اندازه روشویی حمام

پس از بررسی موارد مختلف اکنون نوبت به بررسی اندازه‌ی روشویی و سنگ رویه‌ی آن یا همان لگن روشویی و همچنین تناسب این دو با شیر روشویی می‌رسد. آخرین چیزی که هنگام اندازه‌گیری حمام خود برای روشویی جدید باید در نظر بگیرید سنگ روشویی و شیر آب است. اکثر روشویی‌های حمام دارای یک سنگ از پیش نصب شده هستند اما معمولا باید شیرها را جداگانه خریداری کنید.

اگرچه روشویی‌ها مطابق با اندازه‌های استاندارد صنعت ساخته می‌شوند، سنگ روشویی طبق استاندارد ساخته نمی‌شوند. برخی از سنگ روشویی‌ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که بتوانید دست‌های خود را با آن بشویید، در حالی که برخی دیگر به اندازه‌ای بزرگ هستند که می‌توانید موهای خود را بشویید یا حتی یک پیراهن که برای تعیین اندازه روشویی حتما به این موارد توجه داشته باشید.

اندازه سنگ روشویی‌های حمام دایره‌ای معمولا بین ۴۰.۶-۵۰.۸ سانتی‌متر است، در حالی که سنگ روشویی‌های مستطیلی معمولا بین ۴۸.۵-۶۱.۲ سانتی‌متر اندازه می‌گیرند. همچنین عمق سنگ روشویی‌ها معمولا بین ۵-۸ اینچ (۱۲.۷-۲۰.۴ سانتی‌متر است.روشویی‌هایی که شامل سنگ می‌شوند، می‌توانند با سنگ‌های زیر کابینتی نیز عرضه شوند که از مراکز فروش کاشی و سرامیک می‌توانید این سنگ‌های زیر کابینتی را تهیه کنید.
سنگ روشویی‌های زیر کابینتی از پایین به روشویی متصل می‌شوند. سنگ‌های روکابینتی دارای لبه کمی هستند که روی میز قرار می‌گیرد. هر دو پیکربندی باید دارای سوراخ‌های از پیش سوراخ شده برای یک شیر آب باشند.

سایز روشویی حمام

تراز کردن آینه و شیر آب

هنگامی که به دنبال شیر آب هستید، به خاطر داشته باشید که آینه هرگز نباید زیر بالاترین نقطه خود آویزان شود. اگر آینه زیر بالای شیر آب آویزان باشد، آب می‌تواند پشت آینه پاشیده شود و باعث رشد کپک در شکاف‌ها شود. با این حال، نصب کاشی روشویی حمام می‌تواند به جلوگیری از این امر کمک کند و مانع از رشد باکتری‌ها و کپک‌ها بشود. البته نحوه صحیح نصب کاشی‌ها نیز در این مورد بسیار موثر است چرا که با اجرای نادرست کاشی‌ها نیز نتیجه بر عکسی حاصل خواهد شد.

چگونه از روشویی خود در برابر آسیب آب محافظت کنید؟ به طور کلی، مگر اینکه روشویی پایه‌دار داشته باشید، باید یک پشتی برای محافظت از دیوار پشت روشویی خود نصب کنید. قسمت بالای پشت روشویی را کمی بالاتر از دهانه شیر خود قرار دهید تا قطرات آب سرگردان را بگیرید.

بیشتر پشتی‌های استاندارد به اندازه ۲۰ سانتی‌متر طراحی شده‌اند که فضای زیادی بین کانتر شما و دهانه شیر باقی می‌گذارد. این حالت دیگر نیازی به نگرانی در مورد آینه، دیوار پشتی و بقیه وسایل خود را از بین می‌برد.

اگر چه یک بک اسپلش به محافظت از دیوارها، آینه و روشویی شما در برابر پاشش فوری آب کمک می‌کند، اما باید اقدامات احتیاطی بیشتری را برای محافظت از روشویی خود در برابر آسیب آب انجام دهید. آسیب آب اولین دلیل رشد کپک در حمام است که باعث آسیب‌های نامحسوس به خانه و سلامت شما می‌شود.

با نصب صحیح روشویی خود با درزگیری از این مسائل جلوگیری کنید. درزگیری کمک می‌کند تا پشت و سنگ روشویی شما را در جای خود آب بند شده ببندید و از چکیدن آب از میان شکاف‌ها جلوگیری می‌کند. برای درزبندی صحیح روشویی خود:

سایز روشویی حمام

یک درزگیر بر پایه سیلیکون پیدا کنید که با رنگ روشویی یا کاشی پشتی شما مطابقت داشته باشد. سفید ممکن است انتخاب هوشمندانه‌ای به نظر برسد اما می‌تواند تضاد شدید ایجاد کند. من در عوض درزبندی شفاف را توصیه می‌کنم.

از یک تفنگ درزبندی استفاده کنید تا خطوط کاملا مستقیمی از درزگیری را در پشت سر و بین لبه‌های روشویی و شیرهای آب قرار دهید. قبل از قرار دادن درز در معرض آب، بگذارید کاملا خشک شود و سپس اقدام به استفاده از روشویی نمایید. برای دستیابی به ظاهری حرفه ای، هرگونه ریزش مواد درزبندی را قبل از خشک شدن پاک کنید.

توصیه می‌کنیم لبه‌های شیر و دستگیره‌های خود را برای محکم کردن آن‌ها و جلوگیری از مشکلات زهکشی، درزگیری کنید. برای اطلاعات بیشتر، مقاله ما با عنوان آیا باید حول و حوش روشویی حمام درزبندی کنید، را بخوانید.

در انتهای این مقاله جهت جمع‌بندی و مرور کلی موارد عنوان شده به صورت تیتر‌وار موارد ذکر شده را بیان می‌کنیم:

قبل از خرید هر نوع روشویی، حتما موارد زیر را در نظر بگیرید:

اندازه حمام شما – چقدر فضای لازم برای کار دارید؟ و چقدر می‌خواهید فضا برای روشویی خود اختصاص دهید؟

اندازه روشویی – روشویی چگونه در حمام شما قرار می‌گیرد؟ ارتفاع، عرض و عمق را در نظر بگیرید.

اندازه آینه بالای روشویی – آیا فضای کافی برای نصب آینه و چراغ‌های دلخواه خود در بالای روشویی خود خواهید داشت؟

شیر آب و روشویی – آیا باید یک شیر آب جداگانه بخرید و اگر چنین است، به چه اندازه‌ای از شیر آب نیاز دارید؟

آب‌بندی روشویی خود – فراموش نکنید که روشویی، شیر آب و آب‌پاش خود را با درزگیر ببندید تا در آینده از آسیب آب در امان بمانند. این مورد بسیار بسیار در دوام و عمر روشویی شما موثر می‌باشد.

سرمایه‌گذاری روی یک روشویی حمام جدید ممکن است راهی ساده برای شاداب کردن طراحی داخلی شما به نظر برسد، اما چیزهای بیشتری از آنچه به نظر می‌رسد وجود دارد. با در نظر گرفتن این دستورالعمل‌های اندازه، روشویی حمام شما می‌تواند دکوراسیون حمام شما را تا حد زیادی بهبود بخشد. مقاله ما با عنوان ۸ نکته برای انتخاب روشویی حمام عالی را بخوانید تا همه منابع مفید ما را در مورد این موضوع به دست آورید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *