اشتباهات خرید کاشی

در این مقاله قصد داریم شما را با اشتباهات خرید کاشی که ممکن است با آن مواجه شوید، آشنا کنیم پس با ما همراه باشید.

اشتباهات خرید کاشی

اشتباهات خرید کاشی عبارت است از:

  1. برنامه ریزی نکردن برای چیدمان
  2.  انتخاب نکردن کاشی مناسب برای کار
  3.  عدم استخدام یک متخصص
  4.  عدم فاکتور در تحویل
  5.  کاشی‌های خود را آب‌بندی نکنید
  6.  انتخاب رنگ نادرست دوغاب

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

کاشی مرجان طرح هارمون

1. برنامه ریزی نکردن برای چیدمان

قبل از نصب کاشی‌ها، مهم است که چیدمان و نحوه ظاهر شدن آن‌ها را در نظر بگیرید. ابتدا همه چیدمان‌های مختلف آشپزخانه و ایده‌های چیدمان حمام خود را در نظر بگیرید به طور ایده‌آل قبل از نصب هر چیزی، یک طرح طراحی خشن از طرح انتخابی خود ایجاد کنید این نه تنها به شما کمک می‌کند تا تعیین کنید چه تعداد برش کاشی موردنیاز است، بلکه به شما کمک می‌کند تا مقدار صحیح را به مراکز فروش کاشی و سرامیک سفارش دهید همچنین به تأیید اینکه کاشی‌های اندازه مناسب برای فضا دارید نیز کمک می‌کند.

2. انتخاب نکردن کاشی مناسب برای کار

از اشتباهات خرید کاشی انتخاب نکردن کاشی مناسب برای کار است. جایی که کاشی‌ها را اضافه می‌کنید، بر نوع کاشی‌هایی که می‌خواهید به آن بروید تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال، آیا کاشی قرار است به صورت خارجی یا داخلی استفاده شود؟
اگر به صورت خارجی باشد، آیا این ماده ضد آب و مقاوم در برابر لغزش است؟
اگر به صورت داخلی کاشی برای رفت و آمدهای سنگین مناسب است، آیا می‌توان از آن با گرمایش از کف استفاده کرد، آیا نیاز به آب‌بندی منظم دارد یا به اندازه کافی سبک است که بتوان از آن به عنوان دیوارپوش استفاده کرد؟
ممکن است محصولی را دوست داشته باشید، اما بسیار مهم است که بررسی کنید کاشی در فضای موردنظر کار می‌کند. قطعا نمی‌خواهید کاشی‌ها ترک خورده یا کاشی در یک مفضای نامناسب قرار گیرد و لغزنده باشد در نظر گرفتن مواد کاشی مناسب برای کف در مناطق پرترافیک مانند آشپزخانه‌ها، راهروها، باغ‌ها و دیگر مناطق نشیمن با کاربری بالا بسیار مهم است.
ما همیشه استفاده از کاشی‌های پرسلان را به کاشی‌های سرامیکی در این مناطق توصیه می‌کنیم. کاشی‌های پرسلان بسیار مقاوم‌تر هستند و می‌توانند هر روز، زندگی پرمشغله را تحمل کنند و برای سال‌ها دوام خواهند داشت. کاشی‌های سرامیکی کمی مقاوم‌تر هستند، اما برای هر کاربرد دیواری، یا مکان‌های کم ارتفاع با ترافیک سبک یا پابرهنه مانند حمام‌های کوچک یا رخت‌کن، کاملاً مناسب هستند.

کاشی مرجان طرح هارمون

3. عدم استخدام یک متخصص

نصب کاشی یک کار تخصصی است. مهارت و تجربه لازم برای این کار را نباید دست کم گرفت و به همین دلیل است که یکی از پرهزینه‌ترین اشتباهاتی که می توانید مرتکب شوید استفاده از کاشی کار بی‌تجربه است.
هنگام انتخاب کاشی کار مناسب برای پروژه خود، فردی را در نظر بگیرید که در موارد خاصی که انتخاب کرده‌اید تجربه داشته باشد. در حالی که کاشی‌های چپرسلان و سرامیکی بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، کاشی‌های با فرمت بزرگ، پولیش و سنگ طبیعی می‌توانند با مجموعه‌ای از چالش‌ها در هنگام نصب همراه باشند.
یکی دیگر از نکات مهم این است که تا زمانی که کالای خود را دریافت نکرده‌اید، کاشی‌کار خود را رزرو نکنید.

4. عدم فاکتور در تحویل

هنگامی که کاشی‌های مناسب برای فضا و مقدار مناسب موردنیاز را از فروشگاه کاشی و سرامیک انتخاب کردید، مهم است که زمان تحویل و نحوه تحویل کاشی‌ها را در نظر بگیرید.
هنگامی که سفارش خود را دریافت کردید، بررسی کنید که تمام کاشی‌های خود را تحویل گرفته‌اید و سالم و بدون عیب هستند.
اگر سنگ طبیعی را انتخاب کردید، لطفاً به یاد داشته باشید که ممکن است تغییراتی در رنگ، نوانس و ویژگی طبیعی وجود داشته باشد که آن‌ها را برای هر پروژه بسیار زیبا و منحصر به فرد می‌کند. توصیه می‌کنیم کاشی‌ها را از کارتن‌های مختلف مخلوط کنید تا جلوه‌ای یکنواخت در کل سطح داشته باشید.

کاشی مرجان طرح نوادا

5. کاشی‌های خود را آب‌بندی نکنید

اجازه ندهید تلاش شما در یافتن کاشی‌های مناسب برای پروژه شما بیهوده باشد. اگر سنگ طبیعی یا کاشی‌هایی که نیاز به آب‌بندی دارند خریداری کرده‌اید، مهم است که مطمئن شوید که آن‌ها را به درستی و با محصول مناسب برای کار آب‌بندی کرده‌اید.
سنگ‌های طبیعی، محصورکننده، لعاب براق و سفالی به آب‌بندی نیاز دارند. پس از نصب کاشی‌های‌تان، باید از یک درزگیر آغشته‌ کننده برای محافظت در برابر محو شدن و لکه‌گیری استفاده کنید.

6. انتخاب رنگ نادرست دوغاب

از اشتباهات خرید کاشی انتخاب نادرست رنگ دوغاب است. از راهکارهای انتخاب کاشی کف انتخاب رنگ درست است، رنگ دوغاب نه تنها بر نتیجه نهایی پروژه تأثیر می‌گذارد، بلکه انتخاب رنگ اشتباه نیز می‌تواند بر کاشی‌های شما تأثیر بگذارد و حتی به آن آسیب برساند. توصیه می‌کنیم برای بیشتر محصولات به جای رنگ‌های سیاه یا روشن، از دوغاب‌های با رنگ روشن‌تر استفاده کنید، زیرا می‌توانند باعث ایجاد لکه در منافذ طبیعی کاشی‌ها شوند.
اطمینان حاصل کنید که یک محصول دوغابی انتخاب کرده‌اید که برای استفاده با مواد کاشی انتخابی شما و عرض درز دلخواه شما مناسب باشد. انتخاب رنگ دوغاب یا عرض دوغاب را به سازنده خود واگذار نکنید. انتخاب رنگ دوغاب ممکن است غیر ضروری به نظر برسد، اما رنگ یا فضای نادرست دوغاب می‌تواند جلوه کلی کار را از بین ببرد.
هنگام انتخاب رنگ دوغاب، سعی کنید آن را با رنگ اصلی یا رنگ پس‌زمینه کاشی‌های انتخابی خود مطابقت دهید و همیشه از فروشنده خود برای نصب راهنمایی بخواهید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *