اندازه‌های استاندارد روشویی حمام

اگر در حال بازسازی حمام اصلی یا مهمان هستید، احتمالا به فکر تعویض روشویی افتاده‌اید. روشویی جدید می‌تواند با معرفی ویژگی‌های جدید طراحی و باز یا بسته کردن بخشی از فضا، ظاهر و احساس حمام را کاملا تغییر دهد. با این حال، مهم نیست که حمام شما چقدر بزرگ یا کوچک است، روشویی‌ها معمولا در اندازه‌های استاندارد هستند.
به طور سنتی، اندازه‌های استاندارد روشویی حمام بین ۷۶-۸۱ سانتی متر است. با این حال، همانطور که طرح‌ها و سبک‌های جدید همه گیر شده‌اند، این محدوده گسترده‌تر شده است و اکنون می‌توانید روشویی را به هر ارتفاعی که نیاز دارید بخرید. با این حال، قبل از اینکه یک روشویی سفارشی، سفارش دهید، زمانی را به بررسی اینکه واقعا چقدر باید بالا باشد، اختصاص دهید.

اندازه‌های استاندارد روشویی حمام

قبل از خرید و نصب روشویی جدید، میزان فضایی که باید با آن کار کنید و بزرگی روشویی را در نظر بگیرید. تنها راه برای اطمینان از تناسب حمام، اندازه‌گیری ارتفاع، عرض و عمق روشویی قبل از نصب است.

ارتفاع روشویی حمام

به طور سنتی، تنوع زیادی در ارتفاع روشویی حمام وجود ندارد. در اکثر موارد، روشویی‌ها بین ۷۶ و ۸۱ سانتی‌متر ارتفاع دارند.

این ارتفاع برای افراد با قد متوسط ​​یا خانواده‌هایی که بچه دارند ایده آل است. شما می‌توانید بدون نیاز به خم شدن یا ایستادن روی نوک پا به پیشخوان برسید.

عرض روشویی حمام

هیچ عرض استانداردی برای روشویی حمام وجود ندارد. عرض بستگی به این دارد که چقدر فضا در حمام در دسترس دارید و اینکه سینک یک نفره یا دو نفره می‌خواهید. عرض بیشتر روکش‌ها بین ۶۱ تا ۸۳ سانتی‌متر است، بنابراین تنوع زیادی برای انتخاب خواهید داشت. اگر می‌خواهید روشویی باریک‌تر یا پهن‌تر از آن ابعاد باشد، ممکن است مجبور شوید آنچه را که می‌خواهید سفارش دهید:

روشویی‌های یک لگنه – به طور متوسط ​​روشویی‌های حمام با یک لگن بین ۷۶-۱۲۲ سانتی‌متر عرض دارند. در حالی که آن‌ها به اندازه یک روشویی دو نفره فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند، اگر به فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، می‌تواند دردسرساز باشد. به همین دلیل، روشویی‌های تک لگنه معمولا برای حمام‌های کوچکتر مانند حمام مهمان یا حمام کودکان در نظر گرفته می‌شوند.

روشویی دو لگنه – به طور متوسط، روشویی با لگن دوبل، عرضی بین ۱۵۲.۵ تا ۱۸۳سانتی‌متر دارند. روشویی‌های دو نفره دارای فضای کابینت بسیار بیشتری هستند و آن‌ها را به گزینه‌ای ایده آل برای یک حمام اصلی در یک خانه متعلق به یک زوج تبدیل می‌کند. دو نفر می‌توانند به طور همزمان در روشویی شریک باشند بدون اینکه در مسیر یکدیگر قرار بگیرند. با این حال، اگر می‌خواهید یک لگن دوتایی داشته باشید، به فضای حمام بیشتری نیاز دارید.

سایز روشویی حمام

عمق روشویی حمام

آخرین چیزی که باید اندازه‌گیری کنید عمق یک روشویی جدید بالقوه حمام است. تقریبا همه روشویی‌های حمام دارای فضای کابینتی برای نگهداری لوازم آرایش، محصولات تمیزکننده و حوله‌های اضافی هستند. در حالی که این فضای کابینت اضافه شده یک مزیت تضمین شده است، اگر فضای زیادی ندارید، باید روشویی کم عمق‌تری متناسب با فضای خود پیدا کنید.

بیشتر روشویی‌های مدرن با کابینت‌های متصل عمقی در حدود ۴۳ تا ۶۱ سانتی‌متر دارند. اگر فضای بیشتر پیشخوان یا فضای ذخیره‌سازی بیشتری می‌خواهید، می‌توانید روشویی عمیق‌تری سفارش دهید.

چرا روشویی‌های حمام به طور سنتی بسیار کم ارتفاع هستند؟

اگر قد شما بلندتر از حد متوسط ​​است، احتمالا فکر کرده‌اید که چرا روشویی‌های حمام اینقدر کم ارتفاع هستند. در حالی که خم شدن فقط برای شستن دست‌ها قطعا خسته‌کننده است، به خاطر داشته باشید که ممکن است همه به اندازه شما بلند قد نباشند. همه چیز به این بستگی دارد که قد شما با میانگین قد افراد در ۱۰۰ سال پیش مقایسه می‌شود.

در قرن گذشته، انسان‌ها به تغذیه و مراقبت‌های بهداشتی بهتری دسترسی پیدا کرده‌اند که به بدن ما اجازه می‌دهد سریع‌تر و بلندتر از قبل رشد کند. به طور متوسط، مردان در حال حاضر ۷.۵ سانتی‌متر از ۱۰۰ سال پیش بلندتر هستند، در حالی که زنان در همان مدت زمان ۹ سانتی‌متر رشد کرده‌اند.

انسان‌ها قد بلندتر شده‌اند، اما طراحی داخلی به همان سرعت اضافه نشده است. امروزه، بسیاری از روشویی‌های حمام ممکن است خیلی کم ارتفاع به نظر برسند، زیرا آن‌ها برای قد پدربزرگ و مادربزرگ و پدربزرگ و مادربزرگ ما طراحی شده‌اند. کودکان و افراد مسن احتمالا استدلال می‌کنند که روشویی‌ها دارای ارتفاع عالی هستند. با این حال، اگر می‌خواهید روشویی حمام بلندتری داشته باشید، توصیه می‌کنیم روی روشویی راحتی سرمایه‌گذاری کنید.

روشویی‌های راحتی کمی بلندتر هستند و به طور متوسط ​​حدود ۹۱.۵ سانتی‌متر قد دارند، در مقایسه با ارتفاع استاندارد روشویی حمام کوتاه ۷۶ سانتی‌متر.

سایز روشویی حمام

روشویی حمام برای افراد قد بلند

اگر قد شما بالاتر از حد متوسط ​​است، ارتفاع روشویی استاندارد حمام ممکن است برای راحتی شما کمی کوتاه باشد. اگر قد شما بالاتر از 183 سانتی‌متر است، روشویی حمام 76 سانتی‌متری احتمالا زیر خط کمر شما قرار می‌گیرد و شما را مجبور می‌کند برای استفاده از آن خم شوید. در عوض، ممکن است بخواهید یک روشویی حمام بلندتر پیدا کنید.

روشویی‌های بدون پایه معمولا در حدود ۸۱ سانتی‌متر بالاتر از سطح زمین نصب می‌شوند. آن‌ها یک روند مدرن هستند که به دلیل زیبایی‌شناسی انعطاف‌پذیر و در عین حال شیک خود شناخته شده‌اند. همانطور که از نام آن‌ها پیداست، روشویی‌های بدون پایه روی دیوار نصب می‌شوند و ظاهری را ایجاد می‌کنند که در هوا شناور هستند. بسته به نیاز فضایی خود می‌توانید انواع با کابینت یا بدون کابینت و همچنین سبک‌های سنگی، چینی، چوبی و کامپوزیت را پیدا کنید.

اگر ظاهر روستایی یک حمام خانه مزرعه را ترجیح می‌دهید، توصیه می‌کنیم یک روشویی با قفسه‌های باز نصب کنید. به جای بستن فضا با کشوهای کابینت، می‌توانید با اضافه کردن قفسه‌های باز برای حوله‌ها، لوازم بهداشتی و سایر لوازم ضروری حمام، این توهم را ایجاد کنید که حمام شما فضای بیشتری دارد. (اما اگر کشوهای روشویی دارید، حتما استراتژی مطمئن ما را در مورد نحوه مرتب نگه داشتن کشوهای حمام بخوانید.)

قفسه‌بندی باز مخصوصا در حمام‌های کوچکتر که فضا محدود است مفید است.

چگونه به روشویی حمام موجود ارتفاع اضافه کنیم؟

اگر هنوز آماده نیستید که روی یک روشویی کاملا جدید سرمایه‌گذاری کنید، اما از خم شدن برای شستن دست‌های خود خسته شده‌اید، احتمالا از بالا بردن چند سانتی‌متر روشویی موجود خود سود خواهید برد.

روشویی حمام چه اندازه‌ای خواهید گرفت؟

روشویی جدید می‌تواند حمام شما را زنده کند و زیبایی کاملا جدیدی ایجاد کند. قبل از خرید روشویی جدید، در نظر بگیرید که مبلمان چقدر باید بزرگ باشد و آیا می‌خواهید کانتری بلندتر از استاندارد داشته باشید. سنگ روشویی استاندارد حدود ۷۶ تا ۸۱ سانتی‌متر ارتفاع دارند، اما می‌توانید مدل‌های راحتی بلندتر را پیدا کنید یا یک روشویی سفارشی مطابق با مشخصات خود سفارش دهید. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری در مورد نحوه قرار دادن روشویی حمام با اندازه مناسب برای فضای خود و همچنین نحوه تراز کردن آینه روشویی و چراغ‌ها داشته باشید، راهنمای کامل اندازه روشویی حمام را بخوانید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *