مدل زیبای کاشی برای حمام

شما برای مواد کاشی حمام وقت گذاشته‌اید، اما کاشی انتخابی شما به همان اندازه برای زیبایی‌شناسی کلی مهم است و لازم است از اصول انتخاب کاشی اطلاعاتی داشته باشید. پایان کاشی با پردازش مواد کاشی با لعاب، پولیش یا فرآیند دیگری که بر طراحی کلی تأثیر می‌گذارد ایجاد می‌شود. پوشش‌های کاشی سنگی شامل جلا، ساتن، تراشیده و برس خورده است. کاشی‌های سرامیکی و پرسلان شامل براق، مات و چند پخته است.
در این مقاله، شما را با انواع مدل زیبای کاشی برای حمام آشنا می‌کنیم.
پرداخت روی کاشی اثری است که روی سطح بالای کاشی اعمال می‌شود تا ظاهر آن را تغییر دهد. برخی از روکش‌ها را فقط می‌توان برای مواد خاصی اعمال کرد. هرچه فرآیند تکمیل شدیدتر باشد، درخشندگی صاف و بالاتری روی کاشی خواهد داشت.

کاشی حمام

پرسلان و سرامیک دو نوع از کاشی‌های دست ساز رایج هستند که در اکثر حمام‌های خانه استفاده می‌شوند. آن‌ها کلاسیک، نمادین هستند و به دلیل مقاومت در برابر آب و طیف گسترده‌ای از تنوع سبک مورد احترام هستند. در حالی که پرسلان و سرامیک هر دو از مخلوط آب، ماسه و خاک رس ساخته می‌شوند، پرسلان ممکن است شامل مواد دیگری مانند کوارتز، فلدسپات، سیمان نیز باشد. تخلخل کمتری دارد و در کوره با دمای بسیار بالاتر از سرامیک پخته می‌شود.

در نتیجه، پرسلان یک کاشی سخت‌تر و بادوام‌تر است و می‌تواند در کف استفاده شود. می‌توانید کاشی‌های ساخته‌شده از هر کدام از این مواد را به روش‌های مختلف تکمیل کنید. همچنین می‌توانید سرامیک یا پرسلان را بدون لعاب رها کنید، اما پس از آن مستعد آسیب آب است و حتما باید آب‌بندی شود.

از طرف دیگر لعاب کاری کاشی‌ها را ضد آب و تمیز کردن آن‌ها را آسان می‌کند. کاشی‌های سرامیکی وپرسلان لعاب‌دار قبل از پختن با سیلیس پوشانده می‌شوند تا پوشش رنگی منحصر به‌ فردی ایجاد کنند. هنگامی که در اثر حرارت نرم می‌شود، سیلیس ذوب می‌شود و لایه‌ای از شیشه ظریف را تشکیل می‌دهد که می‌تواند در طیف وسیعی از گزینه‌ها، از جمله مات، بافت، و براق باشد.

علاوه بر لعاب، فرآیندهای تکمیلی دیگری نیز وجود دارد که می‌توان از آن‌ها برای دادن ظاهری منحصر به فرد و زیبا به کاشی‌های سرامیکی و پرسلان استفاده کرد.

کاشی حمام

انواع مدل زیبای کاشی برای حمام

انواع مدل زیبای کاشی برای حمام عبارت است از:

  1. کاشی سرامیک و پرسلان بدون لعاب
  2. کاشی سرامیک و پرسلان مات (لعابدار)
  3. کاشی سرامیک و پرسلان براق (لعابدار)
  4. کاشی‌های سرامیکی و پرسلان بافت‌دار (لعاب‌دار)
  5. کاشی‌های سرامیکی و پرسلان صیقلی (لعاب‌دار یا بدون لعاب)
  6. کاشی سرامیک و پرسلان سمی پولیش

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

1. کاشی سرامیک و پرسلان بدون لعاب

بسیاری از صاحبان خانه ترجیح می‌دهند از کاشی‌های پرسلان یا سرامیک ساده ناتمام استفاده کنند.

این کاشی‌ها بدون لعاب اضافه پخته می‌شوند و سپس همانطور که هستند فروخته می‌شوند. آن‌ها ظاهر روستایی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کنند، شبیه آنچه در یک خانه کشاورزی قدیمی ایتالیایی یا یک پاسیو اسپانیایی می‌بینید. با این حال، آن‌ها با چند ضعف مهم همراه هستند. سرامیک ناتمام در برابر آب مقاوم نیست. اگرچه این سرامیک مقداری لایه یا محافظت را فراهم می‌کند، اما از خاک رس متخلخل و دانه شل ساخته می‌شود که مقدار کمی آب را جذب می‌کند. از طرف دیگر، پرسلان ناتمام در برابر آب مقاوم‌تر است اما گران‌تر است.

کاشی حمام

2. کاشی سرامیک و پرسلان مات (لعابدار)

کاشی‌هایی با روکش مات با سیلیس بدون براق لعاب داده شده‌اند، که به آن‌ها روکشی مسطح و غیر بازتابنده می‌دهد که برای زیبایی مدرن و مینیمالیستی عالی است. کاشی‌های مات اغلب در پنهان کردن لکه‌ها بهتر عمل می‌کنند و برای کف‌پوش مناسب هستند. در مقایسه با کاشی‌های براق، برای از بین بردن لکه‌های صابون نیازی به تمیز کردن آن‌ها ندارید. اینها انتخاب خوبی برای کف حمام هستند زیرا به اندازه بسیاری از کاشی‌های پرسلان و سرامیک دیگر لغزنده نیستند.
انواع مختلف کاشی مثل مدل‌های کاشی مرجان طرح اینکانتو آبی پولیش و یا کاشی مرجان طرح اینکانتو طوسی از مدل‌های زیبایی هستند که می‌توانید از مراکز خرید کاشی مرجان آن‌‌ها را تهیه کنید.

3. کاشی سرامیک و پرسلان براق (لعابدار)

کاشی‌های براق با ظاهری درخشان پوشیده شده اند. آن‌ها اغلب شبیه به عناوین سرامیکی صیقلی به نظر می‌رسند، اما با استفاده از فرآیند متفاوتی به پایان می‌رسند و در نتیجه، هزینه کمتری نیز دارند. این کاشی‌ها آنقدر در دفع آب موثر هستند که بسیاری از استخرها حتی از کاشی‌های سرامیکی براق استفاده می‌کنند. اگر می‌خواهید کاشی اطراف وان یا دوش خود را جایگزین کنید، کاشی‌های سرامیکی یا پرسلان براق انتخاب خوبی هستند.

اما کاشی‌های براق در هنگام خیس شدن می‌توانند لغزنده باشند، بنابراین ممکن است بهترین انتخاب برای کف حمام شما نباشد.

کاشی حمام

4. کاشی‌های سرامیکی و پرسلان بافت‌دار (لعاب‌دار)

اگر به دنبال کاشی سرامیکی یا لعاب پرسلان هستید که چسبندگی بالایی در زیر پا داشته باشد، بهتر است کاشی‌های بافت دار را در نظر بگیرید. این کاشی‌ها معمولا با افزودن شن و ماسه به لعاب مات ساخته می‌شوند که پوششی ضد لغزش ایجاد می‌کند. کاشی‌های سرامیکی بافت دار و ضد لغزش یک انتخاب هوشمندانه برای کف‌پوش داخل و اطراف حمام شما هستند. آن‌ها چسبندگی مشابهی با کاشی‌های سنگی دارند و می‌توانند به جلوگیری از سقوط کمک کنند.

5. کاشی‌های سرامیکی و پرسلان صیقلی (لعاب‌دار یا بدون لعاب)

کاشی‌های سرامیکی صیقلی دو بار پخته می‌شوند— اول برای تثبیت رنگ و سپس دوباره با یک پوشش شفاف که در طرح یا طرح قفل می‌شود. پس از دوبار پختن، سرامیک آنقدر محکم است که از چرخ پولیش الماس عبور کند و درخشندگی طبیعی زیبایی به خود بگیرد. پس از پرداخت، کاشی‌ها مهر و موم می‌شوند تا زیبایی خود را حفظ کنند. آن‌ها ظاهری درخشان دارند و می‌توان آن‌ها را به صورت لعاب یا بدون لعاب خریداری کرد. کاشی‌های سرامیکی با روکش صیقلی را می‌توان شبیه سنگ‌های طبیعی ساخت در حالی که بسیار ارزان‌تر هستند.

6. کاشی سرامیک و پرسلان سمی پولیش

کاشی‌های لاپاتو مانند کاشی‌های صیقلی، فرآیند پولیش را انجام می‌دهند، اما بدون اینکه به اندازه کافی پردازش شوند تا همان درخشندگی بالا را ایجاد کنند. در عوض، بافت کمی ناهمواری را حفظ می‌کنند که از نظر زیبایی‌شناختی دلپذیر است و اغلب برای پاشش‌های پشتی و دیوارها استفاده می‌شود.

این کاشی‌ها بافت طبیعی کافی را حفظ می‌کنند تا چسبندگی زیر پا را فراهم کنند و در عین‌ حال کمی درخشش انعکاسی را نیز از خود ببخشند. از آن‌ها در حمام خود برای تقلید از سنگ و برای بافت منحصر به فرد آن‌ها استفاده کنید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *