انتخاب کاشی حمام

انتخاب کاشی حمام می‌تواند استرس‌زا باشد زیرا کاشی نقش اصلی را در حمام شما ایفا می‌کند. می‌تواند سبک خاصی در حمام ایجاد کند یا شخصیت شما را بیان کند و یا هر دو.

به عنوان یک طراح، می‌دانم که مردم در انتخاب کاشی‌های حمام غرق می‌شوند. از این گذشته برای انتخاب کاشی حمام از مراکز فروش کاشی و سرامیک نکات زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود مانند رنگ، طرح، پرداخت، اندازه، شکل، جنس، چسبندگی، بافت و بندکشی؟!
اما نگران نباشید! مراحل زیر را دنبال کنید. هنگامی که به این اطلاعات مجهز شدید، مطمئن هستم که کاشی حمام مناسبی را برای خود انتخاب خواهید کرد.

کاشی حمام

شکل کاشی و اندازه را برای تعیین نمای کلی انتخاب کنید

شکل، اندازه و ضخامت کاشی انتخابی شما مهم است. حتی اگر یک شکل سنتی – مربع یا مستطیل – را انتخاب کنید، گزینه‌های زیادی در نسبت و ابعاد دارید. ظاهری که با استفاده از کاشی دیواری مستطیلی حمام بزرگ به دست می‌آورید با ظاهری که با استفاده از کاشی دیواری مستطیلی کوچک حمام به دست می‌آورید بسیار متفاوت است.

هنگام انتخاب اشکال کاشی حمام، آنچه را که مشاور کلینیک ساختمانی رجبیان پیشنهاد می‌کند، در نظر داشته باشید. او می‌گوید: سعی کنید کمی بیش از حد محافظه کار باشید. من تعداد زیادی کاشی سایز کوچک را می‌بینم در حالی که یک طرح کلاسیک را تداعی می‌کنند و اگر لزوماً یک کاشی مستطیل نمی‌خواهید، گزینه‌های پیش روی شما زیاد و متنوع و شگفت‌انگیز هستند.

توجه داشته باشید که اغلب زمانی که از یک شکل غیر سنتی استفاده می‌کنید، خود شکل کاشی چیدمان آن را تعیین می‌کند.

کاشی حمام

طرح‌بندی مورد علاقه خود را پیدا کنید

اگر یک شکل کاشی سنتی (مربع یا مستطیل) انتخاب کرده‌اید، گزینه‌های زیادی برای الگوی چیدمان دارید. در اینجا چند گزینه وجود دارد:

Running Bond

مانند یک الگوی آجری، Running Bond یک الگوی آزمایش شده و واقعی است. به خصوص با شکل مستطیلی مانند کاشی مترو یا کاشی با فرمت بزرگ ۶۰*۱۲۰ عالی به نظر می‌رسد و فکر نکنید که مجبور نیستید کاشی مستطیل شکل خود را موازی با کف کار کنید. اتصال عمود بر مسیر حرکت یک انتخاب غیرمنتظره است که می‌تواند دیوارهای شما را بلندتر نشان دهد. Running Bond یک الگوی مناسب برای دیوارها و کف است.

Stacked

این گزینه دیگری است که هنگام انتخاب کاشی حمام باید در نظر بگیرید و دقیقاً همان چیزی است که انتظار دارید: کاشی‌ها در خطوط عمود بر روی هم چیده می‌شوند. این یک نگاه بسیار متمایز است!

به طور کلی، ظاهر Stacked کمتر از Running Bond شلوغ می‌شود زیرا خطوط دوغاب خطوط مستقیم و بدون وقفه هستند. اما، گویی با سهل انگاری، می‌تواند شلوغ‌تر به نظر برسد! این بستگی به اندازه و شکل کاشی، ضخامت و رنگ دوغاب دارد. این را در هنگام انتخاب خود در نظر داشته باشید.

مورب

نصب کاشی در خطوط مورب یک تصمیم ساده نیست. درست است که نصب کاشی‌های کسل کننده در یک الگوی مورب باعث افزایش جذابیت بصری می‌شود. با این حال، اگر در نظر دارید از کاشی استفاده کنید که از قبل جذابیت بصری ایجاد می‌کند، احتیاط کنید. کاشی نصب شده در یک الگوی مورب، ممکن است بیش از حد متمایز باشد. ممکن است بشنوید که نصب کاشی به صورت مورب می‌تواند حمام کوچک را بزرگتر نشان دهد. این یکی از آن ترفندهای «بله، اما» است. در واقع ممکن است حمام شما بزرگتر به نظر برسد، اما مراقب باشید. کاشی مورب فریاد می‌زند: «به من نگاه کن». استفاده نادرست به این صورت، می‌تواند احساسی طاقت‌فرسا و نتیجه معکوس داشته باشد.

سبدبافی

سبد‌بافی که به آن استخوان شاه ماهی نیز می‌گویند گزینه زیبایی برای چیدمان است. مانند نصب مورب، البته بهتر است همراه با کاشی‌هایی با رنگ و بافت ظریف استفاده شود.

وقتی این الگو را انتخاب می‌کنم، معمولا رنگی را انتخاب می‌کنم که شبیه رنگ کاشی باشد. یک قانون سرانگشتی خوب این است: اگر الگوی چیدمان پیچیده‌ای را انتخاب کرده‌اید، هنگام انتخاب کاشی و دوغاب از خویشتنداری بیشتری استفاده کنید.

هنگام در نظر گرفتن چیدمان کاشی حمام، از بازی با نسبت‌ها و چیدمان‌های مختلف نترسید. پروژه زیر از شکل مستطیلی کلاسیک استفاده می‌کند اما از نسبت‌ها و چیدمان‌های متفاوتی استفاده می‌کند. این استراتژی در کنار انتخاب رنگی متفکرانه، نتایج زیبایی به همراه دارد.

کاشی حمام

پایان کاشی را انتخاب کنید

روکش کاشی به مواد کاشی بافت و استحکام می‌بخشد. این سطح می‌تواند زیاد یا کم درخشش باشد. فرآیند پخت کاشی می‌تواند لعاب سطح کاشی را کم و بیش لغزنده و کمابیش در برابر آب مقاوم کند. پوشش‌های کاشی متفاوتی برای مواد کاملاً طبیعی مانند تراورتن و سنگ نسبت به مواد مصنوعی مانند سرامیک و پرسلان وجود دارد.

دوغاب کاشی حمام را انتخاب کنید

در حالی که من انتخاب دوغاب را برای پایان این مقاله گذاشته‌ام، شما واقعاً نباید انتخاب دوغاب خود را به یک موضوع بی‌اهمیت تبدیل کنید. دوغاب کل ظاهر طراحی شما را تغییر می‌دهد.
اولین قدم مهم این است که تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید خطوط دوغاب شما در پشت کاشی قرار بگیرند یا خیر. اکثر مردم این نقش را برای دوغاب انتخاب کردند، اما لازم نیست که اینطور باشد. اگر می‌خواهید دوغاب شما صرفاً یک پس زمینه باشد، خطوط نازک را انتخاب کنید. همچنین رنگی از دوغاب را انتخاب کنید که مشابه رنگ کاشی شما باشد. اگر می‌خواهید دوغاب شما به پس‌زمینه برود، حتماً نحوه ساخت خطوط نازک دوغاب را بخوانید. این شامل یک راهنمای گام به گام برای نحوه انجام صحیح آن است.

آیا می‌خواهید دوغاب شما یک ویژگی داشته باشد؟
اگر بله، گزینه‌های زیادی دارید. من همیشه از تعداد گزینه‌ها و عرض‌های رنگی برای دوغاب تعجب می‌کنم. توجه داشته باشید که وقتی دوغاب به یک ویژگی تبدیل می‌شود، الگوی چیدمان انتخابی شما نیز به یک ویژگی تبدیل می‌شود. به خاطر داشته باشید که اگر دوغاب تیره را انتخاب کنید، ممکن است به مرور زمان شکوفا شدن (لکه‌های سفید یا خاکستری از نمک) را نشان دهد و یک کلمه در مورد دوغاب سفید: کثیفی را بیشتر نشان می‌دهد – واقعاً این کار را خواهد کرد. بنابراین اگر حتما باید دوغاب سفید داشته باشید، از خطوط نازک استفاده کنید و حتما از دوغاب بند استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *