب برای مکان‌هایی است که ممکن است رطوبت بیشتری مانند حمام ببینند. برش سرامیک برای کاشی‌کاران آسان‌تر است، در حالی که پرسلان به تجهیزات برش پیشرفته‌تری نیاز دارد.

راهکارهای انتخاب کاشی کف

مهم‌ترین راهکارهای انتخاب کاشی کف عبارت است از:

  1. نحوه انتخاب اندازه مناسب
  2. کاشی ایده‌آل را انتخاب کنید
  3. طراحی کاشی
  4. محاسبه هزینه
  5. مقاومت در برابر لغزش
  6. از داخل به خارج

کاشی‌های سرامیکی بادوام و مقرون به صرفه هستند اما مستعد بریدگی و ترک خوردن هستند. به شدت توصیه می‌شود که به سراغ کاشی‌های سرامیک گروه ۴ یا گروه ۵ بروید که برای مناطقی که ترافیک سبک و متوسط ​​دارند مناسب هستند. کاشی‌های پرسلان نه تنها متراکم‌تر و محکم‌تر از سرامیک هستند، بلکه در برابر خراش و لکه نیز مقاوم هستند. برای پرداخت یکپارچه، کاشی‌های پرسلان اصلاح شده یا بدون درز را انتخاب کنید و از تزریق اپوکسی برای ایجاد ظاهری زیبا استفاده کنید.

1. نحوه انتخاب اندازه مناسب

هنگام خرید کاشی مرجان و یا سایر برندها و برای انتخاب اندازه، مطمئن شوید که حداقل پرت و ضایعات در هنگام نصب وجود دارد. برای اتاق نشیمن، اتاق ناهارخوری و اتاق خواب کاشی‌هایی با اندازه بزرگ انتخاب کنید. کاشی‌های کوچک‌تر برای آشپزخانه و حمام مناسب هستند. به خاطر داشته باشید که کاشی‌های بزرگ بند کمتری ایجاد می‌کنند و احساس وسعت را القا می‌کنند.

2. کاشی ایده آل را انتخاب کنید

کاشی‌های براق دارای درخشش آینه مانندی هستند که نور زیادی را منعکس می‌کند، به روشنایی می‌افزاید و ظاهری جادار به خانه می‌بخشد. براق‌ها را نباید در مکان‌هایی مانند آشپزخانه یا حمام استفاده کرد زیرا در هنگام خیس شدن لیز شوند. کاشی‌های مات ضد لغزش، غیر انعکاسی هستند و به راحتی لکه یا کثیفی را نشان نمی‌دهند. همچنین کاشی‌های مقاوم در برابر لغزش خطر افتادن در مکان‌های پر رطوبت مانند آشپزخانه و حمام را کاهش می‌دهد. برای حداکثر ایمنی، کاشی‌هایی با مقدار ضریب اصطکاک بیش از ۰.۶ انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید با روکش نیمه مات یا لاپاتو استفاده کنید. این کاشی‌ها درخشندگی بالاتری نسبت به کاشی‌های مات دارند و طبیعتاً لغزنده نیستند.

انتخاب کاشی

3. طراحی کاشی

یکی از راهکارهای انتخاب کاشی کف توجه به طراحی کاشی است. توجه به طراحی از مهم‌ترین اصول انتخاب کاشی به شمار می‌آید. کاشی‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی در فروشگاه کاشی و سرامیک موجود هستند. با پیشرفت تکنولوژی چاپ دیجیتال، کاشی‌ها می‌توانند ظاهر و حس مواد طبیعی مانند چوب، مرمر و انواع مختلف سنگ طبیعی را شبیه‌سازی کنند. همچنین می‌توانید دو یا چند کاشی را با هم ترکیب کنید و یک الگوی جالب ایجاد کنید.

4. محاسبه هزینه

مقدار دقیق کاشی موردنیاز برای کفپوش را محاسبه کنید و مطمئن شوید که ۱۰ درصد ضایعات را به آن اضافه کنید. بودجه‌ای را در نظر داشته باشید تا انتخاب کاشی کف کمی آسان‌تر شود.

5. مقاومت در برابر لغزش

مقاومت در برابر لغزش یکی از مهم‌ترین نکات هنگام انتخاب کاشی کف در مکان‌های مرطوب است. تمامی کفپوش‌های کاشی از نظر مقاومت در برابر لغزش آزمایش می‌شوند. نتیجه این آزمایش مقداری به نام ضریب اصطکاک دینامیکی (DCOF) است. مقدار DCOF درگواهینامه‌های استاندارد فروش هر محصول ذکر شده است. حداقل مقدار DCOF برای کف‌های داخلی مرطوب و تراز ۰.۴۲ و حداقل مقدار برای کف‌های بیرونی ۰.۶۰ است.

6. از داخل به خارج

با کاشی، راحتی فضای داخلی را در فضاهای بیرونی خود بازسازی کنید. سرامیک، پرسلان و سنگ همگی می‌توانند به بیرون بروند، با این حال، یک کاشی کف جهت استفاده در فضای باز باید مشخصات خاصی را داشته باشد. به دنبال محصولی باشید که مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش، مقاوم در برابر محو شدن، مقاومت در برابر چرخه‌های یخ زدگی و ذوب شدن باشد و دارای مقاومت عالی در برابر لغزش باشد (DCOF حداقل ۰.۶۰).

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *