انتخاب اندازه و نوع کاشی کف اتاق نشیمن

برای انتخاب اندازه و نوع کاشی کف اتاق نشیمن از مراکز فروش کاشی و سرامیک اصول و قواعدی وجود دارد که بر اساس آنها می‌توانید بهترین انتخاب را برای کاشی کف سالن و اتاق‌های خود داشته باشید. در اینجا ما اصول اولیه برای انتخاب بهترین و مناسب‌ترین کاشی را برای شما بیان می‌کنیم.

انتخاب اندازه و نوع کاشی کف اتاق نشیمن

برای انتخاب اندازه و نوع کاشی کف اتاق نشیمن بهتر است اصول و قواعد زیر را رعایت کنید، این اصول عبارت است از:

  1. توجه به مساحت اتاق
  2. در نظر گرفتن طول و عرض اتاق نشیمن
  3. هزینه کاشی و سرامیک
  4. انتخاب کاشی‌های پولیش برای کف اتاق نشیمن
  5. انتخاب کاشی‌های سنتی برای کف اتاق نشیمن
  6. استفاده از کاشی‌های سنگی میکرو کریستالی برای دکوراسیون

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. توجه به مساحت اتاق

برای اتاق‌های کوچک، بهتر است اندازه و ضخامت کاشی کف را با مشخصات کوچک انتخاب کنید. به عنوان مثال، برای اتاق‌های نشیمن زیر ۳۰ متر مربع، می‌توانید از کاشی‌های کف ۶۰۰ * ۶۰۰ استفاده کنید. برای اتاق نشیمن با ۳۰-۴۰ متر مربع، می‌توانید کاشی‌های کف ۶۰۰ * ۶۰۰ یا ۸۰۰ * ۸۰۰ را انتخاب کنید. برای فضای اتاق نشیمن بیش از ۴۰ متر مربع می‌توان کاشی کف ۸۰۰*۸۰۰ در نظر گرفت.

سایز کاشی

2. در نظر گرفتن طول و عرض اتاق نشیمن

از منظر افکت تزیین، هرچه درزهای آجری کمتر باشد، بهتر است، یعنی کاشی‌ها تا حد امکان برش داده نمی‌شوند و ضایعات تا حد امکان کمتر می‌شود، به این معنی که هر چه اندازه کاشی‌ها بزرگتر باشد. کاشی‌ها باعث ضایعات بیشتری می‌شوند.

3. هزینه کاشی و سرامیک

برای یک برند و همان سری از محصولات کاشی کف، هرچه اندازه کاشی بزرگتر باشد، قیمت بالاتری خواهد داشت. هنگام در نظر گرفتن عوامل فوق، از پیگیری کورکورانه محصولات در مقیاس بزرگ با قیمت‌های بالا خودداری کنید. باید برای خرید کاشی مرجان و سایر برندهای معتبر بودجه خود را در نظر بگیرید. یک راه خوب این است که پول خود را برای جایی که لازم است خرج کنید. اندازه‌های محبوب کاشی‌های کف اتاق نشیمن چیست؟

  • کاشی‌های پولیش
  • کاشی‌های ضد لغزش

کاشی‌های پولیش

۴۰۰ * ۴۰۰ میلی‌متر، ۵۰۰ * ۵۰۰ میلی‌متر، ۶۰۰ * ۶۰۰ میلی‌متر، ۸۰۰ * ۸۰۰ میلی‌متر، ۹۰۰ * ۹۰۰ میلی‌متر؛ آجر مات: ۳۰۰ * ۳۰۰ میلی‌متر، ۳۰۰ * ۶۰۰ میلی متر، ۵۰۰ * ۵۰۰ میلی‌متر، ۶۰۰ * ۶۰۰ میلی‌متر، ۸۰۰ * ۸۰۰ میلی‌متر؛

کاشی‌های ضد لغزش

۱۵۰ * ۱۵۰ میلی‌متر، ۲۰۰ * ۲۰۰ میلی‌متر، ۳۰۰ * ۳۰۰ میلی‌متر، ۳۳۰ * ۳۳۰ میلی‌متر؛ موزاییک: ۲۰ * ۲۰ میلی‌متر، ۲۵ * ۲۵ میلی متر، ۳۰ * ۳۰ میلی‌متر

ابعاد کاشی

4. انتخاب کاشی‌های پولیش برای کف اتاق نشیمن

از آنجایی که این نوع مواد بسیار سخت و مقاوم در برابر سایش است و همچنین مقرون به صرفه است، به انتخاب اول اکثر مردم تبدیل شده است. در واقع این نوع کاشی در دسته کاشی‌های تمام بدنه قرار می‌گیرد اما سطح آن بسیار صاف‌تر است که آن را برای اکثر فضاهای داخلی به‌ جز سرویس بهداشتی و آشپزخانه به‌ ویژه در اتاق نشیمن بسیار مناسب می‌کند. علاوه بر این، بر اساس کاربرد فناوری نفوذ، کاشی‌های صیقلی می‌توانند انواع جلوه‌های سنگی و چوبی را ایجاد کنند.
اگر بودجه کافی دارید، می‌توانید کاشی‌های پولیش را در نظر بگیرید که دارای مقاومت سایشی، فشار و مقاومت اسیدی و قلیایی بسیار قوی هستند و پس از مدل‌سازی و پرداخت لعاب براق دارای سطح کریستالی شفاف هستند، شبیه عقیق کریستالی هستند و حس ابعاد بسیار بزرگ و قوی القا می‌کنند.

5. انتخاب کاشی‌های سنتی برای کف اتاق نشیمن

این نوع کاشی برای کودکان و سالمندان در خانه بسیار مناسب است. خاصیت ضد آب و ضد لغزش قوی دارد. در واقع این نوع کاشی از کاشی‌های لعابدار رنگی به وجود آمده است. و در مقایسه با کاشی‌های لعابدار معمولی، داری رنگ غنی‌تری است. الزامات فنی این نوع کاشی‌ها نیز نسبتاً بالاتر است. پس از پرس شدن توسط هزاران تن پرس هیدرولیک، در دمای بالای ۱۰۰۰ درجه پخته می‌شود تا استحکام و مقاومت در برابر سایش آن بسیار بالا باشد.

6. استفاده از کاشی‌های سنگی میکرو کریستالی برای دکوراسیون

قیمت این نوع کاشی در مراکز فروش کاشی و سرامیک نسبتاً بالا است، بنابراین برای برخی از پروژه‌های لوکس مناسب‌تر است. این یک ماده جدید دکوراسیون ساختمانی پیشرفته است که عمدتاً از سرامیک استفاده می‌کند و شیشه-سرامیک را بر روی یک بستر سرامیکی تحت مهارت‌های خاص پردازش می‌کند. عملکرد عالی‌تری دارند و در بازار دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن با کیفیت بالا مناسب بوده و در بازار توسعه یافته بین المللی بسیار محبوب است.

مهم‌ترین نکات انتخاب کاشی کف

نکات انتخاب کاشی به شما کمک می‌کند تا بهترین متریال، رنگ، اندازه و ترکیب نهایی کاشی را انتخاب کنید تا خانه شما کاملاً شیک به نظر برسد.
آیا به بازسازی کف خانه خود فکر می‌کنید؟
آیا فضای داخلی خود را بازسازی می‌کنید؟ ما متوجه شدیم، گزینه‌های زیادی برای کاشی‌های کف وجود دارد و انتخاب می‌تواند دشوار باشد. در اینجا پنج نکته وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا انتخاب خود را محدود کنید.

کاشی‌های سرامیکی بادوام و مقرون به صرفه هستند اما مستعد خراش و ترک خوردن هستند. به شدت توصیه می‌شود که به سراغ کاشی‌های سرامیکی گروه ۴ یا گروه ۵ بروید که برای مناطقی که ترافیک سبک و متوسط ​​دارند مناسب هستند. کاشی‌های پرسلان نه تنها متراکم‌تر و قوی‌تر از سرامیک هستند، بلکه در برابر خراش و لکه نیز مقاوم هستند. برای پرداخت یکپارچه، کاشی‌های سرامیکی اصلاح شده یا بدون درز را انتخاب کنید و از تزریق اپوکسی برای ایجاد ظاهری زیبا استفاده کنید.
همچنین مواد طبیعی مانند ماسه سنگ، سنگ آهک، مرمر یا تراورتن به صورت کاشی در دسترس هستند. برای داشتن ظاهری جسورانه، کاشی‌های سیمانی را انتخاب کنید که در الگوهای سنتی موجود هستند. از آنجایی که این‌ها ماهیت متخلخل دارند، باید به طور دوره‌ای آب‌بندی شوند.

کاشی‌های براق دارای درخشش آینه مانندی هستند که نور زیادی را منعکس می‌کند، به روشنایی می‌افزاید و به خانه جلوه‌ای جادار می‌بخشد. براق‌ها را نباید در مکان‌هایی مانند آشپزخانه یا حمام استفاده کرد زیرا در هنگام خیس شدن لیز می‌شوند.
روکش‌های مات ضد لغزش، غیر انعکاسی هستند و به راحتی لکه یا کثیفی را نشان نمی‌دهند. همچنین کاشی‌های مقاوم در برابر لغزش خطر افتادن در مناطق پر رطوبت مانند: آشپزخانه و حمام را کاهش می‌دهد. برای حداکثر ایمنی، کاشی‌هایی با مقدار COF (ضریب اصطکاک) بیش از ۰.۶ انتخاب کنید.
همچنین می‌توانید با روکش نیمه مات یا لاپاتو استفاده کنید. این کاشی‌ها درخشندگی بالاتری نسبت به کاشی‌های مات دارند و طبیعتاً لغزنده نیستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *