نصب گام به گام کاشی کف

با پیروی از این دستورالعمل‌های مفید برای نصب گام به گام کاشی کف بیشترین بهره را از محصولات کاشی خود ببرید.

نصب گام به گام کاشی کف

اطمینان حاصل کنید که سطح شما تمیز، صاف، خشک و عاری از موم، کف صابون و چربی است. تمام دستورالعمل‌ها و اقدامات احتیاطی روی بسته‌بندی چسب یا ملات را به دقت بخوانید و رعایت کنید. برای استفاده در عرض ۳۰ دقیقه کافی است ملات را مخلوط نمایید.
از آنجایی که تنوع شکل‌ها یا اصطلاحا فیس‌ها یکی از ویژگی‌های ذاتی کاشی و سرامیک است، کاشی‌ها را از چندین کارتن مخلوط کنید تا برای جلوه‌ای ترکیبی و زیبا تنظیم گردد که اگر از راهکارهای انتخاب کاشی کف اطلاع داشته باشید، بدون شک بهترین کاشی‌ها را از مراکز فروش کاشی و سرامیک خریداری خواهید کرد.

نصب گام به گام کاشی کف عبارت است از:

  1. آماده‌سازی سطح
  2. طرح‌بندی
  3. استفاده از چسب
  4. برش کاشی
  5. تنظیم کاشی
  6. بندکشی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. آماده‌سازی سطح

کاشی ممکن است بر روی اکثر سطوح ساختاری سالم نصب شود، اگر تمیز، صاف، خشک و عاری از آلودگی‌ها باشند.
هر ناحیه آسیب دیده، شل یا ناهموار باید تعمیر و تراز شود.
هر نوع قالب، تزئینات یا لوازم خانگی و غیره را که می‌تواند در نصب کاشی اختلال ایجاد کند را بردارید.

2. طرح‌بندی

با علامت‌گذاری نقطه مرکزی هر چهار دیوار شروع کنید. خطوط گچی را بین نقاط مرکزی دیوارهای مقابل بچسبانید، که در مرکز اتاق به هم وصل می‌شود. مطمئن شوید که کاملا مربع هستند و در صورت لزوم مجددا تنظیم کنید.
در مرحله بعد، یک ردیف کاشی در امتداد خطوط مرکزی در هر دو جهت بچینید و فضاهایی برای بند بین کاشی باقی بگذارید. در صورت لزوم از صلیب استفاده کنید. اگر این چیدمان برش‌های کوچک‌تر از نصف کاشی را درکناره دیوارها به جا می‌گذارد، خط مرکزی را بر این اساس تنظیم کنید و یک خط جدید مطابق با نصف کاشی مانده به به دیوار و در صورت لزوم در امتداد خط مرکزی دیگر تکرار کنید. اکنون اتاق را به شبکه‌های کوچک‌تر با کشیدن خطوط اضافی موازی با خطوط مرکزی تقسیم کنید.

کاشی مرجان طرح بلاجیو

3. استفاده از چسب

چسب مناسب را برای بستری که استفاده می‌کنید انتخاب کنید. تمام دستورالعمل‌ها را با دقت بخوانید و دنبال کنید.
اقدامات احتیاطی روی بسته چسب یا ملات را رعایت کنید و فقط به اندازه‌ای مخلوط کنید که ظرف ۳۰ دقیقه استفاده شود. با استفاده از نوع ماله توصیه شده روی بسته‌بندی چسب، یک لایه نازک روی سطح بمالید. یک ناحیه شبکه، با استفاده از سمت صاف ماله مطابق دستورالعمل‌ها را پوشش دهید. در مرحله بعد، با نگه داشتن ماله در زاویه ۴۵، از سمت بریدگی ماله برای شانه زدن چسب به سمت‌های دیگر استفاده کنید. سپس چسب اضافی را بردارید و یک بستر صاف و یکنواخت ایجاد نمایید. مساحتی بزرگ‌تر از حدی که در ۱۵ دقیقه بتوانید نصب کنید تنظیم کنید  و بیشتر از چسب استفاده نکنید.

4. برش کاشی

کاشی‌های مورد نظر را با دقت اندازه بگیرید و با مداد یا خودکار علامت‌گذاری کنید. برش‌های مستقیم یا مورب را با یک کاشی بر دستی و برش‌های منحنی را با فرز انجام دهید. لبه‌های برش تیز را می‌توان با سنگ کربوراندوم صاف کرد.

کاشی مرجان طرح بلاجیو

5. تنظیم کاشی

از آنجایی که تنوع شکل‌ها یا اصطلاحا فیس‌ها یکی از ویژگی‌های ذاتی کاشی و سرامیک است، کاشی‌ها را از چندین کارتن مخلوط کنید تا برای جلوه‌ای ترکیبی و زیبا تنظیم گردد. شروع به نصب کاشی‌ها در مرکز اتاق نمایید. از یک شبکه در یک زمان شروع کنید. قبل از رفتن به شبکه بعدی، هر شبکه را تمام کنید با اولین کاشی در گوشه شروع کنید و به سمت بیرون کار کنید. کاشی‌ها را یکی یکی با یک حرکت چرخشی خفیف بچینید. کاشی‌ها را در جای خود نکشید.
صلیب‌های کاشی را همانطور که هر کاشی تنظیم می‌شود قرار دهید یا درزهای مساوی بین کاشی‌ها بگذارید.
کاشی‌های محیطی را در هر شبکه قرار دهید تا فاصله مناسب بین کاشی و دیوار باقی بماند. وقتی شبکه کاملاً نصب شد، با چکش لاستیکی به همه کاشی‌ها ضربه بزنید تا از اتصال خوب و تراز بودن کاشی اطمینان حاصل کنید.
چسب اضافی را با یک چاقوی بتونه از روی درزها و با یک اسفنج مرطوب از روی کاشی جدا کنید. تا زمانی که کاشی‌ها کاملا سفت و محکم نشده‌اند (معمولاً در ۲۴ ساعت) روی کاشی‌ها راه نروید.

6. بندکشی

یکی از مراحل نصب گام به گام کاشی کف بندکشی است. به طور کلی، قبل از بندکشی باید حدود ۲۴ ساعت صبر کنید (برای جزئیات به بسته‌بندی چسب مراجعه کنید).
تمام دستورالعمل‌ها و اقدامات احتیاطی روی بسته دوغاب را با دقت بخوانید و دنبال کنید. فقط کافی است.
در حدود ۳۰ دقیقه از ملات بندکشی آماده شده استفاده کنید. صلیب‌های بین کاشی‌ها را بردارید و دوغاب را روی سطح کاشی پخش کنید. سپس با اسفنج دوغاب اضافی و شناور روی سطح کاشی‌ها را جمع آوری کنید.
۱۵-۲۰ دقیقه صبر کنید تا دوغاب کمی سفت شود، سپس از یک اسفنج مرطوب برای تمیز کردن بقایای دوغاب از سطح استفاده کنید و درزهای دوغاب را صاف کنید. اسفنج را مرتباً بشویید و در صورت نیاز آب را عوض کنید. سپس بگذارید خشک شود تا دوغاب سفت شود، سپس با یک پارچه نرم و در صورت لزوم اسفنج و آب تمیز مجددا سطح را تمیز نمایید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *