اندازه کاشی حمام

اندازه کاشی حمام بیشترین تأثیر را بر ظاهر کلی حمام می‌گذارد. ناگفته نماند که انجام این اشتباه می‌تواند یک خطای بسیار پرهزینه باشد.

درک پویایی حمام و اینکه چگونه کاشی با اندازه مناسب می‌تواند برای بهبود ظاهر و احساسی که می‌خواهید برای فضا ایجاد کنید، کار کند، ضروری است. اندازه کاشی حمامی که استفاده می‌کنید مستقیما به فضای موجود و مساحت حمامی که کاشی کاری می‌کنید بستگی دارد. کاشی‌های با فرمت بزرگ می‌توانند طرح‌های گسترده‌ای را حتی در حمام‌های کوچک ایجاد کنند، در حالی که کاشی‌های موزاییک کوچک برای دوش گرفتن مناسب هستند.

در این مقاله، من به شما کمک می‌کنم تا بفهمید کاشی‌هایی با چه اندازه‌ای در قسمت اصلی حمام، دوش و فضای اطراف وان شما بهترین کارایی را دارند. اندازه و چیدمان حمام شما بر اندازه کاشی‌هایی که باید استفاده کنید تاثیر می‌گذارد، اما شاید نه آنطور که فکر می‌کنید. در گذشته، طراحان داخلی کاشی‌های کوچک‌تر را در حمام‌های کوچک‌تر تشویق می‌کردند، اما این دیگر ایده‌آلی نیست که دنیای طراحی آن را ترویج می‌کند.

روز به روز محبوبیت کاشی‌های با فرمت بزرگ‌تر در حال افزایش است و تولیدکنندگان کاشی‌های بزرگ‌تر از قبل تولید می‌کنند. با این حال، این بدان معنا نیست که کاشی‌های بزرگ‌تر برای هر موقعیتی یا تمام قسمت‌های حمام بهترین هستند.

آشنایی داشتن با اصول انتخاب کاشی به شما کمک می‌کند تا بهترین و مناسب‌ترین کاشی‌ها را انتخاب کنید، کاشی‌های با فرمت بزرگ هر چیزی بزرگتر از کاشی استاندارد ۳۰×۳۰ سانتی متر هستند. این کاشی‌ها در اندازه‌های ۶۰×۶۰ سانتی متر و ۱۲۰×۱۲۰ سانتی متر هستند. کاشی‌های متوسط ​​اندازه استاندارد شما ۳۰×۳۰ سانتی متر هستند.

کاشی‌های کوچک می‌توانند به کوچکی ۳×۳ سانتی متر باشند. در صورت استفاده صحیح، تمام این اندازه‌های کاشی می‌توانند به شما در ایجاد حمام رویاهایتان کمک کنند.

کاشی حمام

نحوه انتخاب کاشی حمام

قبل از خرید کاشی مرجان مطمئن شوید که چشم‌انداز و هدف روشنی برای حمام خود داشته باشید. دانستن ظاهر و احساسی که می‌خواهید به آن برسید و عناصر حمام خود که می‌خواهید برجسته کنید، شما را در انتخاب کاشی‌های مناسب برای تحقق این اهداف راهنمایی می‌کند.

چگونه پروژه کاشی‌کاری حمام خود را برنامه‌ریزی کنیم؟

هنگامی که ایده‌ای در مورد کاشی‌هایی که ممکن است بخواهید داشته باشید، وقت آن است که مطمئن شوید. اگر به نحوه قرار گرفتن کاشی‌ها در فضای موجود و اینکه وسایل حمام شما بر چیدمان تاثیر می‌گذارد، توجه کنید، برنامه ریزی به شما کمک می‌کند.

بهترین گزینه این است که چند نمونه کاشی تهیه کنید و آن‌ها را در حمام خود قرار دهید مثلا کاشی مرجان طرح اینکانتو آبی پولیش یک گزینه‌ی مناسب است، اما اگر نمی‌توانید نمونه کاشی‌ها را به دست آورید، از کاغذ بریده شده به اندازه کاشی‌های خود استفاده کنید تا ببینید اندازه کاشی چگونه در فضای شما کار می‌کند. همچنین می‌توانید طرح کاشی خود را با اندازه‌گیری‌های مقیاس‌بندی دقیق ترسیم کنید تا اطمینان حاصل کنید که اندازه انتخابی شما به نتیجه دلخواه خواهد رسید.

در ادامه این مقاله، قسمت اصلی حمام، اطراف وان و دوش حمام را به عنوان قسمت‌های جداگانه در نظر می‌گیریم. چرا؟ زیرا راهنمایی برای هر یک از این قسمت‌های حمام شما متفاوت است.

کاشی با چه اندازه‌ای در یک حمام کوچک استفاده شود؟

برای اهداف ما، اگر حمام شما کوچک است، ۴.۱۸ متر مربع یا کمتر است. هدف اصلی شما احتمالا اجرای طرحی است که به فضا اجازه می‌دهد بزرگتر احساس شود. استفاده از کاشی با اندازه مناسب می‌تواند به شما در دستیابی به این امر کمک کند. در حالی که در گذشته، طراحان داخلی استفاده از کاشی‌های کوچک‌تر را برای قرار دادن در فضای کوچک‌تر تشویق می‌کردند، دیدگاه جدید این است که کاشی‌های بزرگ‌تر و خطوط دوغاب کمتر برای گسترش اتاق‌های کوچک‌تر کار می‌کنند.
با خطوط کمتری که فضا را می‌شکند، چشم شما به طور موثرتری به دورترین نقاط اتاق هدایت می‌شود که توهم عمق و منطقه وسیع‌تری را ایجاد می‌کند.

از کاشی‌های با فرمت بزرگ در کف استفاده کنید،  استفاده از کاشی‌های بزرگ‌تر روی زمین، چشمان شما را فریب می‌دهد تا فکر کنند به فضای بزرگ‌تری نگاه می‌کنیم. با این حال، حداکثر اندازه‌ای وجود دارد که کاشی‌های خود را در یک فضای کوچک چقدر بزرگ کنید.کاشی حمام

اگر کاشی‌هایی را انتخاب می‌کنید که بزرگ‌تر از آن منطقه هستند و بسیاری از کاشی‌ها در نهایت باید توسط نصاب شما بریده شوند تا در ابعاد اتاق قرار بگیرند و در اطراف وسایل شما قرار بگیرند، تلاش برای بزرگ‌تر کردن حمام کوچکتان را تضعیف خواهید کرد. برای اینکه ظاهر کلی از نظر بصری جذاب باشد، به مقدار زیادی کاشی با فرمت کامل در یک حمام کوچک نیاز دارید. برای مثال، اگر کاشی‌های شما آنقدر بزرگ هستند که فقط می‌توانید دو کاشی را بچینید، عجیب به نظر می‌رسد و تعادل اتاق را از بین می‌برد.
به هر حال، کاشی‌های با فرمت بزرگ نیز برای نصب نیاز به سطحی یکنواخت دارند، بنابراین ممکن است بخواهید با یک پیمانکار بررسی کنید که کف یا دیوارهای حمام شما به اندازه کافی برای آن‌ها تراز است.
از کاشی‌های متوسط ​​یا بزرگ روی دیوار حمام استفاده کنید. ممکن است بخواهید از کف تا سقف کاشی کاری کنید، به خصوص اگر از کاشی‌های روشن یا رنگ خنثی استفاده می‌کنید. این مورد می‌تواند کمک کند حمام کوچک بزرگتر به نظر برسد.

اگر از کاشی‌های کوچک در کف و دیوارهای حمام کوچک خود استفاده کنید، فضا را به داخل کشیده‌اید و باعث می‌شود که فضای کوچک‌تری احساس شود. چشمان ما بسیاری از کاشی‌های کوچک و خطوط دوغاب‌کاری را مشغول می‌خواند و این به مغز ما می‌گوید که چیزی که به آن نگاه می‌کنیم پر است. ما «پر» را با نداشتن فضای کافی مرتبط می‌دانیم، بنابراین وقتی به حمامی پر از کاشی‌های کوچک نگاه می‌کنیم، آن را جمع و جور می‌بینیم.
کاشی‌های کوچک‌تر با خطوط دوغاب فراوان، سیالیت بصری اتاق را می‌شکند و باعث می‌شود اتاق به هم ریخته به نظر برسد و احساس تنگنا هراسی کنید.

کاشی حمام

فرقی نمی‌کند حمام بزرگ یا حمام کوچک داشته باشید، باید از کاشی‌های کوچک ۳ سانتی متر در ۳ سانتی متر در کف دوش استفاده کنید. این به نصاب کمک می‌کند تا یک گرادیان ایجاد کند که آب را به سمت تخلیه دوش می‌فرستد. کاشی‌های کوچکتر همچنین به معنای دوغاب بیشتر و پایه بهتر برای چسبندگی است.

کاشی‌های کوچک یا متوسط ​​را روی دیوارهای دوش در یک حمام کوچک امتحان کنید شما می‌توانید با استفاده از یک کاشی کوچکتر بر روی دیوارهای یک دوش فضا را زیباتر کنید. یک کاشی موزاییکی می‌تواند کاملا این نقش را برای شما انجام دهد. کاشی کوچکتر متناسب با فضای کوچکتر به نظر می‌رسد و با سطح کمتری برای پوشاندن، این کاشی کوچک چندان برای چشم طاقت‌فرسا نخواهد بود.

اگر می‌خواهید فضای دوش خود را برجسته‌تر نشان دهید، برای کشیده‌تر شدن فضا به سقف کاشی‌کاری کنید. از کاشی‌های کوچک‌تر تا 10×10 سانتی‌متر روی دیوارهای دوش استفاده کنید.

اگر کاشی مرجان طرح اینکانتو طوسی و یا هر مدلی را که انتخاب می‌کنید، به سراغ خط دوغاب نازک‌تری بروید. اگر از کاشی‌هایی با رنگ خنثی استفاده می‌کنید، دوغاب در همان سایه رنگی را امتحان کنید. این باعث می‌شود که دوغاب در پس زمینه به نظر برسد. برای اطلاعات بیشتر در این مورد، مقاله نحوه ایجاد خطوط نازک گروت در حمام را بخوانید.

0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *