اندازه کاشی برای حمام بزرگ

اگر خوش شانس هستید که یک حمام بزرگ ۴.۱۸ متر مربع دارید، می‌خواهید طرح‌هایی را از فروشگاه‌های معتبر فروش کاشی و سرامیک انتخاب کنید که عظمت فضا را افزایش دهند، نه کوچک کردن آن. بهتر است قبل از خرید با اصول انتخاب کاشی آشنا باشید، مثلا می‌توانید از کاشی‌های با فرمت بزرگ در کف و دیوارها استفاده کنید. یک کاشی استاندارد بزرگ می‌تواند این کار را انجام دهد، اما کاشی‌های با فرمت بزرگ‌تر لبه مدرنی را ارائه می‌دهند که این کاشی‌های اندازه اصلی این کار را نمی‌کنند.

اگر از کاشی‌های کوچک در کف حمام یک حمام بزرگ استفاده کنید، احتمالا نامرتب و خسته کننده به نظر می‌رسد. در حالی که می‌توانید کاشی‌های با فرمت بزرگ‌تر را روی دیوار بیاورید تا فضای اتاق را بیشتر کنید، گزینه دیگر این است که کاشی‌های کف با فرمت بزرگ‌تر را با کاشی‌های دیوار کوچک‌تر تضاد کنید تا جذابیت بصری ایجاد کنید. با این حال، این ایده خوبی نیست که کاشی‌های دیوار شما بزرگتر از کاشی‌های کف شما باشند. کاشی‌های دیواری بزرگتر باعث می‌شود اتاق شما نامتناسب باشد و جلوه‌ای نامناسب ایجاد کند.

کاشی حمام

کاشی‌های کوچک در ابعاد ۳ سانتی‌متر در ۳ سانتی‌متر برای هر کف دوش، بدون توجه به اندازه دوش شما، بهترین هستند. این کاشی‌های کوچک به نصاب اجازه می‌دهند تا در شیب مناسبی که به کفشور منتهی می‌شود آن‌ها را قرار دهد.

کاشی‌های کوچکتر همچنین به معنای دوغاب بیشتر و پایه بهتر برای چسبندگی است. کاشی‌های بزرگ روی کف دوش می‌توانند با ریختن مقدار آب بسیار لغزنده شوند و راهی برای شیب دادن تدریجی کاشی‌ها به سمت کفشور وجود نخواهد داشت.

از کاشی‌های با فرمت متوسط ​​یا بزرگ روی دیوارهای یک دوش بزرگ استفاده کنید. دوش‌های بزرگتر به طور منطقی می‌توانند کاشی‌های بزرگتر را روی دیوارها قرار دهند. گفته می‌شود، به احتمال زیاد شما کاشی‌هایی با ابعاد بزرگتر از ۱۰ سانتی متر در ۱۰ سانتی متر روی دیوارهای دوش خود می‌خواهید.

کاشی‌های کوچک‌تر روی دیوارهای دوش  با سطح وسیع‌ترشان، می‌توانند جلوه‌ای پراکنده ایجاد کنند. اگر کاشی موزاییکی کوچکی پیدا کرده‌اید که دوست دارید، همچنان می‌توانید آن را در طراحی دوش خود بگنجانید. به عنوان مثال، ممکن است بخواهید آن‌ها را در میان کاشی‌های بزرگتر خود قرار دهید یا احتمالا یک الگوی شیک بین شیرهای آب و سر دوش خود ایجاد کنید.

کاشی با هر اندازه‌ای که انتخاب می‌کنید، به سراغ خط دوغاب نازک‌تری بروید. اگر از کاشی‌هایی با رنگ خنثی استفاده می‌کنید، دوغاب در همان سایه رنگ را امتحان کنید. این باعث می‌شود که دوغاب در پس زمینه به نظر برسد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، نحوه ایجاد خطوط نازک گروت در حمام را بخوانید.

اندازه کاشی برای محیط وان حمام

اندازه کاشی‌های اطراف وان حمام شما بیشتر یک موضوع ترجیحی شخصی است تا یک ضرورت عملی. یک وان حمام طاقچه‌ای به اندازه کاشی حداکثر ۷۵ سانتی متر محدود شده است زیرا این فضاها نمی‌توانند از ۱۵۰ سانتی متر تجاوز کنند. اگر تصمیم به انتخاب کاشی بزرگتر دارید، باید آن‌ها را برش دهید، که نه تنها بیهوده به نظر می‌رسد بلکه احتمالا هزینه اضافی نیز به همراه خواهد داشت.

جدا از محدودیت‌های اندازه وان طاقچه‌ای، کاشی با اندازه مناسب برای محیط اطراف وان حمام، یکی از مواردی است که بیشتر اهداف طراحی شما را تکمیل می‌کند. این درست است چه حمام کوچک یا بزرگ داشته باشید. ممکن است ظاهر شیک و ساده یک کاشی با فرمت بزرگ را دوست داشته باشید یا بیشتر از استعداد هنری کاشی کاری‌های موزاییکی پیچیده الهام بگیرید. ممکن است فکر نکنید که نیازی به کاشی کاری اطراف وان حمام مستقل ندارید، اما اگر وان شما در مقابل دیوار حمام شما قرار گرفته است، باید کاشی یا پوشش ضد آب دیگری را برای محافظت از دیوارهای خود در برابر کپک در نظر بگیرید.

کاشی حمام

استفاده از کاشی‌ها به‌ عنوان پشتی در پشت وان ایستاده می‌تواند یک عنصر دراماتیک و دیواری با ویژگی‌های زیبا ایجاد کند. باز هم، اندازه کاشی که برای استفاده انتخاب می‌کنید به دیدگاه طراحی شما بستگی دارد. دانستن اینکه یک اندازه کاشی خاص در فضای حمام شما چگونه به نظر می‌رسد بسیار مهم است، تا از تغییر هزینه مازاد جلوگیری شود.

کاشی‌های با فرمت بزرگ پاسخی مدرن برای تمام کف‌های حمام هستند، اما از فریب خوردن و بزرگ شدن بیش از حد در فضایی که نمی‌تواند بزرگی کاشی را تحمل کند، خودداری کنید.

اطمینان حاصل کنید که کاشی‌هایی که برای دیوارهای حمام خود انتخاب می‌کنید، کاشی‌های کف شما را تکمیل می‌کنند و به حمام اجازه می‌دهند فضایی هماهنگ باشد. شما نه تنها می‌خواهید مواد کاشی را در نظر بگیرید، بلکه می‌خواهید سطح کاشی را نیز در نظر بگیرید. یک روکش براق نور بیشتری را منعکس می‌کند و می‌تواند به یک حمام کوچک کمک کند بزرگتر به نظر برسد. برای اطلاعات بیشتر، مقاله ۱۳ کاشی کاری را بخوانید تا طراحی حمام شما جذاب شود!

هنگام انتخاب کاشی‌های کف، اهداف عملی دوش را در نظر بگیرید و اگر می‌خواهید فضاها را گسترش دهید، عریض و طویل کنید، تمام ترفندهای طراحی را در نظر داشته باشید. مهمتر از همه، همیشه به هدف کلی طراحی خود توجه داشته باشید و تصمیماتی بگیرید که مطابق با این زیبایی‌شناسی باشد. در بین برندهای مختلف کاشی در بازار برند کاشی مرجان دارای کاشی‌های زیبایی است از نمایندگی فروش کاشی مرجان می‌توانید مدل‌های مختلف کاشی مثل کاشی مرجان طرح اینکانتو آبی پولیش را خریداری کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *