پوشش‌های دیوار حمام

در این نوشته به پوشش‌های دیوار حمام می‌پردازیم که بسیار متنوع و جدید می‌باشند تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

پوشش‌های دیوار حمام

انواع پوشش‌های دیوار حمام عبارتند از:

  1. پانل‌های دیواری پی وی سی وینیل
  2. تخته سنگ
  3. رنگ کردن دیوارهای گچی
  4. سرامین
  5. شیشه
  6. پانل‌های فوم اپوکسی

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

پوشش دیوار حمام

1. پانل‌های دیواری پی وی سی وینیل

مشابه پانل‌های دیواری لمینت، پانل‌های دیواری PVC نصب آسان، ارزان‌تر و به طور طبیعی ضد آب هستند. این باعث می‌شود آن‌ها افزودنی فوق‌العاده‌ای برای حمام‌های داخلی که فاقد تهویه مناسب هستند باشند. اگر حمام شما به خصوص مرطوب است، پانل‌های دیواری پی وی سی بهتر از سایر مواد در برابر کپک مقاوم هستند و قالب می‌گیرند.

شما می‌توانید پانل‌های دیواری PVC را در رنگ‌ها، طرح‌ها و طرح‌های مختلف متناسب با زیبایی رویایی خود خریداری کنید. به عنوان مثال، پانل‌های دیواری وینیل به هم پیوسته ضد آب هستند. آن‌ها به راحتی با میخ یا چسب نصب می‌شوند و در بسته‌بندی هشت تایی عرضه می‌شوند. اگر در مورد استفاده از تخته‌های وینیل پرگو در کف حمام خود شنیده‌اید، اکنون می‌توانید امکانات را گسترش دهید و از آن بر روی دیوار دوش خود نیز استفاده کنید.

شما حتی می‌توانید پانل‌های دیواری PVC را به صورت سفارشی و متناسب با نیاز خود تهیه کنید و نصب زمان بسیار کمتری نسبت به قرار دادن کاشی‌های سنتی می‌برد، و تا حدودی در هزینه کار صرفه‌جویی می‌کنید.

2. تخته سنگ

اگر تا به حال خواب حمام کردن در تاج محل یا یک کاخ بزرگ ایتالیایی را داشته‌اید، توصیه می‌کنیم در حمام خود تخته سنگی نصب کنید. اگرچه گران‌تر از گزینه‌های دیگر هستند، اما اسلب‌های سنگی زیبایی‌شناسی سلطنتی و لوکسی شبیه آنچه در سوئیت  هتل‌ها پیدا می‌کنید، ایجاد می‌کنند. همچنین می‌توانید با انواع سنگ‌ها بازی کنید تا طرح خود را شخصی‌سازی کنید.

سنگ مرمر و گرانیت هر دو مواد گران قیمت هستند اما مادام‌العمر دوام دارند و تا زمانی که به درستی مهر و موم شوند، می‌توانند بدون مشکل در برابر کپک حمام مقاومت کنند. اسلب‌های پیش برش شده سنگ را از یک معدن یا از فروشگاه داخلی خانه محلی خود سفارش دهید و به پیمانکار خارجی برای نصب سنگ در حمام خود بپردازید. نصب فقط باید چند روز طول بکشد تا شما را با یک حمام شگفت‌انگیز روبرو کند..

پوشش دیوار حمام

3. رنگ کردن دیوارهای گچی

هیچ چیز ساده‌تر از رنگ‌آمیزی اتاق نیست. اگر حمام شما با کاشی‌های سرامیکی یا پرسلان از قبل موجود ساخته نشده است، می‌توانید به سادگی دیوارهای گچی را به هر رنگی که دوست دارید رنگ کنید. نقاشی گزینه‌های تقریبا بی‌ پایانی از رنگ‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهد و حتی می‌توانید با خلاقیت با نوار نقاش آبی، طرح‌های منحصر به فردی خلق کنید. اگر نگران هستید که رطوبت حمام بر ماندگاری رنگ شما تأثیر بگذارد، توصیه می‌کنیم از رنگ ضد آب حمام استفاده کنید.

4. سرامین

اگر تا به حال نام Ceramin را نشنیده‌اید، این آخرین فناوری است که دنیای طراحی داخلی را فرا گرفته است. این یک کفپوش و مواد دیواری با تکنولوژی بالا است که از ترکیبی از ترکیبات غیر سمی و قابل بازیافت ساخته شده است. سرامین بسیار متنوع است و می‌توان آن را به تقلید از چوب، سنگ، کاشی پرسلان و حتی کاشی و سرامیک طراحی کرد. این یک جایگزین عالی برای کاشی واقعی است، به خصوص اگر به دنبال یک گزینه پایدار هستید.

به لطف تطبیق‌پذیری آن، می‌توانید پانل‌های سرامین را تقریباً در هر رنگ، سبک یا طرحی پیدا کنید. از آن برای تبدیل حمام اصلی خود به اسپا، سونا یا قصری شبیه مرمر استفاده کنید. نسبت به نمونه واقعی ارزان‌تر است و به راحتی در چند روز نصب می‌شود.

پوشش دیوار حمام

5. شیشه

شیشه یکی دیگر از مواد محبوب و بسیار پرکاربرد است که برای دیوارهای حمام شما مناسب است. از قطعات کوچک شیشه در اطراف دوش و وان حمام خود استفاده کنید یا کاشی‌های سرامیکی خسته کننده خود را برای پنل‌های شیشه‌ای با رنگ پشتی تغییر دهید. حتی می‌توانید دیواری از آجرهای شیشه‌ای لعاب‌دار ایجاد کنید تا نور را بدون به خطر انداختن حریم خصوصی خود وارد کنید.
شیشه به راحتی تمیز می‌شود و می‌توان آن را بسیار سریع‌تر از سایر مواد نصب کرد. توصیه می‌کنیم برای نصب دیوارهای شیشه‌ای با پیمانکار تماس بگیرید تا از شکستگی احتمالی جلوگیری شود.

6. پانل‌های فوم اپوکسی

می‌توانید از اپوکسی روی پانل‌های فوم برای ایجاد پانل‌های دیواری با چرخش جادویی در اطراف دوش و وان خود استفاده کنید. اپوکسی نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد و پس از خشک شدن کاملا ضد آب است اگر دیوارهای شما کثیف شد، به سادگی آن‌ها را پاک کنید تا تمیز نگه داشته شوند.
با استفاده از اپوکسی، می‌توانید طرح‌های جالبی ایجاد کنید که یادآور بامبو، چمن، ابر یا حتی آب جاری است.

پوشش دیوار حمام

مهم‌ترین نکات انتخاب متریال دیوار حمام

اگر تصمیم به چسبیدن کاشی دارید، حتما از قبل با اصول انتخاب کاشی از فروشگاه کاشی و سرامیک آشنا باشید. مصالح دیواری که استفاده می‌کنید به شدت بر زیبایی کلی حمام شما تأثیر می‌گذارد. توصیه می‌کنیم از مواد مختلفی برای جذاب نگه داشتن طرح و افزودن بافت استفاده کنید.
با افزودن طرح‌های آجری یا سنگی، تضاد ایجاد کنید، رنگ را با استفاده از رنگ یا رزین اضافه کنید، یا برای زیبایی مدرن و شیک، تزئینات فلزی را اضافه کنید.

اگر قصد دارید حمام خود را بازسازی کنید، با تغییر دیوارهای کاشی قدیمی خود کمی زندگی را به طرح بازگردانید. جایگزین‌های زیادی برای کاشی برای دیوارهای حمام شما وجود دارد که می‌تواند به شما در ایجاد یک طرح مدرن، کلاسیک یا شیک کمک کند. اما هر ماده‌ای را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که حمام خود را به درستی ضد آب کنید تا از کپک زدن جلوگیری کنید.

توجه: اگر قصد بازسازی حمام خود را دارید، حتما به کلینیک ساختمانی رجبیان مراجعه کنید. ما در کلینیک ساختمانی رجبیان برای شما طرح‌های منحصر به فردی داریم که به معنای واقعی کلمه می‌تواند هزینه‌های شما را کاهش دهد.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *