گرمایش از کف حمام

گرمایش از کف حمام در یک روز سرد بسیار لازم و ضروری است! گرمایش از کف حمام هم از نظر راحتی و هم از نظر هزینه ارزشش را دارد. در حالی که هزینه‌های اولیه گرمایش از کف بسته به سیستمی که انتخاب می‌کنید ممکن است گران باشد اما هزینه‌ها در دراز مدت مقرون به صرفه هستند.

اگرچه اکثر خانه‌های مدرن دارای سیستم تهویه مطبوع هستند، تعداد کمی از آن‌ها دارای گرمایش از کف یا تابشی هستند. این مورد ممکن است به دلیل این تصور غلط باشد که گرمایش از کف تابشی، به ویژه در حمام، هدر دادن پولی است که به سختی به دست آورده‌اید. اما این بسیار دور از واقعیت است.

در حالی که برخی ممکن است فکر کنند که گرمایش از کف تابشی کمی تجملات فراتر از بودجه آن‌ها است، حقیقت این است که با نصب گرمایش از کف تابشی در خانه خود، می‌توانید سایر روش‌های گرمایش با هوای اجباری خانه را در ماه‌های سرد زمستان حذف کنید.

تهویه مطبوع، بخاری برقی یا گازی، کوره یا هر روش گرمایش هوای اجباری که معمولا برای گرم کردن خانه خود در داخل خانه در طول زمستان استفاده می‌کنید، در صورت نصب گرمایش از کف تابشی ممکن است منسوخ شود. دیگر بخاری‌های حجیم فضای ذخیره‌سازی را در ماه‌های تابستان اشغال نمی‌کنند و دیگر خطر آتش‌سوزی در ماه‌های زمستان وجود ندارد. این موارد بسیار خوب به نظر می‌رسد، درست است؟

گرمایش از کف

گرمایش از کف مصرف انرژی بیشتری دارد، مزایای گرمایش از کف حمام فوق‌العاده است مثلا گرمایش از کف نسبت به روش‌های سنتی گرمایش با هوای اجباری (همرفت) از نظر انرژی کارآمدتر هستند. در واقع، بسیاری از صاحبان خانه‌ها هنگام تغییر به سیستم تابشی، ۲۵ درصد کاهش در قبض انرژی خود را گزارش می‌دهند.

همانطور که گرما از کف بالا می‌رود، گرما را زودتر از روش هوای اجباری که هوا را به یک جهت هدایت می‌کند و در نهایت اتاق را گرم می‌کند، احساس می‌کنید. اگرچه ممکن است مدتی طول بکشد تا کل یک اتاق گرم شود، اما سیستم‌های کف تابشی در دمای پایین‌تری کار می‌کنند و انرژی کمتری مصرف می‌کنند.

گرمای تابشی اتاق شما را برای مدت طولانی‌تری گرم نگه می‌دارد. در روش‌های سنتی مدتی طول می‌کشد تا گرم شوند و به نوبه خود اتاق را گرم کنند. اما با گرمایش از کف، گرمای تابشی کف را گرم می‌کند و سپس آن را برای مدت طولانی‌تری گرم نگه می‌دارد.

گرمایش از کف اغلب در گرم کردن اتاق بهتر از بخاری‌های سنتی هستند، زیرا گرمای تابشی را ارائه می‌دهند که توسط اجسامی مانند مبلمان، کابینت‌ها و غیره که روی زمین ایستاده‌اند جذب می‌شود. این اجسام گرما را جذب و حفظ می‌کنند و باعث گرم شدن کل هوای اتاق می‌شوند. روش‌های سنتی گرمایش حمام معمولا به بخار تولید شده توسط آب گرم برای گرم کردن اتاق یا نوعی بخاری دیواری با برق یا گاز متکی هستند.
اما هر دوی این روش‌ها تنها برای مدت بسیار کوتاهی اتاق را گرم می‌کنند. از آنجایی که هوای گرم بالا می‌رود، مگر اینکه بخاری دیواری شما نزدیک زمین باشد، پس از خروج از وان گرم روی یک زمین بسیار سرد و مرطوب می‌ایستید!

گرمایش از کف می‌تواند ارزش فروش مجدد را افزایش دهد، کفپوش‌های گرمایشی حمام نه تنها از نظر انرژی کارآمد هستند، بلکه می‌توانند ارزش فروش مجدد خانه شما را نیز افزایش دهند – و البته تا زمانی که برای ترک پناهگاه خود آماده شوید، سرما را از خود دور کنید!
این چیزی است که یک حمام ارزش ارزیابی دارد تا بدانید چرا سرمایه‌گذاری در حمام شما ارزشمند است.

گرمایش از کف

گرمایش از کف حمام چگونه کار می‌کند؟

چند قرن پیش، قبل از آن اختراع شگفت انگیز، الکتریسیته، رومی‌ها از سیستم گرمایش از کف به نام Hypocaust استفاده می‌کردند. این سیستم شامل گرم کردن فضای باز در اتاق زیر (زیر زمین) با استفاده از آتش یا کوره بود. هوای گرم به داخل اتاق بالا می‌رود و فضا را گرم می‌کند.

در حالی که این سیستم در دوران روم به خوبی کار می‌کرد، این روزها، با تکنولوژی مدرن، دیگر لازم نیست برای تامین گرما به آتش یا کوره تکیه کنیم. سیستم‌های گرمایش از کف تابشی پاسخ امروزی به سیستم هیپوکاست باستانی است. این سیستم با تولید گرما از طریق تشعشعات حرارتی کار می‌کند.

از نظر فنی و به طور خلاصه، امواج الکترومغناطیسی تشعشعات حرارتی را از طریق هوا منتقل می‌کنند. هنگامی که امواج الکترومغناطیسی به یک جسم، در این مورد، کف حمام برخورد می‌کند، انرژی وارد جسم می‌شود و گرما آزاد می‌شود و هوا را گرم می‌کند.

گرمایش از کف

گرمایش متعارف در مقابل گرمایش تابشی

در حالی که سیستم گرمایش از کف معمولی توسط یک ترموستات کنترل می‌شود، اتاق‌های بلااستفاده یا خالی را گرم می‌کند و هزینه‌ای برای شما به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر، سیستم گرمایش تابشی به شما امکان می‌دهد فقط اتاق‌هایی را که در آن زندگی می‌کنید گرم کنید و در نتیجه در هزینه شما صرفه جویی می‌کند.
به همین دلیل است که بهترین روش گرمایش برای هر حمام، گرمایش از کف تابشی است. دو سیستم گرمایش تابشی از کف متفاوت برای خانه‌های شخصی وجود دارد: برقی و هیدرونیک.

تشک برقی حرارت تابشی

جریان الکتریکی از یک تشک قرار داده شده در زیر کف می‌گذرد و کف را گرم می‌کند اگرچه در حین نصب مقرون به صرفه است، اما هزینه‌های عملیاتی بسته به هزینه برق در منطقه شما می‌تواند گران شود.
سیستم‌های الکتریکی معمولا برای اتاق‌های کوچکتر مانند حمام به جای اتاق‌های بزرگتر استفاده می‌شوند.

گرمای تابشی هیدرونیک

با گرمای تابشی هیدرونیک، آب از طریق لوله‌های پلاستیکی که در زیر کف و کف نصب شده یا در کاشی‌های کف تعبیه شده‌اند، پمپ می‌شود. این سیستم نیاز به نصب توسط متخصص دارد. هزینه‌های نصب این سیستم ممکن است گران‌تر باشد، اما هزینه‌های عملیاتی گاهی کمتر است.
سیستم‌های هیدرونیک معمولا رایج‌ترین نوع سیستم گرمایش تابشی هستند که برای گرم کردن کل یک خانه استفاده می‌شوند، زیرا مقرون به صرفه‌تر از گرمایش تابشی تشک الکتریکی برای مناطق بزرگ‌تر هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *