خصوصیات کفپوش کاشی

آیا می‌دانستید که قدیمی‌ترین کاشی‌های شناخته شده در یک حفاری باستان‌شناسی در مصر پیدا شد و قدمت آن به حدود ۴۷۰۰ سال قبل از میلاد می‌رسد؟ علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد کفپوش کاشی هستید؟
ما می‌دانیم که یافتن حقایق و ارقام در مورد کفپوش کاشی می‌تواند زمان بر و خسته کننده باشد، بنابراین ما این لیست از چند واقعیت، یادداشت و آمار برتر را گردآوری کردیم تا بتوانید به راحتی به آن‌ها مراجعه کنید و در هر زمانی در آینده به آن‌ها مراجعه کنید. این فضا دائماً در حال تغییر است، بنابراین اگر واقعیتی را مشاهده کردید که به روز نیست، با خیال راحت به ما اطلاع دهید و اگر آماری می‌دانید که باید اضافه کنیم، آن را نیز به ما اطلاع دهید!

اگر به دنبال افزودن زیبایی به هر آشپزخانه حمام هستید، استفاده از این نوع کاشی فضا را بهبود می‌بخشد و همچنین بافت و عمق زیادی به فضا می‌دهند، زیرا دارای طرح یا رگه است.
نوع کفپوش کاشی کاشی‌های موزائیکی به شما این فرصت را می‌دهد که عضلات طراحی داخلی خلاقانه خود را منعطف کنید زیرا در اشکال، اندازه‌ها، رنگ‌ها، سبک‌ها و حتی مواد بسیار متفاوت است.

کاشی‌های موزائیک در مواردی که به یک انحنا نیاز است، بهترین عملکرد را در سطح دیوار دارند.
نوع کفپوش کاشی گرانیت یک سنگ طبیعی است که به دلیل داشتن لکه‌های طبیعی ظاهر و احساسی شبیه به سنگ مرمر دارد، اگرچه تفاوت‌های قابل توجهی دارد. گرانیت بیش از حد مورد استفاده قرار گرفته است و به نظر می‌رسد جایگزین ارزان‌تری باشد. این تا حدی به این دلیل است که در واقع اغلب جایگزین ارزان‌تری است، که اگر بودجه کمی دارید، نمی‌توانید از آن چشم پوشی کنید.

کاشی مرجان طرح کاستر

نوع کفپوش کاشی سنگ آهک یکی دیگر از انواع کاشی‌های سنگ طبیعی است. برای دستیابی به یک سبک واقعاً روستایی و پر از رنگ‌های طبیعی، سایه‌ها و تنوع، کاشی‌های سنگ آهکی را استفاده نمایید که ظاهری طبیعی ارائه می‌دهد که تقریباً یادآور معماری و طراحی باستانی است. سنگ آهک بادوام است و نرم و به راحتی شکل می‌گیرد و برای الگوها و مکان‌های خاص برش داده می‌شود.

نوع کفپوش کاشی کاشی تراورتن مانند سنگ آهک، زیبایی طبیعی و بی‌نظیری را ارائه می‌دهد. رنگ نرم و آرام آن رنگ‌های خنثی زیبایی را ارائه می‌دهد. از خاکستری گرفته تا مایل به قهوه‌ای و بژ که ظاهری زیبا و منحصر به فرد ایجاد می‌کند.
کاشی‌های سرامیکی و پرسلان مانند بسیاری از سطوح دیگر گرد و غبار یا بقایای آن را حفظ نمی‌کنند. آن‌ها را می‌توان به راحتی با مواد معمولی خانگی تمیز کرد. علاوه بر این، آن‌ها برای حفظ پوشش خود نیازی به پرداخت یا صاف کردن ندارند. یک روش تمیز کردن روزانه ظاهر پوشش را حفظ می‌کند و بر روی این نوع کفپوش می‌درخشد.

مقاومت لک کاشی‌های سرامیکی و پرسلان بسته به ظرفیت آن برای مقاومت در برابر رطوبت متفاوت است. کاشی‌های لعابدار و حتی برخی از کاشی‌های بدون لعاب در برابر انواع لکه‌ها مقاومت می‌کنند و با برخی راهنمایی‌ها به راحتی تمیز می‌شوند.
یکی از ملاحظات عملی سطح مقاومت در برابر لغزش است که کاشی کف شما به آن نیاز دارد. مقاومت در برابر لغزش شامل دو عامل است: قرار گرفتن احتمالی کاشی کف شما در معرض نشت و الزامات محیطی شما. هرچه کف شما بیشتر در معرض ریختن مایعات قرار گیرد، نیاز شما به یک کاشی کف مقاومتر در برابر لغزش بیشتر است. همچنین، خانه‌هایی که کودکان کوچک‌تر، افراد معلول یا سالمندان دارند، باید کاشی‌های کف با ویژگی‌های مقاوم در برابر لغزش داشته باشند.
از آنجایی که رنگ به بدنه سفالی کاشی (در مورد کاشی‌های بدون لعاب) یا روی سطح لعاب‌دار کاشی (برای کاشی‌های لعاب‌دار) ریخته می‌شود، محو شدن اتفاق نمی‌افتد. رنگ‌های کاشی‌های سرامیکی حتی اگر در معرض نور مستقیم خورشید و اشعه‌های فرابنفش رنگ‌شکن آن قرار بگیرند و محو نمی‌شوند.

کاشی مرجان طرح وودن راگ

سطح کاشی‌های سرامیکی و پرسلان به راحتی آنتی ژن‌ها یا آلرژی‌ها را حفظ نمی‌کند، بخار، بو یا دود را نیز جذب نمی‌کند. این ویژگی باعث می‌شود که دارای بهداشت خوبی باشند و این کاشی‌ها را به مواد کفپوش مناسب برای هر محیطی که رعایت بهداشت ضروری است، تبدیل می‌کند و یکی پر فروش‌ترین محصولات در مراکز فروش کاشی و سرامیک به شمار می‌آید.
کاشی‌های Encaustic نوعی از کاشی‌های کف سنتی بدون لعاب و در عین حال تزئینی هستند که با روش فشرده‌سازی گرد و غبار تولید می‌شوند.
از نظر تاریخی، استفاده از کاشی‌های سرامیکی کف به هزاره چهارم قبل از میلاد برمی‌گردد. در خاور دور و نزدیک. رومی‌ها با اشغال سرزمین‌ها، کاشی‌سازی را در اروپای غربی معرفی کردند. با این حال، این هنر سرانجام برای قرن‌ها در اروپا فراموش شد تا اینکه در قرن دوازدهم راهبان سیسترسین روشی را برای ساخت کاشی‌های کف با نقش‌های منبت کاری برای کف کلیساها و کلیساها توسعه دادند.
صنعت کاشی مدرن توسط هربرت مینتون در سال ۱۸۴۳ هنگامی که او هنر گمشده کاشی‌سازی انکوستیک را در انگلستان احیا کرد، پیشرفت کرد. این صنعت در دهه ۱۸۴۰ با روش «فشار گرد و غبار» متحول شد که شامل فشرده‌سازی خاک رس تقریباً خشک بین دو قالب فلزی بود. پرس گرد و غبار، کاشی‌سازی با دست را با خاک رس مرطوب جایگزین کرد و مکانیزاسیون صنعت کاشی‌سازی را تسهیل کرد.
اگرچه کاشی‌های سرامیکی ساده و بدون تزئین به‌طور سنتی در بسیاری از مناطق آمریکا، به‌ویژه در آمریکای لاتین و جنوبی، یک مصالح کفپوش رایج بود، کاشی‌های سرامیکی کف و سقف احتمالاً تا اواخر شانزدهم یا اوایل در مستعمرات آمریکای شمالی ساخته نمی‌شدند. قرن ۱۷. با این حال، در دوران ویکتوریا بود که کفپوش کاشی و سرامیک برای اولین بار در ایالات متحده رایج شد. تولید کاشی‌های تزئینی در آمریکا در حدود سال ۱۸۷۰ آغاز شد و تا حدود سال ۱۹۳۰ رونق داشت.
مانند بسیاری از مدهای معماری روز، محبوبیت کاشی و سرامیک در آمریکا بسیار تحت تأثیر معمار و منتقد برجسته، اندرو جکسون داونینگ قرار گرفت. داونینگ در کتاب خود به نام معماری خانه‌های روستایی که در سال ۱۸۵۰ منتشر شد، کاشی‌های کف را به دلیل کاربردی بودن، به ویژه در دهلیزها و راهروهای ورودی، برای استفاده در منازل مسکونی توصیه کرد.

کاشی مرجان طرح ادینبرگ

نمایشگاه صدمین سالگرد فیلادلفیا در سال ۱۸۷۶، با نمایشگاه‌های اروپایی و حتی چند آمریکایی کاشی‌های تزئینی کف، عامل اصلی محبوبیت کف کاشی‌های سرامیکی در ایالات متحده بود. در ابتدا، بیشتر کاشی‌های سرامیکی – به غیر از کاشی‌های کف کاملاً کاربردی – از انگلستان وارد می‌شد و هزینه نسبتاً بالای آن‌ها به این معنی بود که فقط آمریکایی‌های ثروتمند می‌توانستند آن‌ها را بخرند.
محل کارخانه‌های سفال و کاشی و سرامیک به در دسترس بودن آماده‌ی گلوله مناسب (خشتی که گلوله شده یا با هم نگه داشته می‌شود)، کائولن (یک خاک رس سفید که به عنوان پرکننده یا گسترش دهنده استفاده می‌شود) و فلدسپات (یک کانی کریستالی)، بستگی دارد. و یک بازار در دسترس از آنجایی که هزینه حمل و نقل محصولات تولید شده بالا می‌باشد و فروش سودآور را به مناطق نزدیک محدود می‌کند.
اگرچه سفالگری ایالات متحده در بنینگتون، ورمونت، شناخته شده است که در اوایل سال ۱۸۵۳ کاشی‌های انکوستیک تولید می‌کرد، شرکت کاشی انکوستیک پیتسبورگ (بعدها شرکت کاشیکاری ستاره انکاستیک)، اولین شرکت کاشی موفق آمریکایی بود و اولین تولید کننده کاشی و سرامیک در ایالات متحده به صورت تجاری که در سال ۱۸۷۶ آغاز شد.

حداقل ۲۵ شرکت کاشی و سرامیک در ایالات متحده بین سال‌های ۱۸۷۶ و ۱۸۹۴ تأسیس شد. در شرق، چندین شرکت کاشی برجسته که در این دوره تأسیس شدند، در منطقه بوستون رونق گرفتند، مانند آثار هنری کرامیک چلسی، آثار کاشی هنری Low Art، و شرکت Grueby Faience.
در ربع آخر قرن نوزدهم، شهر زنسویل، اوهایو، بزرگترین مرکز سفال و کاشی‌سازی در جهان بود. برخی از کارخانه‌ها در Zanesville عبارتند از: Ohio Encaustic Tile Company. شرکت کاشی معرق؛ شرکت Zanesville Majolica; و J. B. Owens Pottery، که بعداً به شرکت Empire Floor and Wall Tile تبدیل شدند.
شرکت کاشی کاری Encaustic آمریکایی، که در سال ۱۸۷۶ تأسیس شد، یکی از اولین و موفق‌ترین تولیدکنندگان در Zanesville بود. در اوایل دهه ۱۹۳۰، این بزرگترین شرکت کاشی در جهان بود که مقادیر زیادی کاشی کف، کاشی‌های دیواری ساده و زینتی و کاشی‌های هنری تولید می‌کرد تا اینکه در سال ۱۹۳۵ در نتیجه رکود اقتصادی تعطیل شد.
جوزف کرکم صنعت کاشی و سرامیک را در ساحل غربی در سال ۱۹۰۰ هنگامی که شرکت کاشی هنری اقیانوس آرام را در تروپیکو، کالیفرنیا تأسیس کرد، پس از اینکه شرکت او در اوهایو در اثر آتش سوزی ویران شد، راه اندازی کرد. در سال ۱۹۰۴ این شرکت به شرکت Western Art Tile تبدیل شد و به مدت پنج سال دوام آورد تا اینکه در سال ۱۹۰۹ از کار افتاد.
اندازه و ضخامت کاشی کف سرامیکی تاریخی با توجه به کاربرد موردنظر آن‌ها و زمانی که ساخته می‌شدند به طور قابل توجهی متفاوت بود. کاشی‌های کف ضخیم‌تر و سخت‌تر از کاشی‌های دیوار یا سقف بودند. کاشی‌های اجاق گاز که برای حفظ گرمای اجاق گاز طراحی شده بودند، گاهی اوقات تا چندین اینچ ضخامت داشتند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *