مصالح جالب دیوار حمام

کندن دیوارهای کاشی شده قدیمی می‌تواند به احیای فضای داخلی حمام قدیمی شما کمک کند. اما برای جایگزینی کاشی‌های دیوار حمام از چه چیزی می‌توان استفاده کرد؟ ممکن است بتوان از طیف گسترده‌ای از مصالح جالب دیوار حمام استفاده کرد به نحوی که در حمام شگفت زده شوید.

به جای تکیه بر کاشی، دیوارهای حمام خود را با استفاده از چوب، آجر، شیشه، کاغذ دیواری، فولاد ضد زنگ، سنگ یا انواع مواد مختلف دیوار تزئین کنید. با استفاده از مواد دیگر به جز کاشی، می‌توانید مقداری ذوق را به حمام خود برگردانید و یک طراحی داخلی کاملا جدید ایجاد کنید. اگر مطمئن نیستید که از چه موادی برای دیوارهای حمام خود استفاده کنید، به خواندن ادامه متن دهید! ما در مجموعه کلینیک ساختمانی رجبیان برخی از بهترین جایگزین‌های کاشی را شرح داده‌ایم که چگونه می‌توانید از آن‌ها برای شاداب کردن حمام خانگی خود استفاده کنید.

اما به یاد داشته باشید، از آنجایی که حمام یکی از مرطوب‌ترین اتاق‌های خانه شما است، باید آن را با استفاده از یک غشای نازک که در پشت هر ماده‌ای که برای قرار دادن دیوارهای حمام خود انتخاب می‌کنید، ضد آب کنید.

مصالح جالب دیوار حمام

مصالح جالب دیوار حمام عبارت است از:

  1. میکروسمنت
  2. کاغذ دیواری
  3. آجر
  4. چوب‌ پنبه
  5. چوب
  6. پانل‌های دیواری لمینت

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. میکروسمنت

یکی از مصالح جالب دیوار حمام میکروسمنت است. اگر می‌خواهید بدون پرداخت هزینه سنگ واقعی، ظاهر یک سنگ واقعی داشته باشید، توصیه می‌کنیم دیوارهای حمام خود را با میکروسیمان به پایان برسانید. میکروسمنت یک ماده کامپوزیتی بر پایه بتن بسیار انعطاف‌پذیر است که برای تزئین فضاهای داخلی استفاده می‌شود. می‌توان آن را بسیار نازک و تا ضخامت ۳ میلی متر پخش کرد. برای دیوارها، سقف‌ها، کف‌ها و تقریبا هر سطحی که تصور کنید مناسب است.
میکروسمنت به طور طبیعی ضد آب است و می‌تواند بدون آسیب رساندن به ضربه مقاومت کند. می‌توانید میکروسمنت را مستقیما روی کاشی‌های موجود بمالید و نصب آن را نسبت به سایر مواد بسیار آسان‌تر می‌کند. به سادگی مخلوط را روی دیوارهای خود پخش کنید و بگذارید قبل از استفاده از حمام خشک شود.

پوشش دیوار حمام

2. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ممکن است جایگزینی استاندارد برای کاشی‌های دیواری به نظر نرسد اما می‌تواند تفاوت زیادی در حمام شما ایجاد کند. با تغییر کاشی‌های قدیمی خود با کاغذ دیواری، می‌توانید زیبایی‌شناسی باشکوه و ویکتوریایی، شبیه آنچه در یک هتل یا خانه‌ای باکلاس پیدا می‌کنید، ایجاد کنید.
اگر نگران رطوبت حمام هستید، مطمئن باشید که بسیاری از کاغذ دیواری‌ها ضد آب و مقاوم در برابر بخار هستند. فقط مطمئن شوید که قبل از خرید یک محصول تحقیقات خود را انجام دهید تا تضمین کنید که آن حمام ایمن است.

پوشش دیوار حمام

3. آجر

بسیاری از صاحبان خانه از استفاده از آجر در حمام خود اجتناب می‌کنند زیرا بافت طبیعی آن متخلخل است. این منافذ می‌توانند رطوبت را مسدود کنند و منجر به کپک شوند.

با این حال، آجر نباید به مناطق دیگر خانه شما منتقل شود. اگر به اندازه کافی برای بیرون خانه خوب است، به اندازه کافی خوب است که به حمام بروید. اگر همچنان نگران رطوبت هستید، به سادگی آجرهای خود را با رنگ ضد آب بپوشانید و یک پنکه حمام هوشمند با سنسور رطوبت نصب کنید.
در مقایسه با سایر مواد، آجر حسی صنعتی و زمینی ایجاد می‌کند، شبیه آنچه در بسیاری از کارخانه‌هایی که اکنون به آپارتمان تبدیل شده‌اند، پیدا می‌کنید. از آن برای ایجاد کنتراست با دیوارهای دیگر استفاده کنید یا با پوشاندن قسمت پایینی دیوار با آجر، یک شعله پایین ایجاد کنید.

پوشش دیوار حمام

4. چوب‌ پنبه

چوب‌ پنبه یکی از نادیده گرفته‌ترین مصالح جالب دیوار حمام است. اگر چه به‌ تدریج به عنوان یک گزینه کف‌پوش رایج‌تر شده، اما در دیوارهای حمام شما به همان اندازه محکم و مفید است.

این پانل‌های چوب پنبه‌ای ۴*۸ را در بررسی کنید. آن‌ها را می‌توان به تخته پشتی چسباند و سپس رنگ‌آمیزی کرد تا با دکوراسیون شما مطابقت داشته باشد. چوب‌ پنبه از پوست بلوط چوب پنبه‌ای به دست می‌آید که در سرتاسر مدیترانه رشد می‌کند. به طور پایدار بدون آسیب رساندن به درخت برداشته می‌شود و کاملا غیر سمی است. همچنین به طور طبیعی مومی شکل است و آن را مقاوم در برابر آب و یک ناقل ضعیف برای کپک می‌کند.

پانل‌های چوب پنبه‌ای را می‌توان در انواع بافت‌ها، الگوها و سبک‌ها طراحی کرد و زیبایی منحصر به فردی ایجاد کرد، برخلاف آنچه دوستان یا خانواده شما قبلا دیده‌اند. حتما دیوارهای چوب پنبه‌ای را به درستی نصب کنید تا از آسیب آب جلوگیری شود و از استفاده از آن در حمام خودداری کنید. و از یک درزگیر ضد آب استفاده کنید.

پوشش دیوار حمام

5. چوب

چوب همچنین با توجه به اینکه مستعد تورم، تاب خوردگی و کپک و تخم‌ریزی است، انتخاب بدی به نظر می‌رسد، اما به خاطر داشته باشید که تمدن‌های سراسر جهان از آن برای ساخت سونا و اتاق بخار در فصل سرما استفاده کرده‌اند. پاشیدن ساده رنگ روغنی یا یک لایه لاک می‌تواند به ضدآب شدن پانل‌های چوبی قبل از نصب آن‌ها در دوش یا در امتداد دیوارهای حمام کمک کند.

چوب به ایجاد حس گرم و خاکی کمک می‌کند، حمام شما را در فضای منحصر به فردی قرار می‌دهد و حال و هوای متفاوتی را به داخل می‌آورد. همچنین، در نظر بگیرید که یک فضای داخلی چوبی را با چند گیاه مناسب حمام برجسته کنید تا حمام خسته کننده خود را به یک شگفتی معماری تبدیل کنید.

6. پانل‌های دیواری لمینت

به غیر از کاشی‌های سرامیکی و پرسلان مراکز فروش کاشی و سرامیک پانل‌های لمینت متداول‌ترین متریال دیوار حمام هستند. آن‌ها نسبتاً ارزان هستند و می‌توان آن‌ها را روی کاشی‌های موجود نصب کرد و نصب آن‌ها را نسبت به سایر مواد بسیار آسان‌تر می‌کند. آن‌ها به طور طبیعی ضد آب هستند و در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و سبک‌ها وجود دارند.

اگرچه به اندازه چوب عجیب و غریب یا به اندازه کاغذ دیواری باشکوه نیستند، پانل‌های دیواری لمینت فرصت‌های تقریبا بی‌پایانی را با شروع طراحی داخلی جدید حمام خود فراهم می‌کنند.

آن‌ها نیاز به تعمیر و نگهداری کمی هستند و نسبت به بسیاری از مواد دیگر عمر طولانی‌تری دارند. می‌توانید آن‌ها را بدون استفاده از دوغاب یا درزگیر نصب کنید و بازسازی خود را فقط در یک روز به پایان برسانید. تنها نقطه ضعف این متریال این است که آن‌ها اغلب شبیه به کاشی هستند.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *