تجهیزات و امکانات حمام

اگرچه تجهیزات و امکانات حمام معیار ارزش آن را تعیین می‌کند، اما مطمئنا تنها عوامل تعیین کننده ارزش آن نیستند. کیفیت امکانات، میزان ذخیره‌سازی و افزودن ویژگی‌های لوکس، همگی ارزش کلی حمام شما را افزایش می‌دهند.

بیایید چند ویژگی اصلی که می‌تواند ارزش حمام شما را افزایش دهد را بررسی کنیم.

تجهیزات و امکانات حمام

تجهیزات و امکانات حمام عبارتند از:

  1. امکانات رفاهی لوکس
  2. اضافه‌شدن فضای ذخیره‌سازی
  3. کاشی‌های کف حمام

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. امکانات رفاهی لوکس

این باید ناگفته نماند اما امکانات رفاهی با کیفیت بالاتر ارزش خانه شما را افزایش می‌دهد. یک وان حمام استاندارد ممکن است خانه شما را جذاب‌تر کند، اما یک وان جکوزی کامل ارزش آن را حتی بیشتر می‌کند. وسایل حمام هوشمند بسیار ارزشمندتر از وسایل معمولی هستند.

حتی کیفیت دوش شما می‌تواند بر ارزش حمام شما تاثیر بگذارد. دوش‌های با قاب شیشه‌ای نسبت به دوش‌های پرده‌ای ساده ارزش بیشتری دارند. اگر می‌خواهید ارزش حمام خود را افزایش دهید، نصب برخی از این ویژگی‌های پیشرفته را در نظر بگیرید.ارزش حمام

2. اضافه‌شدن فضای ذخیره‌سازی

درست مانند هر جای دیگری در خانه، خریداران به دنبال فضای ذخیره‌سازی در حمام هستند. کابینت‌ها، کشوها، کمد دارو یا قفسه بالای سر می‌تواند ارزش کلی خانه شما را با فراهم کردن فضای بیشتری برای نگهداری حوله‌ها، لوازم بهداشتی و لوازم نظافتی برای ساکنان افزایش دهد. نصب کابینت پروژه‌های نسبتا ارزانی برای بهبود خانه هستند، اما می‌توانند خانه شما را جذاب‌تر کنند و همچنین ارزش آن را چند درصد افزایش دهند.

3. کاشی‌های کف حمام

اصول انتخاب کاشی از فروشگاه کاشی و سرامیک نکات مختلفی دارد. تعویض کاشی‌های کف حمام یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای افزایش ارزش حمام خانه شما است. چه کاشی‌های پیچیده را ترجیح دهید و چه کفپوش‌های وینیل خنثی تر، برای حمام خرج خواهید کرد. با توجه به اینکه اکثر حمام‌ها در مقایسه با اتاق‌های دیگر کوچک هستند، احتمالا می‌توانید کل حمام خود را با بودجه‌ای متناسب بازسازی کنید. اگر واقعا می‌خواهید ارزش حمام خود را افزایش دهید، کمی بیشتر هزینه کنید و روی کاشی‌های کف گرم سرمایه‌گذاری کنید. خریداران به حمامی با کف گرم علاقه بیشتری دارند، به خصوص اگر در آب و هوای سردتر زندگی می‌کنید.

پس از ارزیابی خانه خود، گزارش کاملی دریافت خواهید کرد که در آن تعداد اتاق خواب، حمام، و قسمت نشیمن خود را شرح می‌دهد. ممکن است از آنچه می‌بینید تعجب کنید و تصور کنید که ارزیاب تعداد حمام‌ها را اشتباه نوشته است. به عنوان مثال، ممکن است چیزی شبیه ۲.۱ حمام را ببینید. با این حال، اگر حمام‌ها به عنوان نصف، سه چهارم یا پر رتبه‌بندی شوند، چگونه می‌تواند باشد؟
ارزیاب شما اشتباه نکرده است. حمام‌ها ممکن است به صورت نصف، سه چهارم و پر طبقه‌بندی شوند، اما این اعشار در واقع اعشار نیست. در عوض، این یک تقسیم کننده است. اینکه ۲.۱ حمام در ارزیابی مسکن شما به این معنی نیست که ۲ و ۱/۱۰ حمام دارید. در عوض، به این معنی است که شما ۲ حمام کامل (توالت، سینک، و دوش/حمام) و ۱ نیم حمام (توالت و سینک یا فقط یک اتاق دوش) دارید.

ارزش حمام

مثال – ۳.۳ حمام در ارزیابی خانه، دو عدد حمام در ارزیابی خانه نشان می‌دهد که شما چند حمام کامل و نیمه دارید. عدد اول تعداد حمام‌های کامل را نشان می‌دهد در حالی که عدد دوم نشان می‌دهد که شما چند حمام دارید.

بنابراین، خانه‌ای که دارای ۳.۳ حمام ارزیابی شده است، دارای ۳ حمام کامل (با توالت سیفون، سینک و دوش یا وان) و ۳ نیم حمام (با توالت و سینک سیفون یا دوش یا وان).

اینجاست که همه چیز پیچیده می‌شود. اگرچه ارزیاب‌های خانه از اعشار برای تقسیم حمام کامل و نیمه استفاده می‌کنند، اما عموم مردم هنوز حمام کامل و نصف حمام را کسری خالص می‌دانند. بنابراین، مشاور املاک شما بیشتر احتمال دارد که نصف حمام شما را ½ یا ۰.۵ فهرست کند. هنگامی که در نهایت خانه خود را در بازار فهرست می‌کنید، ممکن است ترجیح دهید به فرمت استاندارد ۰.۵ پایبند باشید زیرا خریداران آن را راحت‌تر درک می‌کنند.

با این حال، این یک چهارم و سه چهارم حمام را کجا می‌گذارد؟ اگر فقط دو ¾ حمام داشته باشد، منطقی نیست که خانه خود را به عنوان خانه ۱.۵ حمام درج کنید. قاعده کلی این است که فقط در صورتی از این قالب استفاده کنید که خانه شما کاملا حمام کامل و نیمه دارد. اگر یک ربع یا سه چهارم حمام دارید، به ترتیب مانند حمام‌های نیمه و پر رفتار کنید. سپس می‌توانید اطلاعات بیشتری را در توضیحات خانه ارائه دهید یا آن را به مشاور املاک خود بسپارید تا به خریداران احتمالی اطلاع دهد.

ارزش حمام

ارزش دقیق حمام چقدر است؟

اگرچه انجمن ملی سازندگان خانه قادر به محاسبه درصد ارزشی است که یک حمام می‌تواند اضافه کند، کل مبلغ به محل زندگی شما، نوع ملکی که در آن زندگی می‌کنید و اندازه کلی و سن ملک شما بستگی دارد.

علاوه بر این، وضعیت شهری خانه شما می‌تواند بر ارزش دقیق حمام تاثیر بگذارد. ارزش خانه‌های ساخته شده در مناطق مرکزی شهر بسیار بالاتر از خانه‌های حومه و غیر مترو است. بنابراین، نصف یا کامل حمام به معنای مبلغ بسیار بالاتری در یک شهر نسبت به یک خانه روستایی است. اگر قصد دارید حمام خود را بازسازی کنید، این را در نظر داشته باشید. حمام‌ها بخش بزرگی از ارزش کلی خانه شما را تشکیل می‌دهند. در ارزیابی، حمام تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد از ارزش کل خانه شما را تشکیل می‌دهد.
شما می‌توانید با ساختن یک حمام جدید یا نصب امکانات رفاهی با کیفیت بالاتر، ارزش خانه خود را افزایش دهید. با این حال، پرداخت دقیق مبلغ به محل زندگی شما و وضعیت شهری خانه شما بستگی دارد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *