انواع کاشی‌های طرح سنگ

صاحبان خانه اغلب انواع کاشی‌های طرح سنگ را برای دوام ارگانیک و زیبایی کاملا طبیعی خود از مراکز فروش کاشی و سرامیک انتخاب می‌کنند. کاشی‌های سنگی نیز بیشتر از کاشی‌های پرسلان یا سرامیکی ارزش فروش مجدد خانه شما را افزایش می‌دهند. کاشی‌های سنگی را می‌توان از کوارتز، سنگ آهک، تراورتن، سنگ مرمر، ماسه سنگ، گرانیت و تخته سنگ درست کرد.

در حالی که کاشی‌های کاملا طبیعی روستایی‌ترین ظاهر به نظر می‌رسند، به تدریج ظاهری مدرن‌تر به‌ دست می‌آورید زیرا روکش صیقلی‌تر می‌شود. همچنین، درخشندگی یا توانایی کاشی در بازتاب نور افزایش می‌یابد. کاشی‌های سنگی کاملا طبیعی متخلخل هستند. با این حال، هر چه فرآیند تکمیل شدیدتر باشد، کاشی‌ها کمتر متخلخل می‌شوند. تمام کاشی‌های سنگی برای جلوگیری از رطوبت و جلوگیری از کپک زدن حمام، هنوز نیاز به آب‌بندی دارند.

کاشی حمام

انواع کاشی‌های طرح سنگ

انواع کاشی‌های طرح سنگ عبارتند از:

  1. کاشی‌های سنگ تمام شده طبیعی
  2. کاشی‌های سنگی ریخته شده
  3. کاشی‌های سنگی تراشیده شده
  4. کاشی‌های سنگی تیز شده
  5. کاشی‌های سنگی ساتن
  6. کاشی‌های طرح سنگی پولیش خورده

در ادامه هر یک از موراد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کاشی‌های سنگ تمام شده طبیعی

اصول انتخاب کاشی قواعد خاصی دارد، کاشی‌های سنگی تمام شده طبیعی دقیقا همان چیزی است که به نظر می‌رسد یک سنگ خام و بدون تقلب.
کاشی‌های سنگ طبیعی به سادگی با برش سنگ به شکل کاشی ساخته می‌شوند. آن‌ها به هیچ وجه جلا، پردازش یا یکنواخت نشده‌اند، بنابراین می‌توانید شخصیت واقعی هر سنگ منحصر به فرد را ببینید.

از آنجا که آن‌ها پردازش نشده‌اند، این کاشی‌ها متخلخل و مستعد آسیب آب و کپک هستند. بنابراین، برای بکر نگه داشتن سنگ طبیعی خود، باید از یک درزگیر کاشی استفاده کنید، که فرآیندی ساده است.

2. کاشی‌های سنگی ریخته شده

کاشی‌های سنگی غلتکی بافت را به سطح بعدی می‌برد. برای ایجاد بافت بیشتر، تولیدکنندگان کاشی‌های سنگی را در یک درام بزرگ پر از سنگدانه‌های سست قرار می‌دهند. همانطور که درام‌ها به دور خود می‌چرخند و می‌چرخند، زباله‌ها قسمت‌های نرم‌تر کاشی را از بین می‌برند و سطحی ناهموار منحصر به فرد با لبه‌های گرد را از بین می‌برند.
کاشی‌های سنگی غلتکی بافت بیشتری نسبت به سایر روکش‌ها دارند. آن‌ها می‌توانند یک حس خاکی و کاملا طبیعی به دوش گرفتن بدهند. توجه داشته باشید که گاهی اوقات لبه‌های نزدیک دوغاب از بین می‌روند و به هر کاشی یک شخصیت کاملا منحصر به فرد می‌بخشند.

کاشی حمام

3. کاشی‌های سنگی تراشیده شده

مسواک زدن کاشی‌های سنگی اثر معکوس جلا دارد. به جای صاف کردن بافت، مسواک زدن شامل قرار دادن سنگ زیر یک شانه فولادی است. کاشی‌های سنگی تراش خورده بافت بیشتری نسبت به کاشی‌های صیقلی دارند و چسبندگی بیشتری به زیر پا می‌دهند.
با این حال، کاشی‌های سنگی براق شده بیشتر از کاشی‌های سنگی صیقلی، آب را در خود نگه می‌دارند، که به طور بالقوه منجر به کپک زدن می‌شود. ظاهر کلی بیشتر روستایی است تا امروزی.

4. کاشی‌های سنگی تیز شده

بر خلاف سنگ طبیعی، روکش کاشی تراشیده شده بافت یکنواختی را در سراسر سطوح کاشی ایجاد می‌کند. سنگ زنی شامل خرد کردن سنگ‌ها برای از بین بردن برجستگی‌ها و برجستگی‌ها برای ایجاد ظاهری مات و بافت صاف است.

کاشی‌های سنگی به دلیل انعکاس کم و زیبایی شیک و مدرن اغلب در دوش‌ها استفاده می‌شوند. اگرچه کاشی‌های سنگی با روکش تراش بسیار آسان تمیز می‌شوند، اما نمی‌توانید از صابون معمولی روی آن‌ها استفاده کنید. کاشی‌های تراش خورده نیز ضد‌ خش هستند.

کاشی حمام

5. کاشی‌های سنگی ساتن

کاشی‌های ساتن از سنگ‌های بادوام مانند تخته سنگ ریخته می‌شوند و سپس از یک سری چرخ‌های پرداخت عبور می‌کنند. با این حال، بر خلاف کاشی‌های سنگی صیقلی، کاشی‌های ساتن همان فرآیند پرداخت شدید را طی نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها فقط از چند چرخ عبور می‌کنند. این یک بافت صاف و نرم ایجاد می‌کند که در لمس با درخشندگی سبک، مجلل است.

کاشی‌های سنگی ساتن اغلب برای کف‌پوش استفاده می‌شوند، جایی که می‌توانید حس نرم و مخملی سنگ صیقلی را درک کنید. این کاشی‌ها همچنین به دلیل مقاوم بودن طبیعی در برابر کپک ارزشمند هستند زیرا فرآیند پولیش منافذی را که می‌توانند رطوبت را حفظ کنند، از بین می‌برد.

6. کاشی‌های طرح سنگی پولیش خورده

کاشی‌های سنگی صیقلی ابتدا از یک سنگ بادوام مانند گرانیت یا مرمر ریخته می‌شوند و سپس از یک سری چرخ عبور می‌کنند تا سنگ را صاف و صیقل دهند. همانطور که سنگ از چرخ‌های پولیش عبور می‌کند، با آب پاشیده می‌شود و چرخ‌های پولیش به تدریج دانه‌بندی می‌شوند. زمانی که سنگ تمام می‌شود، فوق‌العاده صاف و براق می‌شود و در این مرحله، سنگ در برابر لکه و کپک مقاوم شده است.

شما اغلب کاشی‌های سنگی صیقلی را می‌بینید که مرمر هستند. به لطف سختی باورنکردنی، سنگ مرمر می‌تواند در برابر فرآیند صیقل دادن شدید و بدون شکستگی مقاومت کند. پرداخت همچنین به نمایان شدن بافت چرخشی طبیعی مرمر کمک می‌کند. کاشی‌های سنگی صیقلی اغلب برای روشویی‌ها و پاشش‌های پشتی استفاده می‌شوند، جایی که می‌توانید از درخشش ظریف سنگ قدردانی کنید.

کاشی حمام

کاشی و دوغاب حمام خود را آب‌بندی کنید

مهم‌ترین نکات دوغاب بین کاشی را به درستی رعایت کنید، بسته به نوع پرداختی که انتخاب می‌کنید، ممکن است نیاز به آب‌بندی کاشی خود داشته باشید یا خیر. اما شما به احتمال زیاد نیاز به آب‌بندی دوغاب بین کاشی‌ها دارید. فرآیند آب‌بندی آسان است و مشکل بزرگی نیست، بنابراین اجازه ندهید که شما را از انتخاب کاشی مورد علاقه خود منصرف کند.

کاشی‌های حمام بسیار پیچیده‌تر از آن چیزی هستند که ممکن است تصور کنید. قبل از پرداختن به پایان، در نظر بگیرید که آیا کاشی‌های سنگی می‌خواهید یا سرامیکی و سپس مزایا و معایب پرداخت‌های موجود را بررسی کنید. برخی از پرداخت‌ها بافت بیشتری را ایجاد می‌کنند، در حالی که برخی دیگر درخشش بیشتری ایجاد می‌کنند. تصمیم نهایی شما بر زیبایی کلی حمام شما تأثیر می‌گذارد.

 انتخاب کاشی حمام نکات زیادی دارد، به یاد داشته باشید، طراحی حمام شما می‌تواند شامل ترکیبی از کاشی و مواد دیگر برای ایجاد ظاهری بافت باشد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *